أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۱۱۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۲۴ مهر ۱۳۹۳
روایت واشنگتن پست از آینده مذاکرات:
دور هشتم مذاکرات هسته ای در حالی آغاز می شود که نجواهای خبری مقامات امریکایی از بی میلی آنان نسبت به تمدید مذاکرات خبر می دهد. قرارداد اولیه ی ژنو که دستاوردهای فراوانی برای مخالفین پیشرفت های هسته ای ایران در پی داشت، به قدری غرب را پرتوقع نموده که به نظر می رسد غیر از توقف کامل و یا قبول یک برنامه هسته ای نمایشی و دکوری برای ایران، به چیز دیگری راضی نیستند و تعلل در رسیدن به این خواسته را برای خود مضر می دانند
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598؛ دور هشتم مذاکرات هسته ای در حالی آغاز می شود که نجواهای خبری مقامات امریکایی از بی میلی آنان نسبت به تمدید مذاکرات خبر می دهد. قرارداد اولیه ی ژنو که دستاوردهای فراوانی برای مخالفین پیشرفت های هسته ای ایران در پی داشت، به قدری غرب را پرتوقع نموده که به نظر می رسد غیر از توقف کامل و یا قبول یک برنامه هسته ای نمایشی و دکوری برای ایران، به چیز دیگری راضی نیستند و تعلل در رسیدن به این خواسته را برای خود مضر می دانند. این درحالی است که روند گفتگوها نشان می دهد اگر این دور نیز بی نتیجه به پایان برسد چاره ی دیگری جز تمدید گفتگوها وجود ندارد؛ امری که غربی ها تمایل چندانی به آن ندارند.



واشنگتن پست در مطلبی به تحلیل سخنان جان کری، وزیر امور خارجه ی امریکا در پاسخ به پرسش یک خبرنگار پرداخت که درباره ی احتمال تمدید مدت مذاکرات پرسیده بود. جان کری معتقد است روند کند مذاکرات تا کنون، خود نشان دهنده ی همه چیز است! وی با کنایه نسبت به نتایج ضعیف ادوار پیشین گفت: ”جواب شما را من نمی دهم، شما کافی است فقط به روند گفتگوهای گذشته نگاه کنید!"
جنیفر روبین تحلیلگر واشنگتن پست در تحلیل سخنان کری با تاکید بر مضر بودن تمدید مذاکرات برای غرب نوشت:
”این ایده ی بسیار خوبی است که در عوض پرسیدن این دست پرسش ها از مسئولین، فقط نگاهی به نتیجه ی مذاکرات بیندازیم. با تمدید و طولانی تر شدن مدت گفتگوها چه نتیجه ای به دست آورده ایم؟ تنها دستاورد این مسئله، وقت کشی برای رفع تهدید نظامی بوده است -اگر چه در این مدت مقامات آمریکایی بارها ایران را وقیحانه تهدید نظامی کردند- . همچنین، ایرانی ها این امید را به دست آورده اند که شاید بتوان با خرید زمان، به برنامه ی هسته ای دست بیابند که هیچ محدودیت یا بازرسی شامل آن نشود. ایران یک سال دیگر فرصت یافت تا باز هم برنامه های تحقیقاتی خود که می تواند به دستیابی به بمب اتم منجر شود را ادامه دهد، برخی تحریم های اقتصادی را تعلیق کند."

روبین در ادامه با هشدار به مقامات غربی می نویسد:
”تمدید دوباره ی گفتگوها به معنی این است که زمان بیشتری برای فرار از چماق تحریمها و تهدید نظامی دارد زیرا مسئولین ایران و اذهان عمومی، مذاکره همراه با تحریم و تهدید را نمی پذیرند. درضمن، وقتی گفتگوها هنوز ادامه داشته باشند هیچکس از اسرائیل برای اقدام مستقل حمایت نخواهد کرد.
اما امریکا تا کنون چه کرده است؟ ما از خواسته ی خود مبنی بر تعطیلی کل برنامه هسته ای ایران کوتاه آمده ایم و به رفع بری اتصالات هم قانع شده ایم! این نتیجه ی طولانی شدن مذاکرات است!"

ترس و دلهره ی مقامات و تحلیگران سیاسی غرب از طولانی تر شدن مذاکرات می تواند این پیام را به همراه داشته باشد که مقاومت دربرابر خواسته های نامشروع امریکا و متحدینش تا کنون برای ایران سودمند بوده است. زیرا علت تمدید مذاکرات فقط این بوده است که ایران پس از هشدارهای مقام معظم رهبری و رهنمودهای آنان برای تیم مذاکره کننده –پس از قرارداد ژنو- زیر بار خواسته های غیرمنطقی غرب نرفته است؛ اما در کمال ناباوی برخی مسئولین بلندپایه ی کشورمان از عجله برای به نتیجه رسیدن مذاکرات سخن می گویند و یا ”هر توافق" را بهتر از عدم توافق می دانند!

http://www.washingtonpost.com/blogs/right-turn/wp/2014/10/15/nearing-disaster-on-iran/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
یک سال و اندی از وقت وزارت خارجه به این موضوع رفت و تمام توان وزارت خارجه برای این مسئله گذاشته شد و کمتر فایده آن برای آمریکا اخراج ایران از حیات خلوت آمریکا و تضعیف قدرت دیپلماسی ایران بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها