أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۶۳۸۵۵
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۰۴ آبان ۱۳۹۳
مشکلات البرز در گفتگوی پایگاه ۵۹۸ با نماینده استان:
کولیوند افزود: مسائل مربوط به آموزش و پروش نیز از جمله ی مشکلات اساسی استان است، چرا که ما مدارس فرسوده و بعضاً دو شیفت و سه شیفت داریم که این برای استان ما زیبنده نیست ولی با توجه به اینکه در آمد دولت کفاف بازسازی و نوسازی را نمی دهد/ بعضاً برخی از کارها به خاطر کمبود اعتبارات ملی مقداری عقب افتاده است، مثلاً بحث قطار شهری ما مربوط است به همان بحث راه و ارتباطات که باید به سرانجام برسد.
محمد جواد کولیوند نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص مشکلات مربوط به این استان گفت: اولین مشکل مهم در استان البرز بحث بهداشت و درمان است به این شکل که ما از نظر تعداد بیمارستان ها و تخت های بیمارستانی با مشکل روبه رو هستیم و این تعداد جواب گوی جمعیت زیاد و روبه افزایش استان البرز نیست.

مشکل دیگر مسأله ی آب است که به شکل حادّ و چشمگیری در استان مشاهده می شود. در حقیقت سدهای طالقان و امیرکبیر آن بحث های مصرفی را که باید داشته باشند، ندارند و ما به شدت با کم آبی مواجه هستیم.



بحث جوانان، اشتغال و مسکن جوانان نیز مانند سایر نقاط کشور در استان البرز به چشم می خورد و باید چاره ای برای رفع این مشکلات اندیشیده شود.

مسائل مربوط به آموزش و پروش نیز از جمله ی مشکلات اساسی استان است، چرا که ما مدارس فرسوده و بعضاً دو شیفت و سه شیفت داریم که این برای استان ما زیبنده نیست ولی با توجه به اینکه در آمد دولت کفاف بازسازی و نوسازی را نمی دهد با در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

کولیوند در ادامه در رابطه با مشکلات فرهنگی در استان البرز افزود: مشکلات فرهنگی به هر حال وجود دارد اما مشهور است که آمار جرم و جنایت در کرج بالاست در صورتی که به هیچ وجه این طور نیست. در زمان جنگ تحمیلی، کرج لشگر 10 سیدالشهدا ع را داشت که این شهر در طول 8 سال جنگ یک لشگر را پشتیبانی می کرد در حالی که سه چهار استان یک لشگر را پشتیبانی می کردند و این نشان دهنده ی سابقه ی درخشان فرهنگی این استان می باشد اما کرج به واسطه ی دارا بودن اقوام مختلف در کنار هم مقداری در اذهان عمومی جایگاه روشنی ندارد و این چنین شهره است که از نظر فرهنگی بسیار مشکل دارد اما اگر آمار جنایاتی که گفته می شود به درستی بررسی شود معلوم می شود که کرج مطمئناً در قیاس با جمعیت و وسعت و هم جواری با تهران، نسبت به بسیاری از شهرها و استان های کشور وضعیت فرهنگی بهتری دارد. مسأله ی اقوام متعدد هم فرصت است و هم تهدید که باید به درستی مدیریت شود. اگر با مدیریت صحیح پیش برود فرصت است اما اگر به آن توجه کافی نشود دردسر ساز خواهد شد.

کولیوند در رابطه با پیگیری این مشکلات افزود: پیگیری هایی صورت گرفته است به طور مثال با مجموعه ی وزارت نیرو بحث هایی را داشته ایم. دو هفته ی پیش وزیر نیرو کرج بودند، در ایام ماه رمضان هم وزیر بهداشت و درمان به کرج آمدند. با آقای فانی وزیر آموزش و پرورش هم جلسه ای در مجلس و وزارتخانه داشته ایم، با وزیر راه و شهرسازی نیز مکاتباتی داشته ایم و از آقای وزیر در رابطه با راه های استان و اتوبان شهید همت سؤال کرده ایم.

کارها به سرعت دنبال می شود اما بعضاً برخی از کارها به خاطر کمبود اعتبارات ملی مقداری عقب افتاده است، مثلاً بحث قطار شهری ما مربوط است به همان بحث راه و ارتباطات که باید به سرانجام برسد.

کولیوند در پاسخ به این سؤال که آیا مسئولین استانی وظایف خود را به درستی انجام داده و همکاری لازم را با نمایندگان می کنند یا نه، گفت: بله، انجام می دهند اما در سنوات گذشته استاندار قبلی خیلی همراه ما نبود و مسیر همواری وجود نداشت اما با پیگیری های ما استاندار جابه جا شد و دولت تیم هایی فرستاد و بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که استاندار باید عوض شود، اما الان خدا را شکر مجموعه ی استانداری و ادارات مجموعه ی خوبی است و همکاری های لازم را با ما انجام می دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
هوشنگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
مشکل کرج فقط اب وبهداشت نیست هر مشکلی که بشماری در ان است اینجا از ساعت 9 به بالا دیگر امنیت ندارد وتیر اندازی می شود خیابان درستی ندارد مترو کار نمی کند نظافت شهر بشدت خراب است با کبود مکان های ورزشی روبرست کار در اینجا نیست بطوری که باید مردم کرج از اینجا بگوبند وبرای یک لقمه نان به تهران بیایند اینجا اکثرا چها راهایش فااقد پل هوایی است واکثرا ترافیک سنگینی می شود وامده اند ودور برگردانها را هی دور ودور تر می کنند وترافیک هی سخت وسخت تر می شود مسولین هم نمی فهمند که علت ان چیست حال انکه در تهران با زدن پل های هوایی این مشکل حل شده ودیگر در سر چهار راهها به چراغ راهنمایی احتیاج نیست اینجا یک بیمارستان درست ودرمانی ندارد باید حتما به تهران بروند حمل ونقل ان به اندازه کافی خراب است بطوری که ادم عطا انرا به لقایش می بحشد در صورتی که تهران با انهمه بزرگی وضعیت حمل نقل ان بهتر از کرج است ودر یک کلام اینجا دهاتی است که اسم کلان شهر را یدک می کشد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها