يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۳۵۳۲
زمان انتشار: ۰۱:۲۱     ۰۱ آبان ۱۳۹۳
در این حال به پدرش اشاره می کند که از سوی سربازان داعش برای مشاهده سنگسار دخترش فراخوانده شده است. اما پدرش با تلخکامی سری تکان می دهد و با صدای بلند می گوید: «نه، تو دختر من نیستی! تو به زودی کشته می شوی. خداوند از تو بگذرد...!»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سرویس بین الملل شفاف، از صبح دیروز یک فیلم در شبکه های اجتماعی داغ شده است. ماجرا از آن جا آغاز شد که یک جنگجوی داعش با ریش بلند و با حالت حماسی می گوید: «من یک سوری هستم. هم دوران سیاه سکولاریسم اسدی علوی را دیده ام؛ هم روزهایی که گروه های معارض حکم می راندند. اما تا به حال تجربه سنگسار را نداشتم. به "دولت اسلامی" افتخار می کنم که احکام اسلام را احیا می کند.»


ماجرای این فیلم، به زنی برمی گردد که به زنا متهم شده است. زنا با محارم، در قوانین اعلامی از سوی داعش، حکم سنگسار را دارد و کسی که ثابت شود به صورت غیرشرعی یا علیرغم داشتن همسر، زنا کرده است باید سنگسار شود. یکی از سربازان با خونسردی رو به دوربین می گوید: «احتمال می دهیم او واقعا یک قربانی باشد و به زور به وی تجاوز کرده باشند. مسأله ای نیست؛ زیرا در این صورت از عذاب اخروی رها می گردد. ما هم حکم خدا را جاری می کنیم.»



طبق این فیلم، وقتی زن را در کنار پدرش جلو می آورند، یکی از سربازان داعش با ادبیات معمولی خطاب به زن می گوید: «تو نخستین زنی هستی که در منطقه ما سنگسار می شود. از تو می خواهم که با همکاری خویش، "سنت پسندیده ای" را در منطقه ما جا بیندازی. به این ترتیب، به درگاه خداوند نیز توبه کرده و به سوی وی باز می گردی. این حکم (سنگسار) مجازات عملی است که مرتکب شده ای، اما درب توبه خداوند برای مغفرت و رهایی از عذاب اخروی باز است.» او در پایان، حرف هایی می زند که از دید کاربران شبکه اجتماعی - حتی افراطیون وهابی - عجیب به نظر می رسد: «زمانی که سنگسار می شوی، مصداق الگویی برای زنان مسلمین نیستی و لذا باید حجاب را از سر خویش برگیری. حجاب را در برابر همین دوربین کنار بگذار؛ اما یاد خدا را در دل داشته باش. اسلام چیزی جز تسلیم نیست؛ تو باید قلبا به این مجازاتت راضی و در برابر احکام خداوند خاضع و تسلیم باشی.»

پس از این سخنان، مرد مسلح با همان لحن از زن متهم می پرسد: «اکنون تو به اجرای حکم خداوند راضی شده ای؟» و زن در پاسخ می گوید: «بله، اما خواهشمندم چند لحظه به من اجازه دهید تا از پدرم ...» و در این حال به پدرش اشاره می کند که از سوی سربازان داعش برای مشاهده سنگسار دخترش فراخوانده شده است. اما پدرش با تلخکامی سری تکان می دهد و با صدای بلند می گوید: «نه، تو دختر من نیستی! تو به زودی کشته می شوی. خداوند از تو بگذرد...!» و در همین حال از سربازان داعش می خواهد که زودتر حکم سنگسار وی را اجرا کرده و زمان را تلف نکنند!


در این حال، یک سرباز داعش خطاب به زن می پرسد: «پیش از انتقالت به سوی رحمت الهی، چه خواسته ای داری؟» و  زن پاسخ می دهد: «به همه زنان توصیه می کنم بیش تر از روحشان، مراقب جسم و بدن خود باشند. به همه پدران نیز توصیه اکید دارم که از اجبار دخترانشان به ازدواج با هر کسی خودداری کنند. همچنین به همه خانواده ها یادآوری می کنم که دخترشان بعد از عروسی، همچنان دختر خانواده شان است و نباید همسر تازه داماد به حساب آید.»

در پایان، همان سرباز اولی با لهجه فصیح و صدای بلند می گوید: «این پیامی است از سوی این خانم به عنوان یک زن مسلمان متأهل خطاب به همه مسلمانان؛ زنی که خطایی را مرتکب شده که برخی مردان نیز مرتکب می شوند. هشدار می دهیم که مردان نباید بیش از حد معمول از زنان خود دور شوند و همچنین شهوت، مال اندوزی و عشق باید در جوامع مسلمین مهار شود. به مردان اکیدا توصیه می کنیم که خودشان و زنانشان را به طاعت خدا ملزم بدانند و هرگز به مسافرت های بلندمدت نروند.»


از این جا به بعد، مراحل اجرایی این حکم آغاز می شود. دوربین، صحنه های حیرت انگیزی را ثبت می کند:

پدر دختر شخصا جلو امده و در حالی که "خداوند از تو بگذرد" را با هراس و حرارت تکرار می کند، بند طناب را دور دخترش می بندد و وی را به درون حفره پرتاب می کند. سربازان داعش نیز گویا مسابقه قهرمانی شان آغاز شده باشد، با سرعت و حرارت فراوان، دحتر را سنگباران و چاله را پر از سنگ می کنند. یک سنگ محکم به سر دختر می خورد و وی فریاد می زند: «لا اله الا الله؛ محمدا رسول الله»

سنگسار تا مرگ دختر ادامه دارد و سپس، همان جنگجوی اول که با حرارت و لهجه محلی سخن می گفت، رو به دوربین می کند و می گوید: «این اولین بار بود که در منطقه ریف حماه شرقی، حکم سنگسار اجرا شد!»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها