أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۲۸۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۲۹ مهر ۱۳۹۳
جدیدترین هواپیمای مسافربری موجود در ناوگان هواپیمایی کشور یک فروند ایرباس 320 است.
بیش از دویست و بیست فروند هواپیمای مسافربری ناوگان هوایی کشور را تشکیل دادند که برخی از این هواپیماها زمینگیر و بعضی از آن ها فعال و مشغول خدمت هستند.

میانگین سنی این هواپیماها تقریبا بیست سال است و هواپیماهای مختلفی از جمله بویینگ ، ایرباس ، ATR ، Bae و فوکر ناوگان هوایی ایران را تشکیل داده اند ، اما جدیدترین هواپیمای موجود در کشور یک فروند ایرباس 320 است.


ایرباس 320 یک هواپیمای باریک پیکر است که می تواند تا 180 مسافر را تا مسافتی به طول 5700 کیلومتر جابچا کند.


این ایرباس 320 با علامت ثبتی F-WWIS در ششم ماه میلادی ژوئن سال 2003 تولید شده و پس از انجام آزمایش های لازم در تاریخ بیست و یکم جولای 2003 یعنی حدود یکماه بعد به هواپیمای نیپون تحویل داده شد.


علامت ثبتی این هواپیما هنگام خدمت برای هواپیمایی نیپون که متعلق به کشور ژاپن است JA202A بود اما پس از رسیدن تعداد سایکل (چرخه پرواز) این ایرباس 320 به عدد ده هزار ، هواپیما برای چک سنگین زمینگیر شد.

پس از انجام تعمیرات ، در مارس 2009 هواپیما به یک ایرلاین ارمنی به نام "ورتیر" فروخته شد و علامت ثبتی آن به EK-32054 تغییر یافت اما یکماه بعد یعنی در آوریل 2009 این هواپیما به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیوست.

عکاس : علیرضا شیرزاد / باشگاه خبرنگاران

علامت ثبتی این ایرباس 320 در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران EP-IEG است و به عنوان جوان ترین هواپیمای مسافربری ایران شناخته می شوند که یازده سال سن دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها