يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۳۲۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۳۰ مهر ۱۳۹۳
ستاد کل ارتش رژیم اشغالگر اسراییل تصمیم گرفت تا تغییرات گسترده‌ای در رده فرماندهان نظامی که در جنگ اخیر غزه مشارکت داشتند، ایجاد کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، به نقل از "الحدث نیوز"، ستاد کل ارتش اسراییل در تصمیمی خواهان انجام تغییراتی در فرماندهان تیپ ها، گردانها و یگانهای نظامی شد که در جنگ اخیر غزه مشارکت داشتند، از جمله این افراد ژنرال "الیعازر تولدانو" فرمانده چتربازان است که نیروهایش در شرق خان یونس در جنگ زمینی اخیر حضور داشتند و بر اساس تصمیم ستاد کل ارتش اسراییل، ژنرال نمرود الونی جایگزین وی شد.

پایگاه اینترنتی روزنامه هآرتص به نقل از منابع اسراییلی تاکید کرد که این تغییرات بدین صورت است که ژنرال "یارون فینکلمن" به جای ژنرال "عوفر فینتر" به فرماندهی تیپ "جفعاتی" تعیین شد، نیروهای ژنرال فینتر در "رفح" واقع در جنوب نوار غزه به نیروهای مقاومت فلسطین حمله کردند، اما نیروهای مقاومت فلسطین در این جنگ توانستند "هدار گولدن" افسر اسراییلی را به اسارت بگیرند.

همچنین ژنرال "عاموس هاکوهین" به عنوان فرمانده تیپ "ناحال" منصوب شد. این تیپ در درگیری ها در مناطق بیت حانون و بیت لاهیا در شمال نوار غزه مشارکت داشت. هاکوهین به جای ژنرال "اروی گوردون" تعیین شد و گوردون خود به فرماندهی تیپ "النار" در ارتش اسراییل منصوب گشت.

فهرست تغییرات همچنین شامل برکناری ژنرال "ایشر بن لولو" فرمانده تیپ "کفیر" شد. در جنگ اخیر غزه نیروهای تیپ کفیر وارد نوار غزه نشدند و به نظارت بر عملیات رسیدن اجساد ۳ شهرک نشین ربوده شده در "حلحول" در شمال "الخلیل" مکلف شدند. ژنرال "گای حزوت" به جای بن لولو تعیین شد.

همچنین بر اساس تغییراتی که ستاد کل ارتش اسراییل اجرا کرد، فرماندهان تیپ های ۷ و ۱۸۸ در نیروی زرهی ارتش اسراییل برکنار شدند. ژنرال "دان نویمان" به جای "نداف لوتان" فرمانده تیپ ۱۸۸ تعیین شد و این درحالی است که ژنرال "نیر بن دافید" جایگزین "تومر یفراح" فرمانده تیپ ۷ شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها