أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۲۵۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۸ مهر ۱۳۹۳
کسي‌که غرضش از مسافرت انجام معصيت است، سفر او سفر معصيت به‌شمار مي‌رودوسفر معصيت داراي احکامي است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از سرویس علمی و فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، احکام شرعی مورد اتفاق مراجع عظام تقلید در خصوص احکام مربوط به سفر معصیت را منتشر می‌نماید.

سفر معصيت داراي احکامي است :

1. اگر سيدي به سفر معصيت اقدام کرده و در راه خرجي خود را تمام کرده است، نمي‌شود از خمس به او کمک کرد، با اين‌که ابن‌السبيل است. مگر آن‌که توبه کند تا سفر او از سفر معصيت خارج گردد.

2. اگر غير سيد به سفر معصيت رفته است و در راه خرجي خود را تمام کرده، نمي‌شود از زکات به او کمک نمود، با اين‌که ابن‌السبيل است، مگر آن‌که توبه کند تا سفر او از سفر معصيت خارج گردد.

3. کسي‌که به سفر معصيت اقدام نموده بايد نمازهاي چهاررکعتي خود را چهار رکعت بخواند و نمي‌تواند دو رکعت بخواند.

4. چنان‌چه ماه رمضان است و شخصي به سفر معصيت رفته است، بايد روزه خود را بگيرد، گرچه مسافر است.

سؤال: چنان‌چه شخصي غرض او از سفر انجام معصيت نباشد، ولي احياناً در سفر مرتکب معصيت شود، آيا سفر وي سفر معصيت به‌شمار مي‌رود؟

جواب: خير، سفر معصيت محسوب نمي‌گردد.

تهيه و تنظيم: حجةالاسلام والمسلمين سيدجعفر رباني


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها