کد خبر: ۲۶۳۶۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۰۱ آبان ۱۳۹۳
حجت‌الاسلام اسدی‌نسب:
مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با ابراز نگرانی درباره فضاهای موجود در اینترنت و وقفه در ایجاد شبکه ملی اطلاعات، گفت: اگر فضای اینترنت در کشور رها شود و هیچ ارگانی مدیریت آن را به عهده نگیرد مشکلات جبران ناپذیر فرهنگی گریبان جامعه را خواهد گرفت.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، حجت‌الاسلام محمد علی اسدی نسب مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با ابراز نگرانی از وقفه در ایجاد شبکه ملی اطلاعات(اینترانت) گفت: وقتی سرور شبکه اینترنتی و فضاهای مجازی در اختیار غرب و صهیونیسم باشد بدون تردید این مسأله مشکلات فرهنگی و اطلاعاتی بسیاری برای کشور ایجاد می‏کند.

وی با اشاره به سخنان و تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره مدیریت فضای مجازی اظهار داشت: متأسفانه دولت برای مدیریت فضای مجازی هیچ اهمیتی نمی‏دهد به طور مثال هنوز شورای مدیریت فضای مجازی از سوی دولت ایجاد نشده و امسال نیز برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات بودجه‏ای اختصاص نیافته است.

مدیر گروه قرآن پژوهی پژوشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: در مورد فضای اینترنت قوه قضائیه نمی‏تواند به طور مستقیم دخالت کند زیرا که آزادی حق همه مردم است ولی این آزادی باید در قلمرو خاصی ایجاد شود تا از آثار ویرانگر فرهنگی غرب در امان بمانیم.

وی درباره آثار فرهنگی اینترنت یادآور شد: فرهنگ غرب یک فرهنگ لیبرالی و ضد دینی است که اگر نفوذ آن از سوی مسؤولان مدیریت نشود جوانان از فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی جدا خواهند شد و دیگر جای جبرانی برای آینده نخواهد ماند.

حجت‏ الاسلام اسدی نسب خطاب به مسؤلان دولتی گفت: دولت باید در کارهای خود اولویت‏های فرهنگی را مد نظر قرار دهد و به جای سرعت افزایی در اینترنت و برداشتن فیلتر‏ها به فکر ایجاد این شبکه حیاتی باشد.

وی وظیفه روحانیت و حوزه‏های علمیه را در این موضوع بسیار مهم ارزیابی کرد و تأکید کرد: روحانیت و حوزه‏ها باید با اطلاع رسانی دقیق و فرهنگ سازی در بین تمام اقشار جامعه جلوی سیل ویرانگر ابزار‏های رسانه‏ای غرب بایستند و تعادلی را در این زمینه ایجاد کنند.

این کارشناس قرآنی با انتقاد از رفتار‏ غرب در قبال ایران اظهار داشت: آمریکا و غرب با وجود همه تحریم‏ها اخیرا از حیث حقوق بشر به خاطر دسترسی بدون فیلتر اینترنت ایران را محکوم کرده و این اصرار آنها برای نفوذ در بین جوانان ما برای تغییر فرهنگ اسلامی ـ ایرانی جوانان است.

وی در پایان خطاب به متخصصان مخابراتی و ارتباطی کشور تصریح کرد: متخصصان این عرصه که افرادی معتقد و متعهد به ارزش‏های اسلامی ـ ایرانی هستند باید با تلاش جهادی خود در این فضا وارد شوند و تبلیغات غرب را از بین ببرند و مبلغان فرهنگی و دینی هم باید ار این ابزار برای شناساندن ارزش‏های فرهنگی و دینی اسلام ناب بکوشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها