کد خبر: ۲۵۸۳۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
بررسی فهرست تیم ملی فوتبال - بخش دوم
پس از پایان دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر، فدراسیون فوتبال اسامی دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی را منتشر کرد که البته این لیست کمی عجیب و غیرمنتظره بود. خط خوردن بازیکنانی مانند سیدمهدی رحمتی و محمدرضا خلعتبری همچنین عدم دعوت از بازیکنان تیم‌های پرسپولیس و سپاهان همه به شائبه‌های لیست تیم ملی افزوده است. در زیر قصد داریم فهرست جدید تیم ملی در قسمت دفاع را بررسی کنیم:
1- سیدجلال حسینی: مدافع تنومند تیم ملی در جام‌جهانی راهی الاهلی قطر شد البته در این کشور به نسبت سابق کمی افت کرده است اما به هر حال روی نام این بازیکن نمی‌توان خط قرمز کشید و او هنوز یکی از بهترین‌های ایران است.
2- پژمان منتظری: دیگر مدافع ثابت تیم ملی در جام‌جهانی هم حضورش در لیست تیم ملی و همچنین جام ملت‌ها حتمی بوده و هست و روی این انتخاب هم هیچگونه بحثی وجود ندارد.
3- امیرحسین صادقی: یکی از اصلی‌ترین انتقادها در خط دفاعی به حضور امیرحسین صادقی است. صادقی که پس از جام‌جهانی مدت‌ها با مصدومیت مواجه بود، پس از بازگشت به میادین در تیم استقلال هم هرگز به فرم خوبش بازنگشته است. به هر روی تا وقتی کی‌روش بدون اهمیت به آمادگی بازیکن او را به تیم ملی دعوت می‌کند نباید انتظار داشته باشیم در تیم باشگاهی با انگیزه کامل به میدان رود.
4- مرتضی پورعلی‌گنجی: مدافع 22 ساله و مستحکم باشگاه نفت تهران یکی از بازیکنانی است که مزد بازی‌های خوبش را گرفته و به تیم ملی دعوت شده است. این بازیکن در رده‌های پایه تیم ملی هم سابقه بازی دارد و از حالا یک سرمایه در خط دفاعی تیم ملی محسوب می‌شود.
5- ووریا غفوری: شاید خود ووریا هم قبول داشته باشد که سال گذشته بسیار آماده‌تر از حالا بود اما به تیم ملی دعوت نمی‌شد. ووریا در این فصل در سپاهان به میدان رفته و به چشم کی‌روش آمده است، هر چند محرومیت حمودی هم در دعوت این بازیکن تاثیرگذار بوده است. البته اینکه کی‌روش چرا این بازیکن را به فخرالدینی ترجیح داده است شاید تنها به دلیل خصوصیت‌های دفاعی بیشتر این بازیکن باشد.
6-  هاشم بیک‌زاده: هاشم امروز عنوان کرده می‌خواهد بدشانسی جام‌جهانی را جبران کند و این بار او باید پولادی را نیمکت‌نشین کند. بیک‌زاده البته امسال بیشتر در پست دفاع مرکزی به میدان رفته و مدت‌هاست او را به عنوان دفاع چپ ندیده‌ایم!
7- مهرداد پولادی: اینکه بازیکنی که تیم ندارد چرا باید به تیم ملی دعوت شود بزرگ‌ترین سوال اهالی فوتبال از کارلوس کی‌روش است. او هر چقدر هم خوب باشد، در جام‌جهانی بهترین بازیکن تیم ملی بوده باشد اما اکنون بدون تیم است و وضعیت وی اصلا مشخص نیست. به هر حال در این بین حق بازیکن خوبی مانند مهرداد جماعتی که هر هفته در بازی‌های لیگ برتر می‌درخشد پایمال شده است.
ترافیک در خط هافبک
1- جواد نکونام: او در ماه‌های اخیر با مصاحبه‌های عجیبش علیه قلعه‌نویی و البته پیوستنش به اوساسونا خبرساز بود و البته پس از مدتی نامی از او در رسانه‌ها نشنیدیم. درباره وضعیت آمادگی او همین بس که چندان با اوساسونا در لیگ دسته 2 اسپانیا حال و روز خوشی ندارد و سرمربی پامپلونایی‌ها عنوان کرده بود انتظارش از او بیش از اینهاست. در هر صورت نکونام در جام ملت‌های آسیا آخرین تورنمنتش با تیم ملی را تجربه خواهد کرد و او مطمئنا به دنبال عنوانی به‌یادماندنی خواهد بود؛ کاپیتان تیم قهرمان آسیا.
2- آندرانیک تیموریان: بهترین بازیکن ایران فصل
93-92 امسال را فاجعه‌بار آغاز کرده و هنوز معتقد است به دلیل فشار جام‌جهانی به روزهای خوبش بازنگشته است. آندو در این فصل تنها در دیدار با سپاهان به طور ثابت بازی کرده و در دیگر بازی‌ها یا بازیکن تعویضی بوده یا تعویض شده است. به هر حال اگر کی‌روش قصد احترام به لیگ را داشت، آندو هم با تمام خوبی‌هایش باید از لیست جدید خط می‌خورد.
3- خسرو حیدری: در روزهای گذشته شایعات زیادی درباره عدم حضور خسرو در لیست جدید تیم ملی وجود داشت اما کی‌روش باز هم به او اعتماد کرد. البته  اگر از مصدومیت‌هایش فاکتور بگیریم یکی از ملی‌پوشان خوب  بعد از جام‌جهانی بوده و دعوتش منطقی بوده است.
4- امید ابراهیمی: او به طرز عجیبی پس از مدت‌ها حضور ثابت در اردوهای تیم ملی در آستانه جام‌جهانی از تیم ملی خط خورد و البته خودش علت این اتفاق را عدم حمایت باشگاه سپاهان از وی دانست. او چمدانش را به تهران برای بازگشت به تیم ملی بست و البته تا بدین جای فصل نشان داده انتخاب درستی انجام داده است. البته اینکه او در جام ملت‌ها بخواهد فیکس تیم ملی باشد کمی دور از ذهن است.
5- احمد عبدالله‌زاده: فولاد یک پدیده دیگر در این فصل رو کرد و کی‌روش هم بی‌درنگ او را به تیم ملی دعوت کرد تا این بازیکن 22 ساله اولین حضورش در تیم ملی را تجربه کند. عبدالله‌زاده که بازیکنی سرعتی است در دیدار با استقلال بهترین بازیکن میدان بود.
 6- سروش رفیعی: بدون شک می‌توان SR7 اهوازی‌ها را به همراه دلیر بهترین بازیکن لیگ چهاردهم دانست. او در این فصل 6 گل به ثمر رسانده که 3 تای آن فوق‌العاده زیبا بوده است و البته چندین گل 3 امتیازی و پاس گل کافی بوده تا کی‌روش به هیچ طریقی نتواند این بازیکن خوش‌تکنیک را به تیم ملی دعوت نکند. کاش درخشش سروش تا جام ملت‌ها ادامه داشته باشد و کی‌روش هم به اندازه کافی به او میدان دهد.
7- احسان حاج‌صفی: او یکی از سورپرایزهای کی‌روش در جام‌جهانی و البته یکی از خوب‌های تیم ملی در این مسابقات بود. حاج‌صفی به دلایلی نتوانست به فولام انگلیس منتقل شود اما جام ملت‌ها می‌تواند فرصت خوبی برای انتقال او به یک تیم اروپایی باشد.
8- مسعود شجاعی: شاید جام ملت‌ها برای او هم آخرین کوپن شانس باشد و مسعود با توجه به سن و سالش نباید برای جام‌جهانی بعدی امیدوار باشد. شجاعی در این فصل به الشحانیه پیوسته و دعوتش به تیم ملی مانند همیشه منتقدانی دارد. به هر حال اینکه او از خلعتبری بهتر است یا خیر یک مساله است و اینکه کی‌روش به شجاعی علاقه بسیاری دارد مساله دیگری است.
9- وحید امیری: هافبک 26 ساله نفت تهران یکی از خوب‌های لیگ بود که به تیم ملی دعوت شد و البته در مصاحبه‌هایش نشان می‌دهد بسیار ذوق‌زده است. نکته اصلی این است که آیا او می‌تواند خودش را به کی‌روش تحمیل کند تا در تیم ملی ماندگار باشد؟!
10- علیرضا جهانبخش:  علیرضا در هلند می‌درخشد و به تنهایی نایمخن را در صدر جدول لیگ دسته دو هلند نگه داشته است. اینکه کی‌روش بالاخره علیرضا را به شجاعی ترجیح خواهد داد یکی از سوالاتی است که باید از کی‌روش آن را پرسید.
11- اشکان دژاگه: انتقالش به قطر تصمیم عجیبی بود اما او هنوز هم اصلی‌ترین مهره تیم ملی و امید اول کشورمان در استرالیا خواهد بود. اشکان این روزها در العربی چندان آماده نشان نمی‌دهد و امید کی‌روش آن است تا این بازیکن ارزشمندش را در اردوی تیم ملی به شرایط ایده‌آل برگرداند.
خط حمله‌ای در کار نیست
رضا قوچان‌نژاد: انتخاب الکویت هر چند منافع مالی خوبی برای رضا داشت اما اصلا خبر خوبی برای ایرانی‌ها نبود و مردم انتظار داشتند او فوتبالش را در سطح اول فوتبال اروپا پیگیری کند و نه در یک لیگ درجه 2 و 3 آسیا. به هر حال گوچی در لیگ کویت آقای گل است اما بسیار بعید است بتواند آن آمادگی قبل را داشته باشد.
سردار آزمون: سردار در فصل نقل و انتقالات از پیشنهادات مختلف بارسلونا و آرسنال صحبت به میان می‌آورد اما این روزها به یک نیمکت‌نشین در روبین کازان تبدیل شده است. او در ابتدای فصل بازیکن ثابت تیمش بود اما به دلیل موقعیت‌های زیادی که از دست می‌داد از ترکیب بیرون گذاشته شد. سردار باید تلاش کند در لیست نهایی تیم ملی در جام ملت‌ها حاضر باشد تا بتواند در استرالیا توانایی‌هایش را اثبات کند.
کریم انصاری‌فرد: کریم پس از مدت‌ها تلاش بالاخره به یک تیم اروپایی به نام اوساسونا پیوست اما دقایق حضورش در این تیم بسیار بسیار کم بوده است. دعوت از کریم هم می‌تواند از علاقه کی‌روش به بازیکنان خارج‌نشین نشأت بگیرد در غیر این صورت بازیکنانی مانند محسن دلیر، سجاد شهباززاده و حتی مهدی شریفی شایستگی بیشتری برای پوشیدن پیراهن تیم ملی داشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها