أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۳۵۰۱
زمان انتشار: ۲۲:۵۴     ۳۰ مهر ۱۳۹۳
دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق حضور جدی فعالان اقتصادی در بازار عراق را خواستار شد و گفت: سال گذشته حدود 13 میلیارد دلار صادرات ایران به عراق بود که ظرفیت افزایش تا رقم 25 میلیارد دلار را دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پول نیوز ؛  رستم قاسمی بعدازظهر یکشنبه در چهلمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به نیازمندی بازار عراق پرداخت و افزود: اکنون محدودیتی برای صادرات به عراق وجود ندارد و تجار و بازرگانان ایرانی می توانند در زمینه های مختلفی در این حوزه فعالیت کنند.

وی حضور نیروهای داعش در عراق را یادآور شد و گفت: این موضوع بازار عراق را متشنج کرده و قبل از حضور این نیروها ،صادرات ایران به عراق از راه اقلیم کردستان عراق به دلیل تعرفه های پایین و مطابقت استانداردهای ایران با آنها شرایط مطلوبی داشت.

مشاور معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: حضور نیروهای داعش موجب شد تا کل حجم واردات به عراق به میزان 40 درصد کاهش یابد، ضمن اینکه این مساله موجب کاهش صادرات مصالح ساختمانی ایران به عراق شد .

وی افزود: صدور مواد غذایی و دارویی به عراق در این مدت توانست ،حجم کاهش یافته صادرات کشورمان را جبران کند.

رستمی گفت: عراق سالانه هفت میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکی وارد می کند که ایران سهم ناچیزی را به خود اختصاص داده در حالی که سهم ترکیه یک میلیارد دلار است.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق ، احتمال لغو صدور روادید بین دو کشور را اطلاع رسانی کرد و گفت: سال گذشته حدود یک میلیون و 700 هزار نفر عراقی به ایران سفر کردند که با لغو روادید پیش بینی می شود بیش از سه میلیون نفر عراقی وارد ایران شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها