يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۳۷۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۵۵     ۰۱ آبان ۱۳۹۳
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:دولت یازدهم به پدیده فقر به عنوان ابزار سیاسی نگاه نمی کند، دولت به گروه هایی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند توجه می کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اکونیوز ؛ علی ربیعی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین کنفرانس ملی کارافرینی اجتماعی که در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار شد، افزود: در بخش هایی از این اصلاحات، موضوع مسکن و اشتغال معلولان را نیز پیش بینی کرده ایم.
سیاستهای رفاهی دولت تدبیر و امید
وی با بیان آنکه دولت تدبیر و امید سیاست های رفاهی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است، تاکید کرد: دولت یازدهم به پدیده فقر به عنوان ابزار سیاسی نگاه نمی کند و صورت مسئله آسیبهای اجتماعی را پاک نمی کند، این دولت با نادیده گرفتن گروههایی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند کار خود را دنبال نمی کند.
وی ادامه داد: دولت دکتر روحانی توسعه متوازن و متعادل و حتی تبعیض مثبت را پیگیری می کند، این دولت سیاست رفاهی را حقی برای مردم می داند، تعدادی از معلولان که به دلایل ژنتیکی و یا به دلیل ساختارهای نامناسب اجتماعی و یا حتی برنامه ریزی های ناصحیح دچار معلولیت شده اند را صاحب حق می داند.
نشست شورای عالی رفاه
وی با اشاره به نشست شورای عالی رفاه با حضور رئیس جمهور که چندی پیش برگزار شد، افزود: فقط 30 درصد از مردم استان سیستان و بلوچستان دارای پوشش بیمه ای هستند که این میزان برابر با یک سوم استانهای برخوردار است.
ربیعی ادامه داد: همچنین تعداد زنان سرپرست خانوار در سالهای اخیر افزایش یافته که بخش کمی از آنها دارای پوشش بیمه ای هستند.
وی گفت: امید به زندگی (میانگین سالهایی که یک فرد می تواند زندگی کند) در استانهای تهران، البرز و اصفهان از استانهای مرزی کشور بیشتر است.
وی با اشاره به سیاست های هدفدار دولت تدبیر و امید، گفت: این سیاست ها می تواند به معضلات اجتماعی پاسخ دهد، بسیار خوشحالم در راس وزارتخانه ای قرار دارم که می توانم صدای گروههایی شوم که کمتر صدایشان شنیده می شود.
دولت درصدد است نابرابری ها را کاهش دهد
به گفته ربیعی، دولت پیگیر مطالبات مردمی است که قربانی سیاست های غلط گذشته هستند. این دولت اعتدال را به گونه ای پیگیری می کند که نابرابری در جامعه کاهش یابد و فرصتهای برابر برای همه گروههای اجتماعی ایجاد شود.
به گفته وزیر کار، آنچه که می تواند در جامعه جنبشی ایجاد کند و جامعه را به سمت نوآوری و حل مسائل اجتماعی بکشاند، کارآفرینی است.
وی کارآفرینی را ایده پردازی خلاقانه برای مشارکت معلولان در عرصه اجتماعی ذکر کرد و گفت: کارآفرینی اجتماعی می تواند مشارکت اجتماعی گروههای مختلف را در جامعه ایجاد کند.
مردم همواره در انتظار رخدادهای بزرگ هستند
وی معتقد است: براساس پژوهش هایی که از سوی برخی از صاحبنظران اجتماعی انجام شده، روحیه مردم ایران همواره با انتظار رخدادهای بزرگ گره خورده است. مردم تصور می کنند که انسان بزرگی باید بیاید تا مسائل آنها را حل کند.
به گفته ربیعی، جامعه ای که در انتظار رخدادهای بزرگ است نمی تواند به تحولات بزرگ دست یابد، جامعه ای به سوی سعادت گام برمی دارد که اعضای آن به توانایی های خود باور داشته باشند، آنچه که موتور حرکت جامعه است خودیابی آحاد جامعه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود دیگر ویژگی مردم ایران را اظهار نظر در مورد همه مطالب عنوان کرد و گفت: متاسفانه کمتر کسی در میان ما است که با شجاعت اعلام کند که در خصوص موضوعی اطلاعی ندارد.
ربیعی گفت: بسیاری از مردم تصور می کنند که باید سیاست های پولی برای اشتغال در نظر گرفته شود، در حالی که سیاستهای پولی شرط لازم است اما کافی نیست.
وزیر کار ادامه داد: تحول باید از سطح خرد رخ دهد نه آنکه در انتظار این باشیم که دولت کاری انجام دهد.
به گفته ربیعی، باید از سطح خرد پدیده فقر را مهار کرد و این حرکت باید به یک جنبش اجتماعی تبدیل شود، کارآفرینی اجتماعی می تواند در میان افراد به ظاهر ناتوان دیده شود.
همیاری باید در میان مردم تقویت شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: توجه جامعه باید به سوی افراد توان یاب سوق یابد، همیاری نه تنها در باورهای دینی بلکه در خصلت های ملی ما وجود دارد، اجتماعی که در آن تنهایی روز به روز افزایش یابد توان آن جامعه روبه فرسایش می رود.
ربیعی معتقد است: باورهای درستی نظیر پشت هم ایستادن باید در جامعه تقویت شود، جامعه ای خوشبخت است و به رستگاری می رسد که هر فرد جامعه کمر خود را برای کمک به دیگری خم کند، باید پشت هم ایستادن در بین جامعه نهادینه شود، فردگرایی پیامدهای خوبی برای جامعه ندارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور توان یابها را موجب تلطیف شدن جامعه دانست و افزود: زیبایی های زندگی در تلاش مددجویان برای حضور موثر در جامعه، دیده می شود و حضور پرثمر آنها در عرصه های گوناگون، نشاط و امید را در جامعه تسری خواهد داد.
ربیعی در پایان تاکید کرد: رئیس دولت یازدهم همواره با تمام توان خود در جهت ارتقا زندگی معلولان تلاش می کند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها