أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۳۷۶۳
زمان انتشار: ۲۰:۱۵     ۰۱ آبان ۱۳۹۳
پرداخت پول نفت ایران توسط پالایشگاه‌های هندی در نهایت با موافقت روسیه برای ایفای نقش واسطه در انتقال این پول‌ آسان‌تر خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد ؛ بر این اساس، روسیه که اخیرا توافق‌نامه‌ای را با ایران برای خرید نفت امضا کرده، یک مکانیزم سوآپ نفت با هند برقرار خواهد کرد که عملا به معنی این است که دهلی باید پول نفت ایران را به روسیه پرداخت کند و مسکو ریسک انتقال این پول به ایران را خواهد پذیرفت.منابع آگاه می‌گویند: این سازوکار جدید بخشی از بسته توافقی شامل موضوعات دفاعی و انرژی بین هند و روسیه است که قرار است در جریان سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به هند در ماه دسامبر مورد مذاکره قرار بگیرد. مجموع بدهی پالایشگاه‌های نفت هند به ایران در حال حاضر نزدیک به 6 میلیارد دلار است. انسداد درآمد‌های نفتی ایران در هند و برخی کشورها طی چند سال گذشته به یک مشکل برای ایران تبدیل شده است.دشواری پرداخت پول نفت همچنین باعث شده که هند خرید نفت خود از ایران را در سال‌های اخیر به شدت کاهش دهد. از مجموع 189 میلیون تن نفت وارداتی هند در سال گذشته تنها 11 میلیون تن (8/5 درصد) از ایران وارد شده است. این در حالی است که هند بیش از 21 میلیون تن نفت خام از ایران در سال 2010 – 2009 وارد کرده‌است. به گزارش «ایسنا»، به گفته منابع آگاه به مذاکرات بین هند و روسیه، این ایده جدید پرداخت پول نفت ایران توسط هند را آسان می‌کند. این منابع گفتند: امنیت انرژی در کنار تبادلات دفاعی جزو محورهای اصلی سفر پوتین به هند است. دو طرف در حال تبادل نظر روی یک سند چشم‌انداز هستند که در جریان این دیدار که امنیت انرژی محور آن است منتشر خواهد شد. این سند درخصوص سه موضوع اصلی یعنی خط لوله گاز، خط لوله نفت و از همه مهم‌تر انتقال نفت خام ایران به هند از طریق روسیه است. براساس مکانیزم کنونی پرداخت پول نفت ایران که به دلیل حساسیت موضوع تغییرات زیادی پیدا کرده، هند این پول را به روپیه در یک بانک هندی واریز و سپس ایران از آن برای پرداخت پول واردات خود از هند استفاده می‌کند.
پالایشگاه مانگلور بیشترین واردات نفت از ایران را دارد و پس از آن پالایشگاه اسار قرار دارد. پس از تحریم ایران در سال 2012 هند واردات نفت از ایران را کاهش داده و شروع به خرید نفت بیشتری از کشور‌های کلمبیا، مکزیک و ونزوئلا کرده است. در سال مالی 2014 هند 11 میلیون تن نفت از ایران خریداری کرد و احتمالا این رقم در سال مالی جاری نیز در همین سطح باقی خواهد ماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها