يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۳۱۲۴
زمان انتشار: ۰۰:۳۲     ۳۰ مهر ۱۳۹۳
دولت ترکیه مسجدی را در شهر کورکوت در استان موش این کشور به نام "محمد مرسی" نامید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم: برخی کارشناسان پس از اطلاعات منتشر شده در پایگاه الحریه و العداله، دولت ترکیه را به تلاش برای تحریک نظام مصر و برداشت نادرست از اوضاع مصر متهم کردند. بر اساس این اطلاعات دولت ترکیه یکی از مساجد جدید را که در شهر کورکوت در شرق کشور افتتاح شد، به نام محمد مرسی رییس جمهور پیشین مصر نامیده است.

احمد ربیع غزالی کارشناس امور جنبشهای اسلامی گفت: افتتاح مسجدی به نام محمد مرسی در ترکیه، تلاشی از سوی آنکارا برای برانگیختن نظام مصر است، به ویژه که این کشور کرسی عضویت در شورای امنیت سازمان ملل را از دست داده است.



وی در گفتگو با "الیوم السابع" افزود: سیاست رجب طیب اردوغان در ترکیه مبتنی بر حمله به مصر خواه در محافل بین المللی و یا از طریق برپایی طرحهایی برای اخوان المسلمین و استقبال از رهبران آنها و افتتاح مساجدی با نام رهبران آنها مانند محمد مرسی است، اما مصر به این گونه اقدامات توجهی نمی کند.

افتتاح مسجد

"احمد بان" کارشناس و تحلیلگر سیاسی هم خاطرنشان کرد: نظام ترکیه کاملا عقل و خرد خود را از دست داده است و از اوضاع مصر برداشت نادرستی دارد و با مظلومیت ساختگی اخوان المسلمین همراهی می کند. محمد مرسی در زمان غفلت و ناآگاهی مصریها و در زمانی که به نظر می رسد مصر از نوعی شرایط نابسامان و نبود شخصیتهای مناسب رنج می برد، توانست به کاخ ریاست جمهوری راه یابد؛ اما استقبال ترکیه از او به معنای آن است که این نظام می خواهد درگیری اخوان با دولت مصر را به مظلومیتی تبدیل کند که در آینده نظام ترکیه از آن بهره برداری کند.

وی افزود: معمولا نام افراد مرده بر اماکن و محل ها اطلاق می شود از این رو اقدام ترکیه در نامگذاری مسجدی به نام محمد مرسی، نوعی اعلام مرگ تجربه اخوان المسلمین در مصر و تبدیل آن به نمادی برای سوء استفاده از آن به منظور دست یافتن به اهداف خود است. به نظر من این امر مقدمه ای برای انتقال رهبری اخوان المسلمین به ترکیه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها