کد خبر: ۲۶۱۹۶۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۷ مهر ۱۳۹۳
مشکلات اصفهان در گفتگوی پایگاه ۵۹۸ با نماینده استان؛
باید زاینده رود، رودخانه ای دائمی شود نه فصلی و اکنون که سالی شده است! / گرفتاری بانک ها، کمبود مواد اولیه و کمبود سرمایه در گردش باعث می شود که تولید متناسب با نیاز جامعه نباشد/ در حال حاضر جانبازان برای تهیه ی داروهای مورد نیاز خود با گرفتاری های زیادی مواجه هستند/ استان اصفهان از لحاظ وجود کانون ها و مراکز فرهنگی رتبه ی نخست را در کشور دارد

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک نمایده مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سرویس پارلمانی پایگاه 598 در خصوص مشکلات این استان گفت: سال هاست که اصفهان از بی آبی رنج می برد. اولین مشکل در اصفهان مسأله ی آب است که بسیار حائز اهمیت می باشد. باید زاینده رود، رودخانه ای دائمی شود نه فصلی و اکنون که سالی شده است!

کمبود آب از یک طرف و کمبود بارش و نزولات آسمانی هم از طرفی دیگر اصفهان را به ورطه ی بی آبی و خشکسالی کشانده. رشد خشکسالی در این استان که هفتمین سال خود را سپری می کند واقعاً جای نگرانی دارد و باید با برنامه ریزی دقیق و عالمانه جلو رشد خسارات گرفته شود.

سالک در ادامه با اشاره به رشد نرخ بیکاری افزود: مشکل دیگر استان، رشد نرخ بیکاری است. طبق آمار و ارقام موجود نرخ بیکاری در اصفهان یک و دو دهم درصد نسبت به کل کشور بالاتر رفته. موانع رشد تولید ملی سبب شده که تولیدات داخلی استان با بیش از 8600 واحد صنعتی رشد قابل توجهی نداشته باشد. گرفتاری بانک ها، کمبود مواد اولیه و کمبود سرمایه در گردش باعث می شود که تولید متناسب با نیاز جامعه نباشد.

ایشان با اشاره به دیگر مشکلات اقتصادی گفت: مشکل دیگر ضربه خوردن کشاورزان است. خشک‌سالی های چند سال اخیر خسارات زیادی را به بخش کشاورزی و در نتیجه معیشت کشاورزان وارد آورده که باید طبق مصوبه ی شورای بحران خسارات وارده به محاسبه و جبران شود.

حجت الاسلام سالک در ادامه بیان مشکلات استان خاطر نشان کرد: مسأله ی بازنشستگان کارنجات فولاد مبارکه از مسائل قابل توجه است که باید به آن رسیدگی شود. ضعف صندوق بازنشستگان و کمبود بودجه بازنشستگان عزیز را دچار مشکل کرده و حتی این امر موجب تجمع، تحصن و اعتراض این قشر در موارد مختلف شده اما کماکان این مشکل لاینحل باقی مانده است.

از مسائل مهم دیگری که باید به آن پرداخته شود مسأله ی جانبازان عزیز است که متأسفانه آن طور که باید و شاید عنایتی به آن نمی شود. از آن جا که استان اصفهان به لحاظ دارا بودن درصد بالایی از جانبازان دوران دفاع مقدس در رتبه ی بلندی قرار دارد پرداختن به مشکلات جانبازان باید در دستور کار مسئولین استان قرار بگیرد. در حال حاضر جانبازان برای تهیه ی داروهای مورد نیاز خود با گرفتاری های زیادی مواجه هستند و به خصوص جانبازان نخاعی با مشکلات بسیاری در این زمینه دست و پنجه نرم می کنند. افزون بر این مشکلات، بحث معوقات جانبازان هم هست که بنیاد جانبازان باید به آن رسیدگی کند.

سالک در خصوص مشکلات فرهنگی استان نیز گفت: استان اصفهان از لحاظ وجود کانون ها و مراکز فرهنگی رتبه ی نخست را در کشور دارد اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد کاهش اعتبارات برای دستگاه های فرهنگی و کانون های خودجوش است و از آن جا که کانون های فرهنگی عمومأ با مشکلات اقتصادی روربه رو هستند و برای تأمین هزینه های خود به دستگاه خاصی وابسته نیستند باید برای فراهم آوردن نیازهای مالی آن ها اقدامات جدی صورت پذیرفته و جبران کاهش 21درصدی اعتبارات فرهنگی در سال گذشته بشود.

از دیگر مشکلات فرهنگی می توان به بحث مواد مخدر و گسترش روزافزون آن در اصفهان اشاره کرد و اینکه این استان بارانداز و بستر مناسبی برای قاچاق مواد مخدر شده است که جا دارد به طور جدی با آن برخورد شود البته شاهد اقدامات خوبی از سوی دستگاه های قضایی و انتظامی در این زمینه بوده ایم اما باید کارهای وسیع تری صورت پذیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها