کد خبر: ۲۶۳۵۰۰
زمان انتشار: ۲۲:۵۲     ۳۰ مهر ۱۳۹۳
سهم سرمایه گذاری شرکت های بخش خصوصی در طرح های این سازمان بین 55 تا 80 درصد افزایش یافته که نشانه مشارکت بیشتر در بخش معدن و صنایع معدنی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پول نیوز ؛ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: سهم سرمایه گذاری شرکت های بخش خصوصی در طرح های این سازمان بین 55 تا 80 درصد افزایش یافته که نشانه مشارکت بیشتر در بخش معدن و صنایع معدنی است.
 طی یکسال گذشته، با فعال سازی 30 طرح راکد توسط ایمیدرو، میزان مشارکت و سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح های این بخش افزایش یافت.

سازمان یادشده سال گذشته و از زمان شروع به کار دولت یازدهم راهبرد جدیدی را با هدف پیاده سازی سیاست های اصل 44 قانون اساسی به اجرا گذاشت که موجب شد سهم سرمایه گذاری شرکت های بخش خصوصی در طرح ها افزایش پیدا کند.

بنابراین گزارش، راهبرد مربوطه زمینه ساز مشارکت بیشتر بخش خصوصی در توسعه این حوزه و با این سیاست مسیر تقویت توان شرکت های تخصصی، هموار شد.

براساس سیاست های جدید، با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی در اجرای هفت طرح فولادی استانی، ایمیدرو اکنون 35 درصد از سهام این طرح ها را در اختیار دارد به این ترتیب گام بلندی در جهت تحقق سیاست های اصل 44 قانون اساسی برداشته است.

طرح های توسعه معادن سنگان که شامل واحد تولید کنسانتره 2.4 میلیون تنی و گندله سازی پنج میلیون تنی است، مشارکت 51 درصدی بخش خصوصی و 49 درصدی ایمیدرو را به دنبال دارد.

اجرای طرح الکترود فولادی یکی از پروژه های راهبردی صنعت فولاد به شمار می رود و کنسرسیومی از شرکت های بخش خصوصی هدایت آن را برعهده گرفتند که با توجه به مشارکت 87 درصدی شرکت های خصوصی، ایمیدرو بقیه سهم را در اختیار دارد.

اجرای سیاست توانمندسازی بخش خصوصی، طرح گرین کک (کک سبز) که مورد استفاده کارخانه های تولید شمش آلومینیوم است با مشارکت 80 درصدی بخش خصوصی اجرایی شده و ایمیدرو 20 درصد از سرمایه گذاری را انجام خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها