کد خبر: ۲۶۳۷۳۷
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۰۱ آبان ۱۳۹۳
رئیس مجلس با اشاره به اعمال تحریم های ناعادلانه ازجانب اتحادیه اروپا و امریکا علیه ایران، گفت: این تحریم ها به کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی آسیب فراوانی وارد کرد..
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اکونیوز ؛ در دیدار یانوش لاتورسای، نایب رئیس مجلس مجارستان، با اشاره به سابقه روابط تاریخی و دوستانه دو کشور بر لزوم استفاده از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران و مجارستان برای گسترش مناسبات در همه زمینه‌ها به‌ویژه در عرصه پارلمانی تأکید کرد.
وی افزود: روابط خوب تاریخی و برخی خصوصیات مشترک فرهنگی میان دو کشور،‌ بستر مناسبی برای توسعه ارتباطات دوستانه ایران و مجارستان فراهم کرده است که باید از آن بهره گرفت.
لاریجانی همچنین با مثبت خواندن دیدگاه‌ها در دوکشور برای توسعه روابط اقتصادی،‌ درباره تقویت همکاری‌های تجاری و بازرگانی ایران و مجارستان ابراز امیدواری کرد.
رئیس مجلس با ناکافی خواندن اقدام امریکا و متحدانش در مبارزه با داعش گفت: ساده‌انگاری است اگر فکر کنیم این گروهک تروریستی که بر اثر دخالت‌های غرب در منطقه به وجود آمده است تنها با بمباران پراکنده هوایی از میان می‌رود.
لاریجانی بر لزوم رایزنی‌ سیاسی میان مسئولان دو کشور در مسائل دوجانبه و چندجانبه تأکید کرد.
یانوش لاتورسای نایب رئیس مجلس مجارستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار و گفتگو با مقامات و مسئولان بلندپایه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی مجارستان از جایگاه مهمی برخوردار است و مجلس و دولت مجارستان از روند توسعه و گسترش همکاری‌های دو کشور حمایت می‌کنند.
وی با ابراز نگرانی از خطر گسترش تروریسم در منطقه گفت: امروزه تروریسم به یک خطر جهانی تبدیل شده است که باید با همکاری مشترک کشورها از گسترش آن جلوگیری کرد.
نایب رئیس مجلس مجارستان با ابراز امیدواری برای گسترش ارتباطات دو کشور بر لزوم رایزنی و مشورت میان مسئولان سیاسی و پارلمانی ایران و مجارستان درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها