أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۱۷۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۲۶ مهر ۱۳۹۳
اکنون و در آستانه تغییرات پراهمیت این رسانه، کاملا ضروری است تا نحوه اجرایی‌سازی راه‌بردهای کلان سیما در زمینه آگهی‌های بازرگانی مورد بازنگری جدی قرار گیرد و بیش از این اجازه داده نشود تا حریم عفت و حیای عمومی، مخدوش شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان، اگر بیننده تلویزیون باشید و ندانید آن‌چه می‌بینید متعلق به شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی است یا یکی از کشورهای عربی دور و اطراف (و البته صدای تلویزیون هم قطع باشد)، شما به سختی متوجه خواهید شد که تبلیغات پخش‌شده مربوط به چه کشوری است؛ زنان جوان و بزک‌کرده، لبخندزنان و پُر ادا و اطوار، با لباس‌هایی به رنگ‌های تند و شاد (و موهایی کاملا پوشانده‌شده) و فعال و پرتحرک و در کنار مردان، در نماهایی نیمه‌نزدیک و بسته، مرتبا نمایش داده می‌شوند و کالاهایی را تبلیغ می‌کنند که با مصرف بیش‌تر آن‌ها، کانون خانواده‌ گرم‌تر خواهد شد!

در نیمه دوم دهه هفتاد که بازار رنگین‌نامه‌های مطبوعاتی داغ شده بود و هر روز عکس دُرشت چهره‌ای زنانه، روی جلد مجلات و روزنامه‌ها نقش می‌بست، قانونی در مجلس شورای اسلامی در ۲۵ مرداد ۷۷ به تصویب رسید که طی آن یک بند و یک تبصره به ماده شش قانون مطبوعات (که بیان‌گر خطوط قرمز است) بدین نحو اضافه شد: استفاده ابزاری از افراد (‌اعم از زن و مرد) در تصاویر و محتوی، تحقیر و توهین
به جنس زن، تبلیغ تشریفات و تجملات نامشروع و غیرقانونی.

در دستورالعمل تولید آگهی‌های رادیویی و تلویزیونی که به وسیله اداره کل بازرگانی صدا و سیما تهیه شده و در اختیار سازندگان و سفارش‌دهندگان آگهی‌ها هم قرار می‌گیرد، این موارد آمده است:

• زن در نظام مقدس اسلامی از موقعیت ویژه ای برخوردار است... لذا استفاده از خانم‌ها در آگهی‌های رادیو تلویزیونی مستلزم اعمال دقت‌های خاصی است و باید جایگاه زن مسلمان و شئون او مد نظر باشد.

• حضور خانم‌ها و دختر خانم‌ها در آگهی‌های رادیو تلویزیونی در صورت اقتضاء موضوع مورد آگهی، بدون آرایش و با رعایت کامل حجاب اسلامی امکان پذیر است.

• حضور خانم‌ها در آگهی‌هایی که وضعیت کالا و مصارف آن با نقش خانم‌ها بستگی نداشته باشد مجاز نیست.

خب کافی است این آیین‌نامه‌ها و قوانین را با حال و روز امروز پخش آگهی در تلویزیون مقایسه کنید؛ نه به آگهی‌های ابتدای دهه هفتاد و نه به این آگهی‌ها. کار بدان‌جا رسیده که در برخی موارد کلیپ‌های مشهور خوانندگان روز دنیا دقیقا کپی‌برداری‌شده و در تبلیغات تلویزیونی به نمایش در می‌آیند.

نگارنده بنای شرح و تفصیل‌دادن به این بحث ‌را ندارد و البته جای خوش‌وقتی است که بعد از حدود یک‌سال، رئیس رسانه ملی تصمیم گرفت در جهت اجرای قانون و اقدامی خیرخواهانه، مانع از تداوم تبلیغ کالاها در برنامه‌های کودک شود. اکنون و در آستانه تغییرات پراهمیت این رسانه، کاملا ضروری است تا نحوه اجرایی‌سازی راه‌بردهای کلان سیما در زمینه آگهی‌های بازرگانی مورد بازنگری جدی قرار گیرد و بیش از این اجازه داده نشود تا حریم عفت و حیای عمومی، مخدوش شود.

آگهی‌ها از پُربیننده‌ترین بخش‌های برنامه‌های تلویزیونی‌اند و باید به‌شدت مراقبت کرد مبادا آن‌ها از جاذبه‌های کاذب برای بالابردن اثرگذاری‌شان بهره بگیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
خشک مغز
پاسخ
فرخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
زننده است. این آکهی ها بیشتر تبلیغات اندام خانم های جوان است تا یخچال و برنج و مواد مصرفی. مثل این که کدبانوی میان سال و کمی چاق و معمولی با لباس گشاد و نه چندان زیبا و با صورت عمل کرده در خانواده ها نداشته باشیم. تازه.. دوباره آهنگ اکودوس را هم گذاشتند. اکسودوس از فیلم اسرائیلی کشتی اکسودوس و مهاجرت (اجباری) یهودیان از آرژانتین به فلسطین!! اکسودوس از تلویزیون اسلامی ایران!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها