امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۵۸۳۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
هافبک تیم فوتبال فولاد خوزستان به عنوان بهترین بازیکن ماه ایران انتخاب شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، برنامه 90 این هفته قسمت‌های مختلفی داشت. در ابتدای برنامه چهار بازیکن به عنوان کاندیدای بهترین بازیکن ماه ایران معرفی شدند. نکته جالب اینجا بود که از تیم‌های استقلال و پرسپولیس هیچ بازیکنی در این فهرست حضور نداشت. به همین دلیل هم آمار شرکت کنندگان در مسابقه پیامکی افت محسوسی داشت.

 

وحید امیری، محسن دلیر، سروش رفیعی و علی زینالی چهار بازیکن منتخب بودند که در پایان سروش رفیعی با 41 درصد آرا به عنوان بهترین بازیکن ماه انتخاب شد. محسن دلیر با 35 درصد، وحید امیری با 19 درصد و  علی زینالی با 5 درصد در ردهای بعدی قرار گرفتند.

 

* نود درجه و انتخابات ریاست جمهوری

در این بخش مسائل مختلفی مورد توجه عادل فردوسی پور قرار گرفته بود. شادی گل محمد قاضی و امید ابراهیمی بعد از گل استقلال به ملوان که به سبک کشتی گیران بود به تصویر کشیده شد که واکنش فردوسی پور با تقلید صدای هادی عامل گزارشگر کشتی همراه بود: "خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان"!

 

همچنین خالکوبی محسن فروزان دروازه بان استقلال مورد توجه قرار گرفته بود تا جایی که روی دست این دروازه بان دیگر فضای خالی برای خالکوبی وجود ندارد.

 

فردوسی پور با نشان دادن کف دست حمید درخشان، با کنایه گفت: «فروزان دست بعضی از مربیان را برای خالکوبی اجاره گرفته است.»

 

فردوسی پور همچنین به رنگ انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات گذشته ریاست جمهوری اشاره‌ای داشت. در بازی نفت مسجد سلیمان با فولاد یک بمب دودزای بنفش داخل زمین افتاده بود که از این مسئله به عنوان "تداوم فعالیت انتخاباتی یک گزینه ریاست جمهوری" یاد شد.

 

* توضیحات حسین عسگری درباره اسپری محو شونده

در ادامه برنامه حسین عسگری در خصوص استفاده داوران از اسپری محو شونده و سیستم رادیویی توضیح داد.

 

عسگری گفت: «همزمان با سفارش اسپری داوری، هد ست را نیز برای داوران سفارش داده ایم و هفته گذشته توسط فغانی امتحان شد و ایراداتی دارد که باید برطرف شود.»

 

وی در مورد اسپری های محو کننده نیز گفت: «میزان استفاده از اسپری نیز مهم است و اگر به اندازه مصرف شود 2 تا 2 دقیقه و نیم طول می کشد تا اسپری محو شود.»

 

فردوسی پور نمونه ای از اسپری محو داوری در استودیو داشت و آن را روی تکه ای چمن مصنوعی امتحان کرد و در بخشی از صحبت های خود از این اسپری به مانند خمیر ریش و برف شادی! یاد کرد.

 

فردوسی پور برای آزمایش این اسپری 3 خط کشید که خط آخر که به درستی کشیده شده بود پس از گذشت 2 دقیقه محو شد.

 

عسگری در مورد حق الزحمه داوران لیگ 2 و 3 گفت: «این قضیه در اختیار ما نیست ولی ما پی گیری می کنیم تا این مبالغ هر چه زودتر توسط مسئولان مربوطه پرداخت شود.»

 

* پنالتی ملوان و اخراج دروازه بان استقلال گرفته نشد

عسگری درباره صحنه خطای مشکوک دروازه بان استقلال روی مهاجم ملوان هم گفت: این خطا واضح بود. وقتی خطایی واضح است نمی شود آنرا منکر شد. بازی پر برخوردی بین استقلال و ملوان بود و این صحنه ها در آن پیش می آید.

 

در حالی که عسگری و خداداد افشاریان کارشناس داوری برنامه پنالتی ملوان را تایید کرده بودند، سایت باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این خطا پنالتی نبوده و تصمیم کمیته داوران تحت تاثیر اختلافات داخلی است!

 

* داوری که بعد از بازی استقلال زجر کشید!

خداداد افشاریان همچنین با حمایت از زرگر، داور بازی استقلال و ملوان گفت: «این داوری است که در دسته دوم، دسته اول و سپس لیگ برتر کارش را شروع کرده است. او با تلاش خودش به اینجا رسیده است. این داور سمنانی است و بعد از بازی استقلال با ملوان زجر کشیده است! موبایلش زنگ خورده و حرف های بدی شنیده است. باید از این داوران حمایت شود.»

 

* محجوب: صحبت های رافخایی را نمی پسندم

سیروس محجوب مالک باشگاه ملوان روی خط برنامه 90 آمد و در خصوص برکناری ایراندوست، سرمربی تیم ملوان گفت: «هنوز تصمیمی بر کنار کذاشتن ایراندوست گرفته نشده و در جلسه روز چهارشنبه هیات مدیره این مسئله مشخص خواهد شد.»

 

مالک باشگاه ملوان درباره اینکه قبلا گفته بود به واسطه دوستی با آلن شیرر و دیگر بازیکنان سرشناس دنیا می‌تواند آنها را به ایران بیاورد، تاکید کرد: «اینکه آلن شیرر را به ایران نیاوردیم دلیل بر این نیست که آنها تمایلی ندارند. بلکه بستر و سطح باشگاه های ما پایین است. امیدوارم با بالا بردن سطح باشگاه ها و فوتبالمان بتوانیم از بزرگان فوتبال دنیا دعوت به همکاری کنیم تا خاطرات خوبی از خودمان و آنها به جای بگذاریم.»

 

وی در مورد صحبت های جلال رافخایی و مازیار زارع در خصوص ایراندوست گفت: «این گونه صحبت ها را نمی پسندم و ایراندوست مربی خوبی بوده و دو برابر ما سن دارد و با نحوه صحبت کردن و مصاحبه رافخایی موافق نیستم.»

 

محجوب خاطرنشان کرد: «ناگفته نماند ما در بازی های لیگ ضربات زیادی از داوری خوردیم و به عقیده من نفع و ضرر در داوری خوب نیست و به شخصه طرفدار عدالت هستم.»

 

وی در مورد انتخاب مدیرعامل برای باشگاه گفت: «3 گزینه مدنظر داریم و طی یک ماه آینده مدیرعامل مناسبی را برای باشگاه انتخاب می کنیم و به شخصه دوست دارم مدیرعاملی فوتبالی و با اخلاق برای باشگاه انتخاب شود.»

 

* تقویم نود و ترجمه تاریخی داماد پروین

در تقویم نود مواردی از جمله استعفای تاریخی 14 بازیکن تیم ملی، دربی در 12 مهرماه 1387 که به درگیری شدید قلعه نویی و بیژن کوشکی مدافع تیم استقلال ختم شد و تولد ایمون زائد اختصاص داشت. همچنین عصبانیت علی پروین از زوبل، سرمربی پیشین پرسپولیس بعد از باخت به ملوان پخش شد.

 

در آن مصاحبه پروین از زوبل به  عنوان مربی‌ای یاد کرد که "تمرین نمی‌ده؛ همه ش حرف می‌زنه. هیچی از فوتبال نمی دونه"! ترجمه تاریخی داماد پروین از صحبت‌های زوبل هم که برای اولین بار در برنامه نود افشا شد، در این برنامه مجددا پخش شد.

 

* دلیر، میهمان ویژه 90

محسن دلیر مهاجم تیم تراکتورسازی میهمان حضوری برنامه نود بود. او درباره فصل گذشته گفت: «من فصل گذشته فقط 10 دقیقه در لیگ برتر بازی کردم. هیچ گلایه ای از مجید جلالی (سرمربی فصل گذشته تراکتورسازی) ندارم. مربیگری سلیقه ای است. اتفاقا قبل از بازی با سایپا آقای جلالی در گوش من گفت که چون پارسال خوب نبودم، بازی به من نمی رسیده است.»

 

وی با بیان اینکه از 10 سالگی فوتبال بازی می‌کرده است، تصریح کرد: «من در پست‌ بال راست و چپ، هافبک دفاعی و مهاجم بازی کرده‌ام.»

 

دلیر در پاسخ به این سئوال که از چهار گزینه سئوال پیامکی برنامه، آیا به خودش رای می‌دهد یا خیر، گفت: «من به سروش رفیعی بازیکن فولاد رای می‌دهم.»

 

* کارشناسی داوری، از اخراج خلعتبری تا پنالتی تراکتورسازی

خداداد افشاریان کارشناس داوری ضمن تاکید بر خطای دروازه بان استقلال و اخراج وی از بازی با ملوان، گل فولاد خوزستان به نفت مسجد سلیمان را صحیح دانست و تصمیم داور را رد کرد. طبق نظر افشاریان، پنالتی تراکتورسازی در بازی با سایپا هم گرفته نشد. همچنین بر اساس ادعای این کارشناس داوری، محمدرضا خلعتبری باید به خاطر خطا روی محمد نوری از زمین اخراج می ‌شد.

 

افشاریان در این زمان گفت: «من احترام زیادی برای خلعتبری قائلم ولی به نظرم این بازیکن در بازی با پرسپولیس نرمال نبود.»

 

* جشن تولد میان برنامه‌ای فردوسی پور!

بعد از پخش چند دقیقه ای پیام های بازرگانی، خداداد افشاریان کارشناس داوری 90 خطاب به بینندگان گفت: «در این مدتی که نبودیم، جشن تولد 40 سالگی عادل خان در استودیو برگزار شد و شور و حال عجیبی برقرار شد.»

 

افشاریان همچنین پایش را فراتر گذاشت و سئوال معروف مجری 90 را از عادل فردوسی پور پرسید: "شما صغر سن ندارید"؟ این سئوال با خنده فردوسی پور همراه بود و وی تاکید کرد که صغر سن ندارد!

 

* توصیف جالب فردوسی پور از عصبانیت عابدزاده؛ او به قدری عصبانی بود که می‌توانست بوکسور قزاق را هم بزند

فردوسی‌پور در مورد درگیری‌های عابدزاده در جریان مسابقه استقلال خوزستان - راه‌آهن با سرپرستان دو تیم تماس گرفت تا از زبان آن‌ها دلیل این درگیری را بشنود.

 

بهمن روشنایی سرپرست استقلال خوزستان گفت: «در رسانه‌ها صحبت از بی حرمتی به اسطوره فوتبال ایران كرده اند. اگر عابدزاده اسطوره است باید اخلاق و كردار خودش را نشان می‌داد. تعجب می‌كنم كه می‌گویند چطور كولی بالی به عابدزاده توهین كرده. استیلی كجا بود؟ محمد غلامی از پشت روی او تكل زده. چطور ممكن است كولی بالی توهین كرده باشد؟»

 

بهنام ابوالقاسمپور سرپرست باشگاه راه‌آهن هم گفت: «با توجه به اتفاقاتی كه در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس افتاد و ویسی اعتراض كرد به داوری‌ها، این انتظار می‌رفت كه چنین اتفاقی بیفتد. من با حسن‌زاده تماس گرفتم و گفتم كه در سایت‌ها زده‌اند ویسی محروم است. او گفت كه این ابلاغ را فرستاده‌ام و این ابلاغ خواهد شد. با آقای آیت‌اللهی تماس گرفتم و گفت من پشت فرمان هستم و بعدا تماس بگیر. دوباره تماس گرفتم و گفت كه این محرومیت‌ها برای من نیامده است.»

 

سپس روشنایی گفت: «آقای ابوالقاسمپور می‌گوید قرار بود فدراسیون این حكم را به باشگاه راه‌آهن ابلاغ كند. محرومیت ویسی باید به ما ابلاغ شود. باشگاه راه‌آهن كاره‌ای نیست كه به آن‌ها ابلاغ شود. اسطوره دارد انواع و اقسام توهین را به جمعیت حاضر در ورزشگاه می‌كند.»

 

فردوسی‌پور هم گفت: «كولی بالی شروع كننده این دعوا نبود. قبل از اینكه عابدزاده به سمت او برود، كولی بالی كاری به عابدزاده نداشت.»

 

بعد از حرف‌های عادل، سرپرست راه‌آهن هم این قضیه كه یكی از اعضای استقلال خوزستان جلوی دهان كولی بالی را گرفته تا فحش بدهد، انكار می‌كرد. عادل هم در همین لحظه شاكی شد و گفت: «نه مثل باشگاه راه‌آهن همه چیز را بیندازید گردن این بنده خدا، نه اینكه كولی بالی را تطهیر كنید.»

 

سرپرست استقلال خوزستان در روز درگیری گفته بود كه كولی بالی فارسی و انگلیسی بلد نیست و برای اینكه غذای مورد علاقه اش را بگوید، تصویر آن را می‌كشد! عادل هم به او گفت: «كولی بالی وقتی قرمه سبزی می‌خواهد، آن را چطوری می‌كشد؟» ابوالقاسمپور هم گفت: «كشیدن تصویر سالاد اندونزی هم سخت است!»

 

در بخش پایانی این بحث هم عادل فردوسی‌پور در تشریح حركات احمدرضا عابدزاده گفت: «عابدزاده به اندازه‌ای عصبانی بود كه می‌توانست بوكسور قزاقستانی كه قهرمان بازی‌های آسیایی شد را هم بزند.»

 

زمانی که خداداد افشاریان به حمایت از داور این بازی جملاتی گفت ابوالقاسم‌پور خطاب به کارشناس داوری برنامه گفت اگر از داور حمایت نکند به او ابلاغ نظارت از طرف فدراسیون داده نمی‌شود که این مسئله باعث شد تا برای لحظاتی بین این دو درگیری لفظی پیش بیاید.

 

بعد از سرپرستان دو تیم یعقوب پیری و امید گلمکانی مدیران رسانه‌ای استقلال خوزستان و راه‌آهن روی خط برنامه آمدند و در خصوص اتفاقات بازی این دو تیم توضیحاتی ارائه دادند.

 

* جنجال فغانی علیه کارشناس داوری برنامه 90

در بخش‌های پایانی برنامه، علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران روی خط برنامه نود آمد و از کارشناسان داوری این برنامه انتقاد کرد. فغانی با زیر سئوال بردن نظرات افشاریان، گفت: «تعجب می‌کنم دوستانی که به برنامه نود می آیند، باید به روز باشند و اصراری به اعتقاد قبلی نداشته باشند. در صحنه خطای خلعتبری روی محمد نوری، کارت قرمز نداشت که افشاریان گفت این خطا، اخراج دارد. افشاریان درباره صحنه خطای هاشم بیگ زاده روی بازیکن ملوان هم گفت اگر 10 بار هم این صحنه را ببیند، می گوید خطا نیست در حالی که باید برای ملوان پنالتی گرفته می شد و بیگ زاده هم اخطار می گرفت.»

 

این صحبت‌ها به مذاق افشاریان خوش نیامد. وی در واکنش به حرف های فغانی تاکید کرد: «من متاسفم. شما نباید به خود اجازه بدهی که در یک برنامه زنده اینطور با من صحبت کنید. داوری دیگر دیروز و امروز ندارد. هر شب 30 بازی از تلویزیون پخش می‌شود. نظر شما که وحی مُنزل نیست آقای فغانی. شاید فیفا هم غلط بگوید! در فیفا هم دو نفر مثل ما هستند. شاید پدر شما بهتر از کارشناسان فیفا نظر بدهد! نظر فیفا هم که وحی منزل نیست! نسخه فیفا برای همه بازی ها واحد نیست.»

 

فردوسی‌پور هم از فغانی خواست به خاطر حضور در جام جهانی به جامعه داوری کشور نگاه از بالا به پایین نداشته باشد که فغانی این موضوع را به شدت رد کرد.

 

افشارزاده پا را فراتر از این گذاشت و گفت: «اصلا همین الان آقای عسگری را بگیرید. حالا که جنگ علنی شد! فغانی که 10 سال از من کوچکتر است نباید بگوید که آموزش غلط می دهم! این صحبت هایش را بگذارد برای یک جمع خصوصی.»

 

این درگیری لفظی با وساطت عادل فردوسی پور و صحبت‌های وی ختم به خیر شد.

 

در قسمت پایانی برنامه مسابقات لیگ یک مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها