أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۲۵۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۸ مهر ۱۳۹۳
اقتدار امروز شیعه با هیچ زمانی قابل قیاس نبوده و حوزه های علمیه باید تربیت طلاب موفق، به روز و آگاه به شرایط و مقتضیات زمان و مسلط به زبان های زنده دنیا، ارزش های اصیل اسلامی را برای ملت های جهان تبیین کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در آیین افتتاح فاز نخست مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با بیان این که حوزه های علمیه ریشه در بعثت پیامبر(ع)، غدیر و عاشورای حسینی دارند، اظهار داشت: حوزه های علمیه امروزادامه دهنده مسیر بعثت، غدیر و عاشورا بوده و رسالت آنها در حقیقت برافراشته نگه داشتن پرچم سرخ و خونین امام حسین(ع) است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که نیاز امروز ملت های جهان به آموزه های ناب اسلامی قابل قیاس با گذشته نیست، ابراز داشت: ضرورت امروز جامعه جهانی اقتضا می کند که باید با تربیت طلاب توانمند با این هجمه گسترده دشمن مقابله کرد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه افزود: اقتدار شیعه قابل قیاس با هیچ زمانی از تاریخ بشریت نبوده و امروز آن چنان رسانه ای در اختیار شیعیان است که در صدم ثانیه ای قادر خواهد بود معارف ناب شیعی را به دورترین نقطه این کره خاکی ارسال کنند.

وی با اشاره به ابزار و قدرت دشمن، افزود: روحانیون، خطباء، طلاب و مداحان شیعه سراسر جهان را پر کرده و تعداد شیعیان روز به زور در حال افزایش است، اما نباید از تلاش های دشمن غافل شد، چون به همان اندازه ای که شیعه قدرت رسانه ای مطلوبی دارد، دشمنان اسلام چندین برابر و به صورت نامحدودی از ابزارهای رسانه ای برای مقابله با دین مبین اسلام استفاده می کنند.

*مهمترین وظیفه امروز حوزه ها

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که علمای شیعه مرزبانان عرصه علم و دانش و صیانت از دین و اعتقاد مردم هستند، گفت: یکی از اصلی ترین وظایف حوزه های علمیه، تربیت طلابی موفق، به روز و آگاه به شرایط و مقتضیات زمان است تا بتوانند با تسلط بر زبان های زنده دنیا، ارزش های اصیل اسلامی را برای ملت های جهان تبیین کنند.

*ضرورت تبیین زیبایی های دین

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کلامی از امام رضا(ع) مبنی بر این که «فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا»، تصریح کرد: اگر طلاب و روحانیون زیبایی های دین عطوفت و مهربانی را با زبانی شیرین به ملت ها منتقل کنند، هیچ انسان آزاده و حقیقت طلبی نیست که این زیبایی ها را درک نکند.

مدیر حوزه های علمیه در پایان، خطاب به جمعیت حاضر در مراسم، با بیان این که مردم خوزستان در 8 سال جنگ تحمیلی و دیگر عرصه ها، همواره ولایتمداری و پشتیبانی از ارزش های اصیل اسلامی را به رخ جهانیان کشانده اند، اظهار داشت: تا عشایر غیور، طلاب، روحانیون و خطبای خوزستانی در عرصه هستند، هیچ گونه خطری نظام اسلامی به ویژه خوزستان را تهدید نمی کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها