أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۲۷۶۳
زمان انتشار: ۰۱:۱۸     ۲۹ مهر ۱۳۹۳
«عصائب اهل الحق» نامی آشنا برای شهروندان عراقی و نیز آشنایان با مسائل این کشور مظلوم است. اهل الحق گروهی از مجاهدان شیعه هستند که پس از اشغال عراق به وسیله آمریکا در گردان‌هایی موسوم به "مجامیع خاصة" و به فرماندهی شیخ «قیس خزعلی» سازماندهی شدند و به دفاع از کشور و مردم خود برخاستند.

اما نقش پررنگ تر این مجاهدان، در زمان حمله تروریست های متحد آمریکا و صهیونیسم به سوریه و سپس عراق دیده شد؛ یعنی زمانی که آنان ــ همانند نیروهای حزب الله لبنان ــ برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) سینه سپر کردند و شهدای زیادی را در دفاع از حریم عقیله بنی هاشم تقدیم نمودند.

عصائب اهل الحق سپس در زمان هجوم داعش به عراق، مأموریت دفاع از عتبات عالیات را بر عهده گرفت و در این راه نیز در کنار ارتش عراق مجاهدت‌های زیادی نمود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها