أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۰۸۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۲۳ مهر ۱۳۹۳
روزنامه اطلاعات در سرمقاله شماره امروز خود، گزارش تلویزیونی روحانی به مردم را به نقد کشید.
به گزارش پایگاه 598، ابوالقاسم قاسم زاده در سرمقاله روزنامه اطلاعات نوشت: چگونه دولت آقای روحانی که در چند ماه قبل موضوع رکود در اقتصاد ایران را بسیار پیچیده، گسترده و عمیق می‌دید، یکباره اعلام کرد، کشور از «رکود» عبور کرده است!؟

دولتی که بداند تا سه ماه آینده کشور را از رکود آزاد می‌سازد، چرا طرحی جامع برای حل این مشکل را بعد از مراحل گزارش‌های رسانه‌ای به مجلس ارائه می‌دهد و به مردم می‌گوید، منتظر تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی است تا گام به گام مشکل پیچیده «رکود» را حل و برطرف سازد!؟

قاسم زاده درباره تورم هم نوشت: رئیس جمهور پیشرفت نسبی در «مهار تورم» را به اطلاع مردم رساند. گفت اگر تا دیروز فردی با ۱۵۰۰ تومان برای خرید به بازار می‌رفت، حداکثر ۱۲۰۰ تومان ارزش پولی خرید پیدا می‌کرد، حال آنکه امروز ۳۰۰ تومان اضافه بر آن ۱۲۰۰ تومان را در اختیار دارد. این امر نشان می‌دهد که تورم در مراحل مهار قرار گرفته است!

سرمقاله اطلاعات پرسش خود را با یک نمونه از رشد تورمی قیمت‌ها در لبنیات مطرح می‌کند. شیر در یک سال و نیم گذشته بیش از صددرصد رشد قیمت پیدا کرده است. حذف شیر از سبد مایحتاج عمومی مردم، آسیب‌هایی جدی به سلامت جامعه و به خصوص تغذیه کودکان وارد می‌سازد. حال رئیس جمهور می‌فرماید، این رشد صددرصدی دیگر افزوده نخواهد شد و همین را نشانه رشد تورم مضاعف بگیرید. واقعیت این است که خروج از رکود یا مهار تورم را هنوز بصورت واقعی مردم در زندگی و معیشت خود احساس نمی‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها