کد خبر: ۲۶۲۹۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۲۹ مهر ۱۳۹۳
راه خدا را ادامه دهید. هدف و رسالت دانشگاه را دنبال کنید. ما می‌رویم ولی آنچه موجب امید ما و مؤسسین و خدمتگزاران است، این است که شما راه را ادامه دهید. اگر هدف را فراموش نکردید، بهترین تقدیر را انجام داده‌اید. بدانید اسلام باقی است. انقلاب باقی است. تشیع باقی است. رهبری باقی است و ما باید زیر این پرچم سینه بزنیم ولو اینکه تحولاتی در زندگی پیدا شود و مشکلاتی باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تریبون مستضعفین، سال ۱۳۸۵، در یک روز اردیبهشتی مراسم تجلیل از آیت‌الله مهدوی کنی از سوی دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با عنوان «مهر ماندگار» برگزار شد.

کلیپ پخش شده در ابتدای مراسم، حس پدر و فرزندی را که همواره شاگردان دانشگاه نسبت به ریاست دانشگاه داشتند، به تصویر کشیده بود. هرچند آیت الله نمی‌خواست سخنرانی کند، اما بنا به خواهش دانشجویان چند کلمه‌ای سخن گفت. متن سخنان حضرت آیت الله مهدوی کنی در مراسم «مهر ماندگار» راهنمای ایشان برای دانشجویان این دانشگاه است:

DSCF0259

برادران بدون رضایت من مجلسی ترتیب داده‌اند. از جهت صفا و اخلاص این برادران در ترتیب مقدمات مجلس قابل تقدیر است و من نباید ناسپاسی کنم که آنها از روی نیت پاکشان چنین برنامه‌ای را تدارک تنظیم کرده‌اند که قهراً من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق. بنده هم از صفا و صمیمیت و زحمات تشکر می کنم. من در بدو ورود به مسجد متوجه شدم که چنین برنامه ای هست. گرچه اجمالا به من گفته بودند ولی من اظهار نارضایتی کرده بودم.

چون طبع من این طوری است. حالا عیب باشد یا حسن باشد، مسائل تبلیغی و نمایشی را خیلی دوست ندارم و از اول عمر و دوران انقلاب هم همین طور بوده‌ام. «قل کل یعمل علی شاکلته» شاکله حقیر هم این طوری است. از اینکه وقت شما بزرگواران گرفته شد، از طرف خودم عذرخواهی می کنم.

آنچه که من همیشه تکرار کرده‌ام، این است که آنچه که ما داریم، از اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام است و در این دوره ما از امام و فرزندان روحانی امام و شهدا و کسانی که برای ایجاد انقلاب و بقای انقلاب خون داده و می‌دهند. ما هیچ کاری نکرده‌ایم و ذره‌ای هم نباید برای خودمان ارزشی قائل شویم. ما چیزی نیستیم. آنچه هست از امام و شهداست. شهدای این دانشگاه هم منشأ بقای دانشگاه هستند.

آنچه بنده چه از کسانی که به یک معنا فارغ‌التحصیل شده‌اند و چه از کسانی که مشغول تحصیل‌ند خواستارم، چیزی است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند. در قرآن می‌فرماید: «قل لا اسئلکم علیه اجراً الا من شاء ان یتخذ الی ربه سبیلا» اجر و مزد ما این است که شما راه ما را ادامه دهید. ان شاء الله راه ما راه خداست. اگر این راه را ادامه دادید، از زحماتی که تصور می کنید ما متحمل شده‌ایم تقدیر کرده‌اید و اگر ادامه ندادید، همه زحمات ما حرام شده است.

راه خدا را ادامه دهید. هدف و رسالت دانشگاه را دنبال کنید. ما می رویم ولی آنچه موجب امید ما و مؤسسین و خدمتگزاران است، این است که شما راه را ادامه دهید. اگر هدف را فراموش نکردید، بهترین تقدیر را انجام داده‌اید. بدانید اسلام باقی است. انقلاب باقی است. تشیع باقی است. رهبری باقی است و ما باید زیر این پرچم سینه بزنیم ولو اینکه تحولاتی در زندگی پیدا شود و مشکلاتی باشد.

خدا به همه شما خیر و سعادت و عزت و سربلندی عنایت کند. موفق باشید و خداوند کارهای شما را مورد قبول قرار دهد و همه مشمول دعاهای خاص حضرت ولی عصر سلام الله علیه باشید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها