يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۷۷۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۳ مهر ۱۳۹۳
روزنامه نگار آمریکایی در دانشگاه جهرم مطرح کرد؛
روزنامه‌نگار و منتقد سیاست‌های آمریکا گفت: داعش یک تکفیری است وتکفیری‌ها جزو مسلمانان نیستند. داعشی‌ها سربازانی هستند که از کشورهای دیگر آورده شده‌اند تا در سوریه، عراق و لیبی تخریب عمومی ایجاد کنند و تحت کنترل و نظارت اسرائیل هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چارلز واین مدسن، منتقد سیاست‌های غرب و خبرنگار سابق روزنامه واشنگتن پست در همایش بصیرتی نقد سیاست‌های غرب در خاورمیانه که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های جهرم در سالن علامه امینی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه اولین باریست که به ایران سفر می‌کنم، بیان داشت: در سه و نیم قرن گذشته اطلاعاتی بسیار منفی در مورد ایران به ما روزنامه‌نگاران آمریکایی داده‌اند. مایلم روزنامه نگاران آمریکایی دیگر را به ایران بیاورم تا این سرزمین باستانی را ببینند. ایران از نظر آمریکایی‌ها تروریست و کشوری عقب افتاده است و علت این مسئله تلاش و تبلیغات زیاد رسانه‌های غربی است و وظیفه من به عنوان یک روزنامه‌نگار این است که به آن‌ها بگویم که ایران این چنین نیست و امیدوارم بتوانم این ذهنیت را تغییر دهم.
وی با بیان اینکه آمریکا یک کشور دموکراسی نیست؛ بلکه ضد دموکراسی است، افزود: بعد از 35 سال از تبلیغاتی که علیه ایران در آمریکا انجام می‌شود، هیچ کدام از داستان‌هایی که درباره ایرانی‌ها در آمریکا گفته می‌شود را در اینجا تجربه نکردم و بین چیزی که آنجا گفته می‌شود و چیزی که در ایران دیده‌ام، بسیار فاصله است.
این خبرنگار آمریکایی ادامه داد: ایرانیان افرادی پرتلاش و تلاشگر هستند و روحیه بانشاطی در بین مردم می‌بینم که در آمریکا نمی‌توانیم به راحتی مشاهده کنیم؛ می‌خواهم وقتی برگشتم از چیزهایی که دیدم و تجربه کردم گزارش بدهم. ایران یک قدرت منطقه‌ایی است و در علوم پزشکی و سایر علوم و عرصه ها به پیشرفت‌های قابل توجه‌ای دست یافته است.
مدسن تصریح کرد: از زمانی که در دانشگاه بودم درباره خاورمیانه و مذاهب آنجا مطالعه داشتم و به این نتیجه رسیدم که اسلام دین صلح، امید و دوستی است؛ اما روزنامه‌نگاران آمریکایی دنبال تغییر دادن این واقعیت هستند. این واقعا بی‌شرمی است که اسلام را به عنوان تروریسم معرفی و با آن یکی بدانیم. در آمریکا تعداد کمی که اسلام را آن طوری که هست، می‌شناسند.
وی گفت: صحبت‌های اوباما در ابتدای ریاست جمهوری در مورد خاورمیانه با کارهایی که انجام داده متفاوت است. سیاست وی تخریب و از بین بردن خاورمیانه است؛ درحالی که سیاستی که می‌خواست دنبال کند، تلاش برای حفظ خاورمیانه بود.
این فعال ضد اسرائیل گفت: داعش یک تکفیری است و تکفیری ها جزو مسلمانان نیستند و آن‌ها را جز مسلمانان نمی دانیم. داعشی‌ها سربازانی هستند که از کشورهای دیگر آورده شده‌اند تا در سوریه و عراق و لیبی تخریب عمومی ایجاد کنند و تحت کنترل و نظارت اسرائیل هستند.
این خبرنگار آمریکایی با بیان اینکه جان کری از تکفیری‌ها و اقدماتشان به طور کامل حمایت می‌کند، افزود: اوباما به جای انتشار دوستی و صلح، تخریبی همگانی در کشورهای خاورمیانه مثل سوریه انتشار می‌دهد. اوباما می‌تواند خودش را از این وضعیت نجات بدهد. درحال حاضر بدترین ارتباط بین اوباما و اسرائیل وجود دارد و می‌تواند از این مسئله جهت یک توافق جامع با ایران راجع اقدامات هسته‌ایی استفاده کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها