يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۸۹۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۶ مهر ۱۳۹۳
محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم آماری از ماجرای جنجالی بورسیه‌های دوره 8 ساله ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد ارائه کرده که دروغگویی باند محمد خاتمی در وزارت علوم را اثبات می‌کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از وطن امروز، در جریان استیضاح وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه 3 هزار بورسیه شده دوران 8 سال گذشته غیر‌قانونی بوده‌اند. رسانه‌های جریان فتنه نیز این خبر را به صورت مداوم به عنوان تیترهای برگزیده خود منتشر می‌کردند تا جنجال بورسیه‌ها را ایجاد کنند.

 

همزمان با این ماجرا، عامل انتشار خبر بورسیه‌ها فاش کرد این عوامل وزارت علوم بودند که این آمار را در اختیار او قرار دادند. بر اساس اظهارات این فرد، تیم مدیریتی فرجی‌دانا در واقع عامل انتشار این اسامی بوده‌ است.

 

اما پس از استیضاح و رفتن فرجی‌دانا که در واقع سهمیه محمد خاتمی در دولت حسن روحانی بود، محمدعلی نجفی اکنون از بررسی همه بورسیه‌شده‌های دوران 8 ساله دولت‌های نهم و دهم خبر داده و آمار جالبی ارائه کرده است.

 

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه انعقاد موافقتنامه همکاری با وزارت نفت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت بورسیه‌ها گفت: کمیسیون 5نفره‌ای تطبیق وضعیت این بورسیه‌ها را با ضوابط و آیین‌نامه‌های وقت که درباره بورسیه شدن آنها تصمیم‌گیری شده، بررسی می‌کند.

 

نجفی افزود: در این زمینه به پرونده 450 دانشجو و بورسیه شده رسیدگی و وضعیت آنها مشخص شده است. البته بررسی تمام پرونده‌ها و زمان این فرآیند بستگی به حجم و وقتی که اعضا برای این مساله می‌گذارند، دارد، ممکن است مدت زمان ثبت‌شده برای یک پرونده طولانی شود یا شکل دیگری باشد که امیدوارم تا پایان هفته آینده تکلیف همه بورسیه‌ها مشخص شده باشد.

 

نجفی یادآور شد: 480 نفر از بورسیه‌های اعلام شده نیز که مربیان دانشگاه‌ها بودند تا حدودی وضعیت‌شان مشخص شده و پرونده‌های آنها برای تصمیم‌گیری به هیات امنای دانشگاه‌ها ارسال شده و تکلیف‌شان مشخص شده است. وی افزود: حدود 2هزار و 100 نفر از این افراد براساس بررسی‌های اولیه اداره‌کل بورسیه وزارت علوم مشکلی از نظر ادامه تحصیل ندارند، بنابراین در این بین تکلیف 1100 نفر باقی می‌ماند که از این تعداد نیز 450 پرونده در کمیسیون مطرح و تکلیف‌شان مشخص شده و تنها حدود 650 پرونده بررسی نشده در کمیسیون وجود دارد.

 

سرپرست وزارت علوم ضمن ابراز امیدواری از اینکه در هفته آینده با تشکیل جلسات دیگر کمیسیون، تکلیف 650 پرونده باقی‌مانده نیز مشخص شود، اضافه کرد: مجلس در هفته آینده تعطیل است و از این نظر که 2 تن از اعضای این کمیسیون از نمایندگان مجلس هستند امیدواریم با حضور این افراد و انجام جلسات مختلف تا پایان هفته آینده نتیجه قطعی بورسیه این افراد که حدود 3 هزار و 700 نفر هستند مشخص شود و تکلیف برای آنها و دانشگاهیان مشخص شود.

 

بر اساس اظهارات نجفی مشخص شده است ادعای 3 هزار بورسیه غیر‌قانونی کاملا دروغ بوده است. اکنون که رفتار غیر‌انسانی تیم محمد خاتمی نسبت به دانشجویان بورسیه شده ثابت شده، به نظر می‌رسد کمیسیون آموزش می‌تواند به پرونده بورسیه شده‌های دوران اصلاحات رسیدگی کند. به هر حال همین افراد در دوره محمد خاتمی در وزارت علوم مدیریت می‌کردند و قاعدتا کسانی که به‌راحتی نسبت دروغ به دانشجویان می‌بندند، می‌توانند اقدامات خلاف قانونی مانند مجوز غیر‌قانونی بورسیه نیز صادر کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳
۱
۲
به نظرم روسیاه تر وکثیف تر وپست تر از سایت شما نیست.شما اصلا آدم نیستید .
پاسخ
ناشناس
-
۱۲:۲۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۳
۱
۰
روسیاه کسانی هستند که در سال 1388فتنه برپا کردند و اکنون هم اگر فرصت پیداکنند مجدد کشور را به اشوب خواهند کشید .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها