يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۳۸۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۰۲ آبان ۱۳۹۳
وقتی تاریخ مطابق میل شخصی تفسیر می شود، چه ۶ ماه و چه ۱۴۰۰ سال قبل/
این سخن عجیب و برداشت جدید از قیام خونین کربلا در 1400 سال قبل در حالی بیان شده است که آقای روحانی در یک سال و نیم گذشته درباره بسیاری از موضوعات روز نیز ادعاهای بعضا غیر قابل باوری را بیان داشته است و به نظر می رسد وی اصرار دارد در بسیاری از مواقع، برداشت های شخصی و اغراق آمیزی را به جای واقعیت به مخاطبان القا کند.
اظهارات عجیب و غریب رییس جمهور در جمع مردم زنجان مبنی بر اینکه باید از کربلا درس تعامل و مذاکره آموخت، اگرچه با واکنش های فراوانی در افکار عمومی همراه بوده اما به نظر می رسد می توان از ابعاد دیگری نیز به این اظهارات توجه کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز، روز چهارشنبه آقای روحانی در سفر استانی به زنجان، در بخشی از سخنان خود در جمع مردم این شهر گفت: «درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد.»

این اظهارات محیر العقول رییس جمهور در حالی بیان شده که به نظر می رسد برای ریشه یابی این سخن، باید نگاهی به سبک گفتار و ادبیات رییس جمهور در یک سال و نیم گذشته داشت.

به بیان دیگر، این سخن عجیب و برداشت جدید از قیام خونین کربلا در 1400 سال قبل در حالی بیان شده است که آقای روحانی در یک سال و نیم گذشته درباره بسیاری از موضوعات روز نیز ادعاهای بعضا غیر قابل باوری را بیان داشته است و به نظر می رسد وی اصرار دارد در بسیاری از مواقع، برداشت های شخصی و اغراق آمیز ی را به جای واقعیت بنشاند.

به عنوان مثال آقای روحانی در 24 دی 1392 در سفر استانی به خوزستان گفته بود: «می دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرتهای بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران!» (فیلم)

وی در جریان سفر استانی به مشهد در شهریور سال جاری نیز مدعی شد: «امروز در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا (ع) اعلام می کنیم که خوشبختانه از رکود عبور کرده ایم!» (فیلم)

این در حالی است که پیش از انتخابات نیز آقای روحانی بعضا سخنان عجیب و اغراق آمیزی را بیان کرده بود، از جمله وعده تحول وضع اقتصاد مردم در 100 روز اول آغاز به کار دولت (فیلم) و یا ادعای تکمیل تاسیسات هسته ای کشور طی سالهای 82 تا 84 در پاسخ به مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری در خرداد 92:

«ما متوقف کردیم؟ ما کامل کردیم فناوری را ... ما فناوری هسته‌ای را کامل کردیم.» (فیلم)

در مجموع به نظر می رسد برای ریشه یابی اظهارات اخیر آقای روحانی در جمع مردم زنجان، باید به یک نکته مهم توجه داشت و آن اینکه رییس جمهور در بسیاری از مواقع عادت به بزرگ نمایی اتفاقاتی دارد که با حقیقت، فاصله قابل توجهی دارد چه اتفاقات 6 ماه قبل و چه اتفاقات 1400 سال قبل.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۸
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها