يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۸۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
کسی حق ندارد با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها مخالفت کند، تفکیک جنسیتی از سنت‌ها و دستورات اسلامی است و می‌بایست انجام شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیون شاغل در نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران و نیروهای هوافضای سپاه با تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار داشتند: حضور روحانیت در نهادهای نظام از جمله نیروهای مسلح، بسیار با ارزش و دارای فوائد و برکات زیادی است.

ایشان تصریح کردند: ‌شعارهایی که در اوایل انقلاب مطرح شده اسلام و خط اهل بیت (ع) بود که باید همچنان ثابت بمانند.

این مرجع تقلید با بیان این که باید روز به روز به سمت جلو و پیشرفت حرکت کنیم و حفظ شعارهای اول انقلاب در این زمینه بسیار مؤثر است، افزودند: باید روی بقای شعارهای خود بایستیم و نیروهای مسلح را به اتحاد و معنویتی تام و کامل مجهز کنیم؛ چرا که اگر به این سلاح مجهز نباشیم در مواقع حساس اقتدار خود را از دست خواهیم داد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی یادآور شدند: آنچه همه را در مواقع ضروری و حساس برای دفاع از اسلام، قرآن، احکام اسلامی، شوکت دین، عزت مسلمانان و اعتلای کلمه اسلام بسیج می‌کند، ایمان و توکل به خداست.

ایشان با بیان این که خداوند نصرت خود را برای کسانی که توکل و ایمان بر او دارند و قصدشان امر به معروف و نهی از منکر است را قطعی کرده است، افزودند: امروز مسائل بسیار حساسی است که باید هوشیار باشیم و از آن محافظت کنیم.

معظم‌له به تشکیل سپاه پاسداران در ابتدای انقلاب اشاره کرده و گفتند: سپاه پاسداران برای نگهداری هویت انقلابی و اسلامی تشکیل شد و تاکنون به خوبی از این هویت محافظت کرده است.

*مطالب برخی رونامه‌ها نگران‌کننده است

این مرجع تقلید با بیان این که نباید اجازه داد هویت انقلابی- اسلامی خدشه‌دار شود،‌اظهار داشتند: مطالبی در بعضی روزنامه‌ها مطرح می‌شود که بسیار نگران‌کننده است و انسان متأثر می‌شود و نبود این مسائل نیاز به نیروهای خدوم و انقلابی مانند سپاهیان دارد.

ایشان با بیان این که همه نیروهای مسلح واحدند و برای حفظ نظام اسلامی در مرزها و داخل کشور زحمت می‌کشند، اذعان داشتند: سپاه پاسداران نباید اجازه دهد دشمن هویت انقلاب اسلامی را از بین ببرد و شعارهای اول انقلاب ضعیف شود، بلکه باید در این خط محکم ایستادگی کند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این که کسانی که در روزنامه‌ها علیه سنت‌های اسلام و انقلاب اسلامی و در مخالفت با دستور خداوند، مطلب ناصواب می‌نویسند، نه خودشان درست هستند و نه روزنامه آنان،‌ تصریح کردند: برخی با مسئله تفکیک جنسیتی که ما نیز با آن تأکید داریم، ‌مخالفت می‌کنند. کسی حق ندارد با سنت‌ها و دستورات اسلامی مخالفت کند، تفکیک جنسیتی از دستورات و سنت‌های اسلام است که باید انجام شود.

ایشان با بیان این که مملکت رو به پیشرفت است، خاطرنشان کردند: باید پیشرفت‌های صنایع دفاعی و قدرت‌های مادی نیز بیان شود و آن را به رخ دنیا بکشیم.

*مسلمانان به ایران اسلامی افتخار می‌کنند

معظم‌له بیان داشتند: باید طوری آماده باشید که دشمن از شما بترسد و هر جا مسلمانی وجود دارد به استقلال ایران اسلامی افتخار کند و با افتخار بگوید من مسلمان هستم.

این مرجع تقلید در پایان تصریح کردند: قبل از انقلاب، ایران در عرصه بین الملل هیچ نام و نشانی نداشت، اما امروز روی مواضع ایران حساب باز می‌کنند و باید مواضع ما قرآنی و بر اساس مکتب اهل بیت (ع) باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها