أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۳۷۷۷
زمان انتشار: ۲۳:۵۴     ۰۱ آبان ۱۳۹۳
معاون وزیر راه و شهرسازی از لغو مجوز و تعلیق ۶۰ آژانس هواپیمایی از خردادماه امسال تاکنون خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ فروند هواپیمای فعال در کشور داریم که این رقم باید به ۳۰۰ فروند ارتقا یابد تا بتوان تقاضاها را پاسخ داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ؛ علیرضا جهانگیریان امروز در برنامه زنده خبری به پیشرفت‌های صنعت حمل و نقل هوایی کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر یکی از نقاط ضعف صنعت حمل و نقل هوایی کشور کمبود ناوگان است.

وی اظهار داشت: ‌از دیگر مشکلات صنعت حمل و نقل هوایی سن بالای‌ ناوگان است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: اگر در حال حاضر 300 فروند هواپیمای فعال در ناوگان هوایی کشور وجود داشته باشد می‌توانیم پاسخگوی نیاز مسافران باشیم اما فعلاً تعداد هواپیماهای فعال کشور کمتر از 150 فروند است.

وی اظهار داشت: پس از مذاکرات 1+5 و برنامه اقدام مشترک فعالیت‌هایی انجام شد تا فشار تحریم‌ها بر صنعت هوایی کشور کاهش یابد تا بدین ترتیب ناوگان هوایی کشور از نظر تعداد و کیفیت و خدمات درخور شأن ملت ایران باشد.

* 20 فرودگاه‌ها بین‌المللی در کشور داریم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه طبق استانداردهای بین‌المللی فرودگاه‌های بین‌المللی باید الزاماتی داشته باشد، افزود: حضور بخش گمرک، بخش گذرنامه، ترمینال‌های مناسب، شرایط خاص باند پرواز و فرود و تجهیزات خاص پروازی از الزاماتی است که موجب می‌شود فرودگاه بین‌المللی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر 20 فرودگاه بین‌المللی در کشور وجود دارد اما آنهایی که گواهینامه بین‌المللی دارند کمتر از این تعداد است.

* تأخیر هر یک از پرواز حجاج امسال کمتر از نیم ساعت‌

جهانگیریان درباره بروز ‌تأخیرهای پروازی اظهار داشت: بروز برخی از تأخیرها به دلیل شرایط نامناسب جوی و برخی دیگر به دلیل مشکلات فنی هواپیماها است.رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: صنعت حمل و نقل هوایی کشور درگیر تحریم‌های ناجوانمردانه است و در همین شرایط تأمین قطعات هواپیما برای ایرلاین‌ها با مشکل انجام می‌شود که همین نبود قطعه، یکی از دلایل بروز تأخیرات پروازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری آئین‌نامه تأخیرات پروازی را تدوین و به ایرلاین‌ها ابلاغ کرده است، بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌های کشور و شرکت‌های هواپیمایی در حال تلاش هستند تا پروازها با کمترین تأخیر انجام شود.

وی افزود: البته در این راستا با برخی از شرکت‌های هواپیمایی برخورد قانونی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال تأخیر پروازهای حجاج تمتع بسیار کاهش یافت، بیان کرد: از 2 ماه قبل از آغاز پروازهای حج تمتع با شرکت‌های هواپیمایی، شرکت فروگاه‌های کشور و سازمان حج و زیارت جلساتی برگزار کردیم و هماهنگی‌ها انجام شد.

جهانگیریان بیان کرد: در پروازهای حجاج امسال تأخیر در پرواز کمتر از نیم ساعت بوده است.

وی افزود: مسافران و مردم می‌توانند در صورت بروز مشکل با واحد بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری با شماره تلفن‌های 61022355 و 66048007 تماس بگیرند.

* درآمد مطلوب عبور هواپیماهای خارجی از فضای کشور‌

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره صدور مجوزهای عبور هواپیماهای خارجی از فضای کشور اظهار داشت: به دلیل مشکلات امنیتی کشورهای اطراف و همسایه، شرکت‌های هواپیمایی دنیا ترجیح دادند از فضای برخی از کشورها برای عبور هواپیماهای خود استفاده نکنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ موقعیت جغرافیایی ایران در خاورمیانه و منطقه بسیار مناسب است و کشورهایی که بخواهند از آسیا به اروپا و آمریکا بروند و یا از کشورهای اروپایی و آمریکایی به آسیا بیایند باید از فضای کشورمان و یا کشورهای همسایه استفاده کنند.

جهانگیریان بیان کرد: بعد از ناامنی‌های به وجود آمده در کشورهای عراق و افغانستان و شلیک موشک به هواپیمای مالزیایی در اوکراین، بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند از فضای کشور ایران برای عبور استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این راستا از مرداد ماه امسال این مورد عملیاتی شد و ایرلاین‌ها برای عبور از فضای کشور ایران استفاده می‌کنند که این مورد برای کشور درآمد مطلوبی داشته ضمن آنکه نشان از وجود امنیت در کشور ما دارد.

* ایرلاین‌ها طبق نظام‌نامه برای انجام پروار مجوز صادر می‌کنند‌

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره صدور مجوزهای پروازی برای پرواز یک هواپیما توضیح داد: همه مجوزها طبق ضوابط بین‌المللی صادر می‌شود و هیچ کشوری نمی‌تواند خارج از ضوابط بین‌المللی ایکائو، مجوز پروازی صادر کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد:‌ سازمان هواپیمایی کشوری ایران هم طبق ضوابط و مقررات سازمان جهانی هواپیمایی کشوری، در سال‌های اخیر «سیستم» و «رویه‌ها» را نظارت و ‌می‌کند؛ البته سالانه یک‌ بار «بازرسی» نیز انجام می‌شود و داکیومنت‌ها، تاریخچه و قابلیت پرواز هواپیما از نظر امکانات حیاتی بررسی می‌شوند.

جهانگیریان تأکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی باید طبق نظام‌نامه که به تصویب سازمان هواپیمایی رسانده‌اند برای هر پرواز مجوز پرواز صادر کنند.
  معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در انجام یک پرواز هر بخش مسئولیت خود را بر عهده دارد، مثلاً اگر شرکت هواپیمایی مجوز پروازی را صادر کند اما خلبان از پرواز امتناع ورزد با مسئولیت خلبان پرواز کنسل می‌شود؛ خلبانان‌ در واقع فرماندهان هواپیما هستند.

* لغو مجوز 30 آژانس‌ هواپیمایی و تعلیق 30 آژانس‌

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره نظارت بر فروش بلیت بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 500 آژانس‌ هواپیمایی از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز دارند؛ این آژانس‌ها همه متعلق به بخش خصوصی است که سالانه بر آنها نظارت داریم.

جهانگیریان ادامه داد: بعد از متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما پیش‌بینی شده که ممکن است تلاطم‌هایی در بازار فروش بلیت ایجاد شود در همین راستا از ابتدای خرداد ماه تا کنون بیش از 300 آژانس هواپیمایی بازرسی شده است که در این بازرسی‌ها 30 آژانس لغو مجوز شده و مجوز 30 آژانس به حالت تعلیق درآمده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها