کد خبر: ۲۶۲۳۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۲۸ مهر ۱۳۹۳
پس از گذشت 28 روز از اولین ماه فصل پاییز، بارش برف از صبح دوشنبه اردبیل و برخی نقاط استان بویژه مناطق کوهستانی و برفگیر را فرا گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: نفوذ هوای سرد که از دیروز با بارش های متناوب باران استان اردبیل را تحت تاثیر خود قرار داده بود، ضمن کاهش محسوس دما، موجب بارش برف در برخی از شهرستان های استان بویژه در اردبیل مرکز استان شد تا شهروندان این استان در مناطق شهری شاهد بارش برف باشند.

در حال حاضر بارش برف که در برخی شهرهای استان نیز گزارش می شود، علاوه بر اختلال در تردد شهروندان، سطح خیابان ها، معابر و بویژه جاده های مناطق مرکزی استان را لغزنده و با احتمال تصادفات همراه کرده است.

بارش برف در مرکز استان علاوه بر سفید پوش کردن خیابان ها و معابر؛ میزان دید را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

بارش اولین برف در اردبیل

بارش برف در مناطق کوهستانی استان اردبیل نیز گزارش شده است. شهرهای مشگین شهر، سرعین، نیر و نمین در مناطق مرکزی استان و در منطقه کوهستانی قرار دارند.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیش بینی نفوذ سامانه بارشی از اول روز یکشنبه در استان یادآور شد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان داده بودند که از اواخر روز یکشنبه با ورود سیستم سرد و بارشی آسمان استان ابری و مه آلود شده و دمای هوا بطور محسوس کاهش می یابد.

رسول همتی با اشاره به افت محسوس دما بین 10 تا 18 درجه ای در این استان تاکید کرد که در اثر ورود این سامانه بارشی، بارش باران در بیشتر مناطق استان انتظار می رفت صمن اینکه بارش ها در مناطق سردسیر به صورت برف پیش بینی می شد.

وی با بیان اینکه در طی دو روز آینده با کاهش دما مواجه خواهیم بود، تصریح کرد: بارش ها موجب لغزندگی سطح جاده های بویژه در مناطق کوهستانی شده که رانندگان باید با احتیاط کامل در این مسیرها تردد کنند.

بارش اولین برف در اردبیل

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی استان با تاکید بر اینکه گردنه های برفگیر استان نیز در این مدت با بارندگی برف و باران مواجه هستند، از شهروندان این استان خواست که از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و یا در صورت سفر به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.

در سال گذشته نزدیک به دو ماه از فصل پاییز سپری شد تا شهروندان این استان اولین برف پاییزی را شاهد باشند، اما امسال در بیست و هشتمین روز برف اردبیل را فرا گرفت تا ساکنان مناطق مختلف این استان خود را برای زمستان طولانی و سخت آماده کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها