امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۶۳۴۲۴
زمان انتشار: ۲۱:۱۲     ۳۰ مهر ۱۳۹۳
يحيي گل‌محمدي که در آخرين ديدار خانگي استقلال را در اصفهان شکست داده بود امروز مغلوب بازي برتر فولاد شد. اين برد ممکن است تاثير زيادي در آينده يحيي گل‌محمدي داشته باشد که با ذوب‌آهن مجددا به جمع 3 تيم قعرنشين بازگشت.
به گزارش پایگاه 598، فولاد یک پیروزی شیرین در فولاد شهر اصفهان کسب کرد.

ساعت 16:50، ورزشگاه فولادشهر، تماشاچی: 100نفر
داور: مهدی سیدعلی، کمک ها: محمدرضا منصوری، حسن انتظاری

شرح گل:
(0-1) فولاد؛ ساسان انصاری روی ریباند صاحب توپ شد و از پشت هجده قدم توپ را شوت کرد و توپ بعد از برخورد با تیرک به درون دروازه رفت.

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، مهرداد قنبری، کارلوس سانتوز، هادی محمدی، قاسم حدادی فر، اسماعیل فرهادی، اکبر ایمانی، پویا سیف پناهی، مهدی رجب‌زاده، علی حمام، مسعود حسن زاده
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

فولادخوزستان: علیرضا سلیمی، ایوب والی، لئوناردو مساریچ، احمد عبدالله زاده، سروش رفیعی، مهدی بدرلو، مهرداد جماعتی، یوسف وکیا، ماتیاس چاگو، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

اتفاق ویژه:
با ادامه ناکامی های ذوب‌آهن و در شرایطی که یحیی گل‌محمدی نامزد اول هدایت تیم امید ایران به نظر می‌ رسد، در اصفهان شایعه بر این است که گل‌محمدی از جمع سبزپوشان جدا خواهد شد. البته این شایعه به هیچ وجه رسمی نیست و تنها جنبه ژونالیستی دارد.

بهترین بازیکن:
ساسان انصاری با گرفتن یک ضربه پنالتی و زدن گل برتری فولاد بهترین بازیکن این مسابقه بود.

شرح بازی:
ذوب آهن در شرایطی میزبان فولاد خوزستان بود که تیم اهوازی بعد از خروج از گردونه رقابت‌های جام حذفی به گفته سرمربی خارجی خودش چشم به موفقیت در لیگ داشت و از سوی دیگر شاگردان گل محمدی هم با روحیه‌ای که به واسطه نتایج خوب این چند وقت اخیر بدست آورده بودند به دنبال کسب امتیاز از سومین مدعی لیگ در طول سه هفته اخیر بودند. نکته مهم در ترکیب ذوب آهنی‌ها نیمکت نشینی محسن مسلمان و قاسم دهنوی بود که نشان داد گل محمدی در طول تعطیلات ترکیب مناسب تیمش را شناسایی کرده است. بازی در ده دقیقه ابتدایی با برتری ذوب آهنی‌ها شروع شد و پیشروی بازیکنان این تیم فولادی‌ها را به عقب راند اما در ادامه کم کم بازی متعادل شد و فولادی‌ها به واسطه اشتباه مدافع ذوب آهن صاحب یک ضربه پنالتی شدند که این ضربه با واکنش مناسب مظاهری راهی به دروازه پیدا نکرد. بعد از ضربه پنالتی بازی تا حدودی افت کرد و فقط بازیکنان ذوب آهن با چند شوت از راه دور دروازه فولاد را تهدید کردند که البته هیچکدام به ثمر ننشست تا دو تیم نیمه اول را با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.
با آغاز نیمه دوم فولاد بازی بهتری از خودش به نمایش گذاشت و در یک ربع ابتدایی این نیمه دو موقعیت مناسب را بر روی دروازه ذوب آهن ایجاد کرد که البته هیچکدام به ثمر نرسید. طراحی حملات فولاد در این دقایق بر عهده رفیعی بود که بعد از هدر دادن پنالتی به نظر می رسید از انگیزه زیادی برای جبران برخوردار است. البته ذوب آهنی‌ها هم با حضوری پرتعداد در میانه میدان سعی در کنترل توپ و میدان را داشتند. کرنرهای پرتعداد فولاد در این دقایق نکته دیگری بود که خطراتی را بر روی دروازه ذوب آهن ایجاد کرد که مدافعان و دروازه بان ذوب آهن به خوبی این توپ‌های بلند را دفع کردند. در این دقایق سرانجام فولاد مزد برتری خودش در نیمه دوم را گرفت و با یک ضربه دقیق از سوی انصاری دروازه ذوب آهن را باز کرد تا اسکوچیچ به گرفتن سه امتیاز امیدوار شود. در بیست دقیقه پایانی هم ذوب آهنی‌ها هرچند قصد جبران گل خورده را داشتند اما حریف بازی منطقی فولاد نشدند و در نهایت فولاد موفق شد به یک برد ارزشمند پیدا کند.
(۱-۰فولاد) دقیقه۷۳-پاس عمقی انصاری باعث شد تا شریفات به سمت دروازه حرکت کند که مدافعان ذوب آهن در بین راه توپ را قطع کردند و در ریباند خود انصاری با یک ضربه بغل پای دقیق از داخل قوس محوطه جریمه توپ را به زیبایی به گوشه دروازه ذوب آهن فرستاد که توپ بعد از برخورد به پایه تیر عمودی وارد دروازه شد.

دقایق حساس:
دقیقه ۷- مسعود حسن زاده توسط ایوب والی مدافع فولاد در داخل محوطه جریمه سرنگون شد که داور اعتقادی به ضربه پنالتی نداشت. در دقایق ابتدایی بازی برتری نسبی با ذوب آهن است اما موقعیت آنچنان خطرناکی روی دروازه ها ایجاد نشد.
دقیقه ۱۳ - اشتباه هادی محمدی باعث شد تا ساسان انصاری پا به توپ وارد محوطه جریمه شود و محمدی در ادامه اشتباهش این بازیکن را سرنگون کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. ضربه پنالتی فولاد را هم سروش رفیعی زد که محمد رشید مظاهری با یک واکنش زیبا توپ را به کرنر فرستاد و تیمش را از گل خوردن نجات داد.
دقیقه ۱۸-شوت پای چپ مهرداد قنبری از پشت محوطه جریمه با فاصله زیادی به بالای دروازه رفت.
دقیقه ۲۸-پاس رفیعی به پشت مدافعان فولاد باعث شد تا اسماعیل شریفات با دروازه ذوب آهن تک به تک شود اما مظاهری با خروجی نه چندان مطمئن توپ را برگشت داد و در ریباند هم ماتیاس چاگو در یک موقعیت مناسب توپ را به بالای دروازه زد.
دقیقه ۲۹ -سانتر کوتاه مهرداد قنبری از چپ به پشت محوطه شش قدم فولاد و ضربه سر شیرجه‌ای مسعود حسن زاده به کنار دروازه فولاد زده شد.
دقیقه ۳۸ -بهترین موقعیت ذوب آهن در این دقیقه با ضربه دقیق و فنی مهرداد قنبری از پشت محوطه جریمه بدست آمد که سلیمی دروازه بان فولاد با یک شیرجه بلند با نوک انگشتانش توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۴۳- ضربه ایستگاهی عبدالله زاده از جناح راست دروازه ذوب آهن به طرز خطرناکی به روی تیر دو فرستاده شد که مظاهری به سختی توپ را کنترل کرد.
دقیقه ۴۵-سانتر ایمانی در داخل محطه جریمه و در یک قدمی دروازه به مسعود حسن زاده رسید ولی این توپ هم با برخورد به زانوی حسن زاده راهی بیرون شد.
دقیقه ۵۰- با پاس رفیعی ساسان انصاری در یک موقعیت تک به تک در مقابل دروازه ذوب آهن قرار گرفت اما مظاهری با خروجی به موقع ضربه مهاجم فولاد را دفع کرد. در ریباند هم ضربه شریفات در بین راه به حمام برخورد کرد تا شانس گلزنی از فولاد گرفته شود.
دقیقه ۵۶- اشتباه مدافعان ذوب آهن باعث شد تا توپ به صورت تصادفی در داخل محوطه جریمه ذوب آهن به جماعتی برسد ولی این بازیکن با یک ضربه نوک پای بی دقت توپ را به بیرون فرستاد.
دقیقه۶۱-سانتر انصاری از راست و ضربه سر مساریچ مدافع جلو آمده فولاد به طرز خطرناکی از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.
دقیقه۹۰- خطای مدافعان فولاد بر روی مسعود حسن زاده مشکوک بود که داور باز هم اعتقادی به پنالتی نداشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها