يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۲۴۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۸ مهر ۱۳۹۳
معضلات خراسان جنوبی در گفتگوی پایگاه ۵۹۸ با نماینده استان؛
از طرفی دروازه جنوب و مرکز کشور برای ورود به مشهد مقدس است و زوار امام رئوف از این استان عبور میکنند که خیرات و برکات زیادی به همراه خود دارند/ نبود جاده های مناسب و بزرگراه ها و نیز عدم وجود خط آهن در استان این منطقه را به لحاظ دسترسی به منابع و امکانات موجود در مناطق دیگر دچار مشکل کرده/ استان خراسان جنوبی پایین ترین میزان درآمدهای سرانه را در اختیار دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سرویس پارلمانی 598 در خصوص مشکلات این استان گفت: از عمده ترین مشکلات این استان مسأله ی بیکاری است که بسیار در این استان به چشم می‌خورد و از دلایل بیکاری می توان به مواردی از قبیل ورشکستگی یا نیمه ورشکست شدن صنایع و عدم سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و صنایع در استان، اشاره نمود.

دلیل آنکه صنایع در خراسان جنوبی رونقی ندارند دوری منطقه ی ما از مرکز کشور و عدم توجه برخی مسئولین و نبود امکانات کافی برای تولید محصولات مختلف می باشد که همین امر موجب گسترش چشمگیر بیکاری در استان است. از طرفی استان خراسان جنوبی پایین ترین میزان درآمدهای سرانه را در اختیار دارد که این مسأله هم بر محرومیت و نبود امکانات شغلی و صنعتی در استان دامن می زند.

حجت الاسلام عبادی با تأکید بر قابلیت های مردمی در این استان افزود: استان ما به لحاظ داشتن نیروی انسانی خوب و اخلاق مدار و کاری در رتبه ی بالایی قرار دارد و واقعأ مردم این منطقه مردم خوبی هستند اما متاسفانه کسی قدر ایشان را نمی داند. دولت هم آن طور که باید و شاید به مسائل اقتصادی و صنعتی منطقه توجهی نشان نمی دهد در حالی که انتظار می رود دولت اصل 44 را در این استان عملی کرده و اهتمام بیشتری برای جذب سرمایه به استان خراسان جنوبی از خود نشان دهد.

ایشان در ادامه با اشاره به آثار کاهش بارندگی در منطقه و کشور گفت: از دیگر مشکلات اصلی استان بحث بی آبی و خشکسالی است. از آن جا که خراسان جنوبی در منطقه ی خشک و کویری ایران قرار گرفته مسأله ی کمبود آب یکی از اساسی ترین و جدی ترین مشکلات این استان است. نبود جاده های مناسب و بزرگراه ها و نیز عدم وجود خط آهن در استان این منطقه را به لحاظ دسترسی به منابع و امکانات موجود در مناطق دیگر دچار مشکل کرده و همین امر باعث شده کسی رغبتی به رفت و آمد از این منطقه نداشته باشد.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که خراسان جنوبی دارد این است که در منطقه ی مرزی واقع شده و بالطبع از آسیب پذیری امنیتی بالایی برخوردار است که البته به حمدالله امنیت کافی موجود است و آن هم به خوب بودن مردم ما بازمی گردد.

حجت الاسلام عبادی در پاسخ به این سؤال که آیا جهت رفع این مشکلات پیگیری خاصی از سوی مجلس و دولت انجام شده یا نه گفت: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که بعضی از آن ها به نتیجه رسیده و بعضی نه. به طور مثال مسأله ی راه آهن تا حدودی حل شده و در حال کامل شدن است اما مسأله ی انتقال آب هنوز به جایی نرسیده و مشکلات آن به قوت خود باقی است. در زمینه ی صنایع هم دولت باید تسهیلات بدهد. صاحبان صنایع در استان مشکل سرمایه ی در گردش دارند. همین طور که قبلأ هم اشاره کردم به این دلیل که خراسان جنوبی از مرکز دور است کسی در این جا سرمایه گذاری نمی کند.

عبادی در پایان با اشاره به ظرفیت های استان خراسان جنوبی گفت: ما از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی نداریم اما از نظر فرهنگی در رتبه ی خیلی خوبی قرار گرفته ایم. وجود دانشگاه های شاخص و چهره های برجسته ی علمی و نیروی انسانی متخصص خراسان جنوبی را از دیگر استان ها متمایز ساخته است. از طرفی دروازه جنوب و مرکز کشور برای ورود به مشهد مقدس است و زوار امام رئوف از این استان عبور میکنند که خیرات و برکات زیادی به همراه خود دارند. اگر وضعیت راه و امکانات مناسب گردشگری در استان بهبود پیدا کند، عمین امر می تواند موجب رونق اقتصادی و اشتغال بیشتر در استان نیز بشود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها