يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۰۰۳۳
زمان انتشار: ۰۸:۳۸     ۲۰ مهر ۱۳۹۳
«اسپرایت» در واقع نوعی انفجار یا ریزش الکتریکی است که در بالای ابرهای باران‌زا یا پشته‌ای روی می‌دهد. این انفجار در طول شب در رنگ‌ و شکل‌های متفاوت دیده می‌شود.
«اسپرایت» در واقع نوعی انفجار یا ریزش الکتریکی است که در بالای ابرهای باران‌زا یا پشته‌ای روی می‌دهد. این انفجار در طول شب در رنگ‌ و شکل‌های متفاوت دیده می‌شود. در برخی موارد گویا نور از آسمان به زمین می‌بارد. در بیشتر مواقع، آنها به صورت فلاش‌های قرمز متمایل به نارنجی و بسیار درخشان ظاهر می‌شوند.

«اسپرایت» عموما در فاصله 50 تا 90 کیلومتری از سطح زمین روی می‌دهد. نخستین مشاهده این پدیده آسمانی بسیار زیبا در سال 1989 میلادی گزارش شد. دانشمندان دانشگاه مینه‌سوتا از این پدیده فیلم‌برداری کرده‌اند.

در برخی موارد، به اشتباه اسپرایت را با نورریزان‌های جوی اشتباه می‌گیرند. در صورتی که اسپرایت‌ها، پلاسماهای سردی هستند که دمای کانال‌های گرم نورهای تروپوسفر را ندارند. آنها را بیشتر به تیوب‌های فلورسنت می‌توان تشبیه کرد تا انفجارهای نوری.

در این آلبوم، قرار است تصاویر نادری از زیبایی این انفجارهای نوری در آسمان شب را مشاهده کنید که همانند نقاشی هستند. نور قرمز اسپرایت‌ها فقط چند میلی‌ثانیه دوام دارد و در اوج آسمان در بالای ابرهای باران‌زا خودنمایی می‌کنند.

فلاش‌های خیره‌کننده و بسیار زیبایی که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، در نتیجه ریزش الکتریکی رعدوبرق در آسمان هستند.

عکاس و هنرمندی به نام «مارکو کروسک»، 32 ساله توانسته است با دوربین خود بخشی از زیبایی این پدیده طبیعی را ثبت کند. این هنرمند ماه‌ها در انتظار این پدیده نشسته بود تا سرانجام توانست پس از طوفان ویوارو در ایتالیا این تصاویر را ثبت کند.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها