أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۳۰۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۲۹ مهر ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، سیستم ایران در جام جهانی 3-3-4 بود اما ملی‌پوشان بسیار عقب بازی می‌کردند و کمتر پیش می‌آمد ایران حمله کند.

کسی هم توقعی از تیم ملی نداشت چراکه ایران مقابل تیم‌های بزرگی قرار گرفت و طبیعی بود که دست به دفاع بزند. در جام ملت‌ها اما اوضاع فرق دارد. ایران باید هجومی‌تر بازی کند، به ویژه مقابل تیم‌های عربی. کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در اردوی پرتغال تغییر سیستم داد و بازیکنان را 1-3-2-4 به زمین فرستاد. این سیستمی است که خیلی از تیم‌های باشگاهی و ملی دنیا با آن بازی می‌کنند. کارلوس کی روش با این سیستم به بازیکنان قدرتی و سرعتی نیاز دارد و به همین دلیل نوید روزهای سخت را به بازیکنان داده است.

کی روش در خط دفاع دنبال اینهاست!

تمرینات تیم ملی در پرتغال زیاد سنگین نبود ولی در آبان ماه بازیکنان باید جلسات تمرینی سنگین‌تری را پشت سر بگذارند. در اردوهای نهایی هم فشار زیادی به بدن بازیکنان می‌آید تا برای رقابت‌ها آماده شوند. او درباره دو مدافع میانی ایران به جمع‌بندی نهایی نرسیده است ولی سیدجلال حسینی به طور قطع یکی از آنها خواهد بود. در کناره‌ها کارلوس کی روش به بازیکنانی سریع، قدرتمند و تکل‌زن نیاز دارد. او در جلساتی که با بازیکنان داشته، گفته است نقش این مدافعان بسیار پراهمیت است. مهرداد پولادی و هاشم بیک‌زاده گزینه‌های مدافع چپ و وریا غفوری و پژمان منتظری گزینه‌های اصلی مدافع راست هستند. در چپ به احتمال زیاد بازی به پولادی می‌رسد و در راست وریا غفوری. مدافع سپاهان در اردوی پرتغال فوق‌العاده ظاهر شد و علاوه بر ایفای نقش خود، در زمان حمله به هافبک‌های تهاجمی کمک زیادی کرد. کی روش توقع دارد مدافعان کناری‌اش علاوه بر قدرتی و سرعتی بودن، تکنیکی هم باشند.

میانه میدان در ابهام!

در میانه میدان کارلوس کی روش از دو هافبک دفاعی استفاده می‌کند که یکی تهاجمی‌تر خواهد بود. در جام جهانی جواد نکونام به عنوان کاپیتان تیم ملی وظیفه رهبری و بازیسازی داشت و آندرانیک تیموریان هم باید بازی هافبک‌ها را تخریب و خنثی می‌کرد. در جام ملت‌ها هم وظیفه‌ای که کی روش از این دو بازیکن می‌خواهد، به همان شکل خواهد بود. نکونام و تیموریان دوباره گزینه اول میانه میدان هستند. کی روش به این دو بازیکن تأکید کرده باید استقامت بدنی خود را بالاتر ببرند. آندو از شرایط ایده‌آلش فاصله دارد ولی نکونام با تمرینات فشرده اوساسونا، اوضاع خوبی دارد. در خط هافبک ایران سه هافبک تهاجمی و تدافعی هم دیده می‌شود. این سه بازیکن مقابل نکونام و تیموریان بازی می‌کنند. در زمان دفاع هم آنها باید به عقب بازگردند تا به مدافعان کمک کنند. با نقشه‌ای که کی روش دارد در این حالت ایران به احتمال زیاد 2-4-4 بازی خواهد کرد. روی نام این سه بازیکن هنوز تردید زیاد است. جهانبخش می‌تواند در راست بازی کند ولی اشکان دژاگه هم در این پست هست. مسعود شجاعی گزینه‌ای است که احتمالاً در چپ فیکس خواهد بود. هیچ بعید نیست اشکان به وسط منتقل شود تا کار بازیسازی را انجام دهد و جهانبخش در پست تخصصی‌اش بازی کند.

و اما نوک حمله

کارلوس کی روش در نوک خط حمله ایران به بازیکنی نیاز دارد که علاوه بر قدرت تهاجمی، قدرت تدافعی زیادی هم داشته باشد البته این خواسته باعث شد تا قوچان‌نژاد در جام جهانی بیشتر در میانه میدان باشد. به احتمال زیاد در جام ملت‌ها کمی بحث فرق می‌کند. در حال حاضر کی روش دو گزینه خوب به نام قوچان‌نژاد و سردار آزمون در اختیار دارد و توانسته فضایی رقابتی برای آنها ایجاد کند. این دو، گزینه‌های مناسبی برای نوک هستند اما نکته اینجاست که کارلوس کی روش در مقابل حریفان مرحله گروهی کار هجومی را در دستور کار قرار داده است. قطر، امارات و بحرین تیم‌هایی نیستند که ایران مقابل آنها تدافعی بازی کند. او قصد دارد با آماده کردن سه هافبک نفوذی، قدرت هجومی ایران را بسیار بیشتر از گذشته کند تا آنها در موقع حمله، به همراه یک فوروارد، خط حمله‌ای 4 نفره را تشکیل دهند. کی روش تأکید کرده در مرحله گروهی باید هجومی کار کنند و در صورت تقابل با تیم‌های قدرتمندی چون کره، ژاپن و استرالیا، کمی تغییر تاکتیک می‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها