أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۲۸۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۲۹ مهر ۱۳۹۳
خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی نوشت که ایران در مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵، پیشنهاد جدیدی برای مصالحه مطرح کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی نوشت که ایران در مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5، پیشنهاد جدیدی برای مصالحه مطرح کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که ایران در حال عرضه چیزی است که بعنوان پیشنهاد مصالحه‌آمیز در مذاکرات هسته‌ای به تصویر می‌کشد اما مذاکره‌کنندگان غربی می‌گویند که ایران هیچ امتیاز ملموسی را در مذاکرات واگذار نکرده است و این نمایانگر آن است که مواضع دو طرف مذاکره‌کننده تا چه اندازه در حالیکه به مهلت ۲۴ نوامبر نزدیک می‌شوند، از یکدیگر دور است و اختلاف دارند.

طبق این گزارش، مقامات ایران در مذاکره با گروه ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه، چین بعلاوه آلمان) می‌گویند که دیگر تقاضای لغو کامل تحریم‌های اقتصادی در قبال محدود کردن برنامه هسته‌ای خود را ندارند و فقط خواستار لغو جدیدترین تحریم‌ها که مخرب‌ترین تحریم‌ها هستند و بیشترین آسیب را می زند، می‌باشند.

مقامات غربی معتقدند که این پیشنهاد ایران جدید نیست و می‌گویند ایران همیشه می‌دانسته است که تحریم‌ها تنها به صورت تدریجی لغو می‌شود و هر بخش از برنامه هسته‌ای به حالت تعلیق درآید، بخشی از تحریم‌ها حذف می‌شود و تنها در صورتی به طور کامل لغو می‌شود که پیروی ایران از مفاد توافق نهایی ثابت شود.

این مقامات غربی می‌گویند که آنها نیز در مذاکرات وین پیشنهاد سازش در خصوص تقاضای محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران را مطرح کردند اما تهران این پیشنهادات را رد کرده است.

یک دیپلمات اروپایی می‌گوید: «عامل اصلی این است که آنها (ایران) ظاهراً تمایلی به محدود کردن برنامه غنی‌سازی خود به سطحی که قابل پذیرش باشد، ندارند. ما احتمالاً گزینه‌ای جز تمدید مذاکرات بعد از مهلت نوامبر نداریم.. یا اینطور خواهد شد یا اینکه باید بگذاریم مذاکرات شکست بخورد.

بر اساس این گزارش، مقامات ایران در خصوص جدیدترین پیشنهاد خود به رویترز اعلام کردند که دولت ایران از حذف تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی و بانکداری ایران که در سال ۲۰۱۲ تحمیل شد، راضی هستند.

رویترز ادامه داد که مقامات ایرانی این پیشنهاد سازش را یک عقب‌نشینی از درخواست مداوم آنها برای لغو تمامی تحریم‌هایی که علیه ایران تحمیل شده می‌دانند و این عقب‌نشینی به این دلیل است که ایران حاضر نیست به درخواست‌ها برای توقف برنامه غنی‌سازی خود عمل کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها