يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۱۵۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۶ مهر ۱۳۹۳
مشکلات اردبیل در گفتگوی پایگاه ۵۹۸ با نماینده استان؛
مسائل زیر بنایی در هر استان مهم ترین مسأله ای است که به رشد اقتصادی و فرهنگی آن استان کمک می کند لذا پرداختن به این مسائل جزء دغدغه های اصلی نمایندگان و مردم است/ از سوی دولت هم وعده هایی به ما داده شده است اما هنوز تا تحقق آنها راه زیادی در پیش داریم/ کمبود بزرگراه ها و شبکه های راه آهن از مصادیق عدم توسعه ی راه های استان است

دکتر منصور حقیقت پور، نماینده مردم استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598؛ مشکلات استان را اغلب در حوزه زیرساخت دانست و گفت: از مهم ترین مشکلاتی که استان اردبیل با آن دست و پنجه نرم می کند مشکلات زیر ساختی است. از آن جا که مسائل زیر بنایی در هر استان مهم ترین مسأله ای است که به رشد اقتصادی و فرهنگی آن استان کمک می کند لذا پرداختن به این مسائل جزء دغدغه های اصلی نمایندگان و مردم است و پیگیر آن هستیم تا این نگاه را در دولت نیز ایجاد کنیم تا بخشی عمده ای از مسایل استان حل شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سخنانش افزود: یکی از این زیرساخت های مورد نیاز اردبیل در زمینه ی راه های ارتباطی است. با وجود اینکه اردبیل جزء استان های مرزی است و از لحاظ جاذبه های توریستی نیز در رده عالی قرار دارد اما از کمبود راه های ارتباطی رنج می برد و این میزان از راه های ارتباطی نسبت به جایگاه استان بسیار کم است.

وی گفت: کمبود بزرگراه ها و شبکه های راه آهن از مصادیق عدم توسعه ی راه های استان است. همچنین در زمینه ی حمل و نقل هوایی، استان با مشکلات جدی روبه روست. میزان پروازهای روزانه پاسخگوی نیاز مردم نیست و جا دارد که دولت در این زمینه هم تمهیدات لازم را به کار بندد.

دکتر حقیقت پور در ادامه ی بیان مشکلات استان خاطر نشان کرد: از دیگر مشکلات اردبیل، طولانی شدن پروژه های عمرانی است که این امر باعث هدر رفتن منابع و عدم بهره وری به موقع از امکانات است. همچنین در زمینه ی مسائل کشاورزی و بهره برداری از منابع آبی، مشکلاتی از قبیل عدم وجود سد به میزان کافی و نیز کانال های انتقال آب در استان به چشم می خورد که این امر نیز منجر به هدر رفتن اسعدادهای کشاورزی در اردبیل شده است؛ چرا که اردبیل به لحاظ موقیعت طبیعی در جایگاه خوبی قرار گرفته که باید با مدیریت صحیح از این نعمت خدادادی بهترین استفاده را نمود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: ما دائماً در حال پیگیری این مشکلات هستیم. از سوی دولت هم وعده هایی به ما داده شده است اما هنوز تا رسیدن به نقطه ی مطلوب راه زیادی در پیش داریم. اردبیل ظرفیت ها و منابع خوبی برای رشد و پیشرفت در اختیار دارد اما از آن جا که به طور کلی توان کشور کافی نیست این قابلیت ها مغفول می ماند است.

ایشان استعدادهای استان را در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: توانمندی هایی از قبیل وجود معادن مختلف، بحث جذب توریست و آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز جهت کشاورزی از جمله ی این ظرفیت هاست که باید هرچه بیشتر از آن ها بهره برداری شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها