کد خبر: ۲۶۳۴۹۵
زمان انتشار: ۲۲:۴۷     ۳۰ مهر ۱۳۹۳
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: طبق برنامه ريزي انجام شده، از نيمه دوم سال 94 هر شش ماه يك محصول جديد و يك محصول فيس ليفت شده و هر سه سال نيز خانواده موتور جديدي را به بازار عرضه خواهيم كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پول نیوز ؛ مهندس هاشم يكه زارع، ‌در مراسم آغاز توليد پژو 206 تيپ دو با موتور تي.يو.3 ساخت داخل ضمن بيان اين كه طراحي پلتفرم بر پايه قواي محركه داخلي در دستور كار ايران خودرو قرار دارد افزود: اولين پلتفرم با قواي محركه خودمان به زودي در دسترس خواهد بود و ظرف دو سال ديگر نيز پلتفرم جديدي بر روي كلاسC  و D  معرفي خواهيم كرد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از تعيين نوع و تيراژ محصول توليدي بنابر سفارش واحد بازاريابي و فروش ايران خودرو خبر داد و گفت: محصولات توليدي براساس خواست و نياز مشتريان و بازار به توليد خواهد رسيد.

وي اين امر را نتيجه به روز رساني تحويل خودرو به مشتريان دانست و گفت: به دليل به روز رساني تحويل، ميزان جريمه ديركرد در سال جاري به ميزان زيادي نسبت به نيمه دوم سال گذشته كاهش داشته است. وي افزود: درحال حاضر به جز خودروي دنا كه چند روز آينده به توليد انبوه خواهد رسيد، تعويق در تحويل خودروها كم تر از دوهزار دستگاه است.

يكه زارع افزايش سرمايه گذاري در شركت هاي قطعه ساز و افزايش اشتغال در 800 شركت قطعه ساز ايران خودرو را از نتايج افزايش فعلي توليد دانست و تاكيد كرد: تيراژ ‌توليد ديگر براي مديريت ايران خودرو در اولويت قرار ندارد و امسال سالي است كه ما به كيفيت، صادرات، خدمات پس از فروش و توسعه محصول توجه خواهيم كرد.

 

خودروسازي و تحريم

 

مهندس يكه زارع به تحريم هاي تحميل شده به خودروهاي تجاري از سال 89 و خودروهاي سواري از سال 91 اشاره كرد و گفت: به دليل نبود پشتوانه هاي قوي و عدم استقلال در طراحي و ساخت با مشكلات زيادي مواجه شديم و در سال 91 و 92 با كاهش شديد توليد خودرو در كشور روبرو بوديم. البته مشكلاتي نيز از سوي برخي نهادهاي داخلي بر صنعت خودرو تحميل شد كه تاثير تحريم هاي خارجي را بيشتر كرد.

يكه زارع، ايستادگي دربرابر مشكلاتي مانند تحريم دوباره از نتايج اين اقدامات دانست و تصريح كرد: برنامه هاي ايران خودرو بدون توجه به تحريم و با تكيه بر توان داخلي است و با اين اقدامات ديگر توليد دچار چالش نخواهد شد.

مهندس يكه زارع گفت: در يك سال اخير بيش از 500 ميليارد تومان از بدهي به نظام بانكي را كاهش داده ايم كه از نتايج اين امر كاهش هزينه هاي مالي و به تبع آن افزايش سود و در نهايت منتفع شدن سهامداران،‌ مشتريان و كاركنان به عنوان ذي‌نفعان اصلي ايران خودرو است.

 

رونق توليد

 

يكه زارع در ادامه افزود: با برنامه ريزي هايي كه انجام شد از مهر سال گذشته توليد رونق گرفت و تقريبا شش ماهه دوم سال گذشته به ميزان دوبرابر شش ماه اول سال توليد صورت گرفت. وي تصريح كرد: از شروع امسال توليد ناقص در ايران خودرو نداشته ايم و همه خودروها به صورت كامل از خط توليد خارج مي شود.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از عبور 16 درصدي ايران خودرو از برنامه ابلاغ شده توليد از سوي وزارت صنعت،‌معدن و تجارت خبر داد.

وي افزود: برنامه داخلي به همت كارگران و كاركنان ايران خودرو، تعداد 600 هزار دستگاه خودرو بوده كه از اين برنامه نيز به ميزان دودرصد عبور كرده ايم.

 

توليد با توان داخلي

 

مديرعامل ايران خودرو از شركت هاي قطعه ساز به دليل همكاري و همراهي با شركت ايران خودرو تقدير كرد و گفت: از ميانگين توليد دوهزار و 700 خودرويي كه قبلا انجام مي شد، توليد 900 دستگاه از آن به صورت مونتاژ سي كي دي و هزار و 1800 دستگاه نيز بردوش قطعه سازان داخلي بوده است، اما توليد روزانه بيش از دوهزار و 400 دستگاه فعلي كاملا توسط سازندگان داخلي صورت مي پذيرد.

مهندس يكه زارع رابطه برد-برد و سرمايه گذاري اين شركت ها در ايران را اساس ارتباط با خودروسازان خارجي دانست و گفت: همكاري ما با شركت هاي خارجي مانند رويه هاي قبل نخواهد بود.

مديرعامل ايران خودرو ضمن اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي گفت: پس از رهنمودهاي ايشان، صادرات را در اولويت فعاليت هاي خود قرار داديم تا محصول با برند ايران خودرو، قواي محركه ملي و كيفيت قابل رقابت در بازار جهاني را صادر كنيم و از اين طريق باعث و ارز آوري و سود آوري براي اقتصاد كشور شويم.

وي تاكيد كرد:‌طراحي و توليد موتور با استاندارد يورو 5 را آغاز كرده ايم تا در حضور در بازارهاي جهاني موفق عمل كنيم.

 

توليد با خود كفايي بسيار بالا در ايران خودرو

 

جمشيد حيدركندري،‌معاون موتورسازي ايران خودرو نيز در سخناني درباره روند ساخت و خودكفايي موتور تي.يو.3 توضيحاتي ارايه كرد. وي از مسوولان دولت تدبير و اميد و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به عنوان پشتيبان ياد كرد و گفت: با عنايت ها و حمايت هايي كه از صنعت خودرو داشتند، باعث شدند تا ما هم مانند سرباز در سنگر توليد خدمت كنيم. وي گفت: با اعمال تحريم هاي خارجي ما توان توليد خودروي 206 كه محبوبيت بسيار خوبي در بازار داشت را از دست داديم.

كندري افزود:  نيروها و كارشناسان و سازندگان ايران خوردو بيكار ننشستند و در اين فاصله دست به دست هم دادند و در يك فرآيند زماني دو ساله با تمام توان كار فوق العاده فني و مهندسي پيچيده اي را انجام دادند و به جرات مي توان ادعا كرد كه درحال حاضر شركت عظيم ايران خودرو توان توليد خودرو با ساخت داخل بسيار بالا را به كمك كاركنان و سازندگان را دارد.

كندري به رفع مشكلات در توليد قطعات موتور اشاره كرد و گفت: مشكل ريخته گري حل شده و ما توان توليد قطعات چدني را داريم،‌مشكل توليد آلومينيوم و قالب سازي حل شده و قطعه سازان مي توانند اجزاي موتور را طراحي و توليد كنند، مشكل سيستم هاي الكترونيك (EMS ) حل شده و سازندگان داخلي به كمك طراحان داخلي شركت ايران خودرو توان لازم را براي توليد اين سيستم ها را دارند.

كندري دستاوردهاي ايران خودرو را پاسخي به تحريم كنندگان دانست و گفت: ما موفق شديم با كم ترين امكانات ممكن به خودكفايي دست يابيم. وي افزود: قبل از اين موتور اي.اف.سون نيز با توليد 100 درصدي داخلي به توليد انبوه رسيده است.

معاون موتورسازي ايران خودرو توليد موتور كم مصرف تي.يو.3 براي محصول 206 را موفقيت بزرگي براي صنعت كشور برشمرد و گفت: با توليد اين موتور با ارزبري هزار يورويي توانستيم به خودكفايي با درصد بالا در توليد محصول 206 دست يابيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها