کد خبر: ۲۶۳۲۱۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۳۰ مهر ۱۳۹۳
نماینده پارلمان عراق از فراکسیون ائتلاف ملی این کشور از جامعه بین‌المللی درخواست کرد در قبال حکم اعدام صادره از سوی حکومت عربستان سعودی علیه آیت‌الله شیخ «نمر باقر النمر» واکنش نشان داده و اقدام کند.
به گزارش پایگاه 598، «علی الهلالی»، نماینده پارلمان عراق از فراکسیون ائتلاف ملی این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد درباره حکم صادره از سوی حکومت عربستان سعودی علیه آیت الله شیخ «نمر باقر النمر» گفت: در این تردید نیست که این حکم، پیش از آنکه حکمی شرعی یا مذهبی باشد، حکمی سیاسی است.

الهلالی تاکید کرد: حکم صادره علیه شیخ نمر ارتباطی به امنیت کشور عربستان ندارد، چون وی هیچ‌گاه ناقض قوانین نبوده و جامعه بین المللی باید در برابر این حکم ظالمانه واکنش نشان دهد.

وی افزود: این حکم دارای انگیزه‌های سیاسی از جمله اعمال فشار بر ایران و عراق است که در خصوص عراق باید گفت، ریاض به این ترتیب تلاش می‌کند با اعمال فشار بر بغداد زمینه آزادی تروریست‌های سعودی که در زندان‌های عراق در بازداشت بسر می‌برند، را فراهم کند.

به همین منظور الهلالی از نخست وزیر عراق به عنوان منتخب مردم این کشور خواست، از رهبران دیگر کشورها و سازمان‌های حقوق بشری بخواهد از اجرای این حکم ممانعت کنند.

وی تاکید که حکومت عربستان سعودی باید به شیخ نمر به این جهت که فردی مسن است، احترام بگذارد و هرچه سریع‌تر موجبات آزادی وی را فراهم کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها