أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۳۵۱۴
زمان انتشار: ۰۰:۵۴     ۰۱ آبان ۱۳۹۳
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی پنج بیمار مبتلا به کرونا در بازگشت از سفر حج به کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در جمع مردم ابهر، اظهار کرد: مهار بیماری کرونا در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا وزارت بهداشت اقدامات متعددی را در سطح کشور انجام داده است، بیان کرد: پنج بیمار در فرودگاه و در جریان بازگشت از سفر حج شناسایی شده‌اند.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه وزارت بهداشت درمان این پنج بیمار را آغاز کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر هیچگونه نگرانی در مورد بیماری کرونا و ابولا در کشور وجود ندارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت کشور در خصوص بیماری وبا، نیز بیان کرد: خوشبختانه امسال در زمینه ابتلا به بیماری وبا موردی گزارش نشده است و این یک موفقیت و دستاورد بزرگ است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به افزایش مصرف با اشاره به افزایش مصرف نمک و شکر، افزود: حل این مشکل نیازمند فرهنگ‌سازی در بین مردم است.

این مسئول همچنین با اشاره به اقدامات این وزارت خانه در زمینه ابتلای مردم به بیماری فشارخون، اضافه کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، ۱۵ درصد از مردم کشور به فشار خون مبتلا هستند، اما ۵۰ درصد از این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مصرف روغن نیز در کشور بیشتر از متوسط جهانی است، افزود: این امر موجب افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد. وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ارتقای خدمات بهداشتی، نیازمند تعامل دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه است، تصریح کرد: باید این سه مجموعه تعامل لازم را در این بخش داشته باشند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بحث احداث خانه‌های روستایی اشاره و بیان کرد: با برنامه‌ریزی، مکمل‌های غذایی مورد نیاز مادران باردار بیشتر از گذشته ارائه می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها