يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۳۱۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۰۵ آبان ۱۳۹۳
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
ایشان بیان داشتند: مکتب هدایت حسینی مکتب تغییرات اجتماعی در اوضاع است و اصلاح امور امت و مکتب امر به معروف و نهی از منکر و مکتب دعوت با بصیرت به سمت تحقق باورها و ارزش های الهی است و هرکسی که به شکلی در مراسم عزاداری اباعبدالله ع شرکت کند و اشک بریزد در سوگ عاشورا و تحولات این دهه در ماه محرم و صفر از طریق جوشش عاطفه ها در مکتب هدایت حسینی عضو می شود.
آیت الله عباس کعبی در گفتگو با سرویس اندیشه دینی پایگاه  598 در تبیین هدایت گری جریان عاشورا با رویکرد عدم در نظر گرفتن منفعت شخصی و حزبی اظهار داشتند: عاشورا مکتب هدایت و رهبری انسان ها در مسیر تکامل و پیشرفت در همه ی عرصه هاست. و این حدیث درخشان مربوط به شخصیت اباعبدالله الحسین ع معروف است که :"إنّه لمکتوبٌ علی یمین العرش إنّ الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة" مکتب هدایت حسینی بر پایه ی توحید و اخلاص و فداکاری و ایثارگری و شهادت طلبی در راه خداست. در مکتب هدایت حسینی طفل شش ماهه می تواند اثر بخش باشد تا پیرمرد هشتاد ساله و جلودار قافله ی اباعبدالله ع در هدایت شخص امام حسین (ع) به عنوان خلیفة الله و انسان کامل است که به ما این درس را می آموزد که از لحاظ هدایت اگر امر دائر شود بین حفظ جان حتی معصوم و حفظ دین الهی، نفس معصوم هم فدای حفظ دین می شود.

استاد سطح عالی حوزه های علمیه افزود: همه ی سعادت بشری در پرتو وجود دین الهی است و این جلوه ی شکوهمند هدایت حسینی است که هیچ گونه خودی مطرح نیست و مکتب هدایت حسینی مکتب تغییرات اجتماعی در اوضاع است و اصلاح امور امت و مکتب امر به معروف و نهی از منکر و مکتب دعوت با بصیرت به سمت تحقق باورها و ارزش های الهی است و هرکسی که به شکلی در مراسم عزاداری اباعبدالله ع شرکت کند و اشک بریزد در سوگ عاشورا و تحولات این دهه در ماه محرم و صفر از طریق جوشش عاطفه ها در مکتب هدایت حسینی عضو می شود.

وی در ادامه گفت: اشک حسینی نقطه ی پیوند عقلانیت و معنویت و عدالت خواهی و رأفت و رحمت و جوشش عواطف بشری برای تحقق حاکمیت الله و در نهایت تحقق کرامت انسانی با هدایت رهبری الهی است. مکتب هدایت حسینی مکتب آمیختگی توحید و عمل است. مکتب هدایت حسینی مکتب شعار نیست، مکتب شعور و شعار و حضور در صحنه است و مکتبی است که از اعماق وجدان های بیدار انسان در پهنای تاریخ، این فریاد را سر می دهد: کل یومٍ عاشورا و کل أرضٍ کربلا. امیدوارم که همه ی ما در قافله ی اباعبدالله الحسین ع و در کربلای حسین عضو بشویم ولو با گفتن السلام علیک یا اباعبدالله الحسین.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در توضیح چگونگی این مطلب که چه طور افراد مختلف با طرز فکرهای متفاوت گرد شمع وجود امام حسین جمع شدند، گفت: جبهه ی حسین بن علی جبهه ی حق علیه باطل، عدالت در مقابل ظلم و همچنین فطرت و انسانیت در مقابل توحش و خون آشامی و جنایت است و به طور طبیعی همه ی فطرت های پاک، وجدان های بیدار، انسان های حق طلب و آزادی خواه و عدالت گرا حول پرچم حسین جمع می شوند و این گونه اتفاق افتاد که اباعبدالله الحسین علیه السلام سرور آزادگان جهان و سید شهدای عالمیان است و مسیحی و سنی و شیعه با اخلاص هنگامی که بخواهند به ندای فطرت پاسخ بدهند زیر پرچم امام حسین(ع) جمع می شوند همان طور که در جریان قیام عاشورا هم این اتفاق افتاد.

آیت الله کعبی در پاسخ به این سؤال که جریان ها و احزاب سیاسی امروز اگر بخواهند با الگوگیری از نهضت عاشورا، هدایت گر باشند چه مؤلفه هایی را باید در نظر بگیرند، گفت: مؤلف هایی از قبیل حق گویی، فطرت گرایی، عدالت طلبی، پرهیز از نفع گرایی و فرصت طلبی، توجه به منافع عمومی، تلاش مخلصانه برای نجات بشریت از مشکلاتشان را می توان نام برد.

ایشان بیان داشتند: مشکلات روز بشریت الحاد است و بی دینی و ناامنی و فساد و تباهی و تبعیض و فقر و جهل است. بحران بشریت بحران رهبری صالح است و وجدان های بیدار بشری امروز به دنبال همان مؤلفه هایی است که اشاره کردم. مصالح و منافع و سعادت بشر در برابر تباهی ایستادگی در مقابل ظلم و جنایت و در واقع نجات از ایسم ها و مکتب هایی است که انسان ها را به اسارت می گیرند و اینگونه است که حرکت به سمت اصلاح و مصلح جهانی حرکت به سمت پرچم هدایت حسینی است.  

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها