أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۳۸۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۰۲ آبان ۱۳۹۳
حجت الاسلام فرزانه:
امام جمعه موقت مشهد گفت: فتنه انگیزی و گسترش آن، حمایت از فتنه و فتنه گران و نامه هایی که به حمایت از آنان نوشته نوشته می شود، عین منکر است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه ظهر امروز در خطبه های سیاسی، عبادی نماز جمعه در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) ضمن تسلیت به مناسب رحلت آیت الله مهدوی کنی گفت: از دست دادن رییس مجلس خبرگان رهبری، عالم مجاهد و مقاوم، ولایت مدار مخلص انقلابی را به محضر مقام معظم رهبری تسلیت عرض می نمایم.

وی ادامه داد: مرحوم مهدوی از انسان هایی بود که اسلام ناب را از امام (ره) فرا گرفت و آن را در زندگی خودش قرار داد و از هر فراز و نشیب این راه با سرافرازی عبور کرد.

امام جمعه موقت مشهد در بخشی از سخنانش به حکم اعدام روحانی شیعه در عربستان اشاره کرد و گفت: این حکم، اولین حکم اعدامی نبود که برای یک روحانی صادر شده و اگر یک نفر به معنای واقعی روحانی باشد از چنین حکم هایی، شکنجه و زندان نخواهد ترسید.

وی ادامه داد: راه دفاع از دین خدا، همین است زیرا ائمه ما نیز چنین مسیری را داشتند و در این راه افراد خاص برای شهادت انتخاب می شوند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: در منطقه ای که ما زندگی می کنیم، حاکم های آن در مزدوری، ضد دین بودن، استفاده از دین تحریف شده علیه دین، مشترک هستند برای مثال آل سعود ابله، امروزه از داعش که نمونه دین تحریف شده است حمایت می کند.

امام جمعه موقت مشهد عاقبت تمام مزدوران را ذلت خواند و ادامه داد: همه آنها در دنیا با نهایت ذلت و فلاکت و با بدترین نوع خواهند مرد همانگونه که صدام چنین سرنوشتی را پیدا کرد زیرا مگر می شود کسی در مقابل مردم بایستد اما نابود نشود؟

وی افزود: از خداوند متعال برای آن عالم بزرگ در عربستان که در راه دین خدا می جنگد طلب صبر و استقامت داریم تا در این راه به پیروزی برسد.

خطیب جمعه مشهد با تسلیت به مناسبت فرارسیدن محرم گفت: گریه بر امام حسین زرق و برق ها را پاک کرده، انسان های بی ارزش را ارزش می بخشد، افراد ترسو را شجاع کرده و مانند نهری است که انسان های خود را در آن می شویند.

حجت الاسلام فرزانه افزود: حداقل کاری که می توان در این ماه انجام داد این است که از انحرافاتی مثل قمه زدن پرهیز نمود.

وی ادامه داد: روضه خواندن و گریه کردن برای امام حسین(ع) نیکو است اما نباید با دروغ گفتن در روضه ها سعی کنیم اشک مرم را در بیاوریم.

امام جمعه موقت مشهد گفت: پیوندی که عاشورا با انقلاب دارد را نباید قطع کرد، امام (ره) انسان بی بدیل بعد از معصومین هنرش این بود که انقلاب را با عاشورا پیوند زد و ما امروزه نباید بگذاریم تا پیوند این انقلاب با عاشورا گسسته شود.

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: معنای معروف هر عملی است که با فطرت و جسم انسان سازگار باشد و روح آن را تایید کند.

وی ادامه داد: هر حرفی که به نفع تمام بشریت باشد معروف است و عملی که فقط برای یک عده کم منفعت داشته باشد منکر می باشد برای مثال عدالت یک معروف و تبعیض یک منکر است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان داشت: فتنه انگیزی و گسترش آن، حمایت از فتنه و فتنه گران و نامه هایی که به حمایت از آنان نوشته نوشته می شود، عین منکر است.

حجت الاسلام فرزانه گفت: هر عملی که آمریکا از آن خوشحال شود منکر می باشد و طبق این تعریف ایجاد فتنه در جامعه اسلامی، بین شیعه و سنی، اصلاح طلب و اصول گرا نیز جز منکرات می باشد.

امام جمعه موقت مشهد جدا نمودن دین از سیاست را نیز یکی از موارد منکر خواند و گفت: علاوه بر این، آمریکا از اینکه ایران روی پای خودش باشد و بدون اتکا به دیگران تصمیم گیری کند و دارای استقلال باشد برای آمریکا مایه ناراحتی است پس این مورد نیز یکی از موارد معروف است.

وی افزود: این که به بهانه لطف کردن آمریکا، ایران عقب نشینی کند خواب بی تعبیر است زیرا در طول تاریخ هیچ گاه هیچ پیامبری با شیطان تعامل نکرده و امروزه نیز همین طور است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: بی تفات بودن به جنایت ها و ظلم به فلسطین یکی از خواسته های آمریکا می باشد و از این عمل خوشنود می شود پس این کار نیز یکی منکرات است و باید در مقابل ظلم ها و جنایت ها ایستاد.

امام جمعه موقت مشهد در پایان افزود: از دیگر موارد منکر می توان به لاابالی گری ها، بی تفاوت بودن در برابر بی بند و باری نام برد که آمریکا از آنها خشنود می شود اما باید بداند که ملت ایران همیشه با خروش مرگ بر آمریکا خود در مقابل آنان می ایستد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها