يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۳۲۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۳۰ مهر ۱۳۹۳
سازمان بهداشت جهانی می‌گوید سرمی که از خون مبتلایان بهبود یافته بیماری ابولا تهیه شده، طی هفته‌های آینده در لیبریا در دسترس خواهد بود. لیبریا یکی از کشورهایی است که در آن مرگ و میر زیادی در اثر این بیماری رخ داده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاین، دکتر ماری پاول کینی که در ژنو سخن می‌گفت، اعلام کرد تلاش‌ها برای دستیابی زودتر به دارو و واکسن ابولا پیش از ژانویه ۲۰۱۵ در جریان است.

دکتر کینی که دستیار مدیرعامل سازمان بهداشت جهانی در امور سیستم بهداشتی و نوآوری است، گفت: "همکاری‌هایی برای رسیدن به توانایی استخراج و آماده‌سازی پلاسما در هر سه کشور آغاز شده است. این پلاسماها برای درمان مبتلایان قابل استفاده است.

این مقام سازمان بهداشت جهانی گفته است این همکاری‌ها به سریع‌ترین نحو ممکن ادامه دارد و ابراز امیدواری کرده است که طی هفته‌های آینده تاسیسات برای جمع آوری خون، درمان آن آماده باشد تا بتوان از این طریق با فرآوری خون آن را برای درمان بیماران مهیا کرد.

هنوز مشخص نیست چه میزان سرم از این راه آماده می شود و یا جوابگوی تقاضاها خواهد بود.

دکتر کینی، دستیار مدیرعامل سازمان بهداشت جهانی در امور سیستم سلامتی و نوآوری

امیدواریم طی هفته‌های آینده تاسیسات برای جمع آوری و پالایش خون آماده باشد تا از طریق فرآوری خون آن را برای درمان ابولا استفاده کنیم.
اگر شخصی بتواند دوره بیماری را به سلامت پشت سر بگذارد، یعنی بدن او توانسته یاد بگیرد چگونه با ویروس مبارزه کند و پادتن هایی در خونش به وجود آمده که توان حمله به این ویروس را دارند.

در این صورت پزشکان می‌توانند با استفاده از خون این بیماران، سرم تهیه کنند. سرم با خارج کردن گلوبول‌های قرمز خون و نگه داشتن پلاسما که حامل پادتن های مهم برای درمان بیماران است به دست می آید.

طبق گزارش ها، یک پرستار اسپانیایی مبتلا به ابولا پس از آن‌که سرم انسانی حاوی پادتن مبتلایان بهبودیافته دیگر را دریافت کرد از بیماری نجات یافت.

این پرستار نخستین کسی بود که خارج از غرب آفریقا به این بیماری دچار شد.
دکتر کینی گفته است این درمان مخاطرات خود را دارد و سازمان بهداشت جهانی هم توصیه‎‌هایی را جهت رعایت ایمنی صادر کرده است. باید با آزمایش تمام خون های اهدا شده مطمئن شد که اهدا کنندگان به بیماری‌‌هایی مثل هپاتیت یا ایدز آلوده نباشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها