أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۰۹۹
زمان انتشار: ۲۱:۰۷     ۲۰ آبان ۱۳۹۰
دبیر ستاد حقوق بشر ایران، اقدام اخیر آمانو را فریب کاری و کلک دانست و گفت: در آژانس باید تخته شود. چرا که آنها آبروی آژانس بین المللی انرژی اتمی را برده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد جواد لاریجانی کارشناس ارشد مسایل راهبردی و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: غرب با دستپاچگی در حال به راه انداختن جریان تخاصمی علیه ایران است که این کار دردی از غرب دوا نمی کند.
محمدجواد لاریجانی پنجشنبه شب در مصاحبه با بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به استیصال آمریکا و رژیم صهیونیستی افزود: غرب راجع به موفقیت ایران در حوادث منطقه ای و ابعاد فرامنطقه ای آن نگرانی شدیدی دارد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه ۱۰۰ سند درباره اقدامات تروریستی آمریکا گفت: برای نمونه گروه تندر در مسجد شیراز بمبی منفجر کرد که به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان کشورمان انجامید ضمن آنکه اعضای این گروه تروریستی قصد داشتند در نمایشگاه کتاب بمب شیمیایی منفجر کنند.
لاریجانی افزود: گروهک ریگی حدود ۴۰۰ نفر از هموطنان ما را شهید و مجروح کرد و خود ریگی نیز قصد داشت بطور رسمی در قرقیزستان با هالبروک دیدار کند.
وی اضافه کرد: او و برادرش اقرار کردند که با آمریکاییها ارتباط داشتند.
لاریجانی گفت: دست آمریکا تا مرفق به خون مردم ما آلوده است و این کشور هیچ حرمتی برای حقوق بشر قایل نیست.
وی با اشاره به اینکه آمریکا و غرب هیچ سندی از ورود ایران در اقدامات تروریستی ندارند افزود: آنها می خواهند جو سنگینی ایجاد کنند تا مردم بترسند یا مسئولان ایرانی منفعل شوند .
این کارشناس ارشد مسایل راهبردی افزود: آنان قصد دارند در انتخابات مجلس تأثیرگذار باشند اما انتخابات در ایران تیری به قلب و چشم توطئه های غربی است.
لاریجانی با بیان اینکه مسلمانان برنده تحولات منطقه هستند افزود:ایران به طور طبیعی شأن ام القرایی در منطقه دارد و هر درجه که حرکت های منطقه موفق شود برای ایران پیروزی است.
وی افزود: طرح متهم کردن ایران به اقدام تروریستی برای بسیج افکار عمومی و سیاسی در صحنه بین المللی و برای فشار به ایران در عرصه داخلی است.
لاریجانی گفت: موضوع حقوق بشر، تهمت های تروریستی و مسایل هسته ای سر و ته یک کرباسند.
وی با اشاره به اینکه ایران مهمترین ، پیشرفته ترین و قوی ترین کشور خاورمیانه و به عنوان الگو مطرح است افزود: تولید سوخت اتمی با امکانات تحقیقاتی و بزرگترین دانش صلح آمیز هسته ای در ایران است و ایران آن را در اختیار مردم منطقه قرار خواهد داد.
لاریجانی اقدام اخیر آمانو را فریب کاری و کلک دانست و گفت: در آژانس باید تخته شود چرا که آنها آبروی آژانس بین المللی انرژی اتمی را برده اند.
وی افزود: مدت زیادی ۱+۵ با ایران بحث می کردند و نهایتاً به مدالینه رسیدند؛ قرار شد آژانس هر سؤال دارد بپرسد و ایران جواب دهد و در شش موضوع مسایل حل شد.
لاریجانی گفت: آنان سپس اتهامی را مطرح کردند و گفتند شما مطالعاتی درباره تولید بمب اتمی داشته اید و زمان زیادی طول کشید تا آژانس از یک سی دی، اسناد مضحکی ارائه کرد اما ایران پاسخ داد و مساله تمام شد.
وی افزود: آژانس مجبور بود وضعیت انرژی هسته ای ایران را عادی اعلام کند.
لاریجانی گفت: در سال ۱۹۶۵ خود آمریکا اعلام کرد ۲۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده گم شده است و از آن زمان تاکنون کسی دنبال این مساله نبوده است.
دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه سخنان خود به موضوع حقوق بشر اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی حدود ۵ هزار سند برای پاسخگویی به مسائل مختلف حقوق بشر ارائه کرده است.
وی افزود: یکی از مکانیزم های شورای حقوق بشر UPR یا استنتاق از کشورهاست و ایران بهترین پاسخگویی را در این زمینه داشته است در حالیکه سال گذشته آمریکاییها برای نخستین بار استنتاق شدند و وضعیت دشوار و بدی برای انان ایجاد شد.
لاریجانی گفت: مکانیزم دیگر شورای حقوق بشر گزارشگری است؛ تا به حال حدود ۷ گزارشگر به ایران آمده اند اما بعد از مدتی احساس کردیم که می خواهند تبلیغات کنند.
وی افزود: برای ایران موضوع گزارشگر ویژه را مطرح کردند در حالیکه دوستان دیکتاتور آمریکا که یک به یک سرنگون شدند تا به حال گزارشگر ویژه نداشته اند.
لاریجانی گفت: تعیین گزارشگر ویژه، خطای بزرگ آنان بود.
وی با اشاره به اینکه ما با گزارشگری مشکلی نداریم افزود: موضوع دیگر اعلام بررسی ۵۰۰ اتهام بود و سؤال ما نیز این بود چرا برای بررسی از موضوع اتهام شروع می کنید.
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: علت اینکه اجازه ندادیم گزارشگر به ایران بیاید این بود که مبنای انتخاب و روش کار او نامعقول و مشکوک بود.
وی افزود: ما در روش و مبنای حقوق بشر حرف داریم؛ هر گزارشگری که بخواهد بیاید در چارچوب گزارشگری مشکلی نداریم و ایران برای هر نوع گزارشگری آماده است اما برای تبلیغات خیر.
لاریجانی گفت: امروز جنگ غرب در موضوع حقوق بشر با شریعت اسلامی است؛ برای نمونه موضوع قصاص و تعداد اعدام ها مطرح می شود در حالیکه قصاص حق مردم است و نه حکومت؛ و ۷۰ درصد اعدام ها برای مواد مخدر است؛ ما یک تنه در زمینه مبارزه با مواد مخدر خدمت بزرگی به غرب کرده ایم.
وی افزود: سست کردن نظام اسلامی و ایجاد فضای منفی علیه ایران از جمله محورهایی است که در قالب حقوق بشر مطرح می کنند.
لاریجانی گفت: موضوع استیضاح وزیر اقتصاد برای غربی ها خیلی دردناک بود زیرا این کار نشانه رشد مدنیت زیر سایه اسلام در ایران است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها