أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۰۶۳۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۱     ۲۲ مهر ۱۳۹۳
معرفی و شرح مختصر فیلم این‌تایم (In Time):
داستان از آن‌جا آغاز می‌شود که قهرمان فیلم با از دست دادن مادر خود بر اثر تمام شدن زمان زندگیش، دست به شورش علیه نظام سرمایه‌داری زمان‌مبنا می‌زند و با همراه شدن دختر سرمایه‌دار بزرگ جامعه در نهایت موفق به فروپاشی این سیستم می‌شوند. فیلم «سروقت» به خوبی توانسته رابطه‌ی نظام سرمایه‌داری با جامعه و نیز دو مولفه‌ی ربای نفس و داروینیسم اجتماعی را با استفاده از عناصر دراماتیک به تصویر ‌بکشد.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، این‌تایم یا «سروقت» روایتی از یک جامعه در آینده است که دانشمندان با تغییرات ژنتیکی توانسته‌اند عمر بشر را در ۲۵ سالگی متوقف کنند و بشر برای زنده ماندن پس از این سن باید تلاش کند به جای پول، «زمان» برای زنده ماندن به دست آورد. در این فیلم زمان کارکرد پول را پیدا کرده و شخصیت‌های داستان باید به جای پول، زمان کسب کنند.

سرمایه‌دار‌ان و ثروتمندان  با در اختیار داشتن زمان نامحدود (سرمایه‌ی زمان به جای سرمایه‌ی پول) در این جامعه به زندگی جاودانه دست پیدا کرده‌اند. آن‌ها با احتکار زمان بانک‌هایی به وجود آورده‌اند که به جای پول «زمان» به مردم وام میدهند.



داستان از آن‌جا آغاز می‌شود که قهرمان فیلم با از دست دادن مادر خود بر اثر تمام شدن زمان زندگیش، دست به شورش علیه نظام سرمایه‌داری زمان‌مبنا می‌زند و با همراه شدن دختر سرمایه‌دار بزرگ جامعه در نهایت موفق به فروپاشی این سیستم می‌شوند.

فیلم «سروقت» به خوبی توانسته رابطه‌ی نظام سرمایه‌داری با جامعه و نیز دو مولفه‌ی ربای نفس* و داروینیسم اجتماعی را با استفاده از عناصر دراماتیک به تصویر ‌بکشد.

کارگردان این فیلم اندرو نیکول متولد ۱۰ ژوئن ۱۹۶۴، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان نیوزیلندی است. او نویسندگی و کارگردانی فیلم‌هایی همچون گاتاکا، سایمون، ارباب جنگ و سر وقت را بر عهده داشته ‌است. او همچنین نویسنده و تهیه کننده‌ی نمایش ترومن نیز بوده است که در سال ۱۹۹۹ نامزد بهترین فیلمنامه‌ی اسکار شد و همچنین جایزه بفتا را به عنوان بهترین فیلمنامه دریافت کرد.

نام فیلم : سر وقت، این‌تایم – In Time

 کارگردان: اندرو نیکول – Andrew Niccol

نویسنده:  اندرو نیکول – Andrew Niccol

تاریخ ساخت: ۲۵ October ۲۰۱۰  

تاریخ اکران: ۲۸ October 2011

بازیگران:   

جاستین تیمبرلیک - Justin Timberlake

آماندا سیفرید –    Amanda Seyfried

سیلین مورفی Cillian Murphy -

کالین مگورک Colin McGurk –

زمان: ۱۰۹ دقیقه

محصول: آمریکا

* آیا در الگوی معیشتی ربا تنها ربای مال مطرح است؟ انسان رباخوار چگونه می‌تواند هم از مال افراد ربا بگیرد و هم از نفس آن‌ها؟ رباى مرکب چگونه رقم می‌خورد؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها