امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۶۳۹۰۳
زمان انتشار: ۰۱:۲۳     ۰۳ آبان ۱۳۹۳
پرسپولیس این روزها بازی های ضعیفی را به نمایش می گذارد و هواداران این تیم اصلا از این تیم راضی نیستند. رفتن علی دایی و آمدن درخشان هم نتوانسته است نوار ناکامی های این تیم پر طرفدار را پاره کند . همین امر انتقادات بسیاری از پیشکسوتان این باشگاه را همراه داشته است. در همین رابطه خبرنگار بانک ورزش به سراغ کریم باوی، مهاجم بلند پرواز و گلزن پرسپولیس و تیم ملی ایران رفته است تا صحبت های این پیشکسوت باشگاه را بشنود.

آقای باوی، بازی های پرسپولیس را دنبال می کنید؟

بله. کم و بیش این کار را انجام می دهم. به هر حال ما در این تیم  زحمت کشیده ایم و به همراه بزرگان پرسپولیس این باشگاه را با جیب خالی به اوج رساندیم. مشکلات این باشگاه از فصل نقل و انتقالات شروع شد. جایی که ستاره های تیم را حفظ نکردند و پس از آن مهره های مورد نظر علی دایی را جذب نکردند. و دایی مجبور شد بازیکنان جوانی را به خدمت بگیرد. و جالب اینکه در زمانی که او تازه داشت تیم را با همین بضاعت اندک جمع و جور می کرد، از کار برکنارش کردند. عملا بر ضد دایی کودتا کردند . خیلی از این بازیکنان در حد نام پرسپولیس نیستند و پیراهن باشگاه بر تن آنها گشاد است. در زمان اوج پرسپولیس تغییر و تحول زیادی در پایان فصل صورت نمی گرفت و اگر هم بازیکن بزرگی از باشگاه می رفت، چند بازیکن ستاره با همان کیفیت و فرم به خدمت گرفته می شد.آیا الان هم چنین است؟ شما ببینید استقلال در اول فصل چند مهره تاثیر گذار به خدمت گرفته و امیر قلعه نویی دستش تا چه حد بر روی نیمکت باز است. پرسپولیس در هر 3 خط احتیاج به تقویت دارد.

چاره کار را در چه می بینید؟

باید در نیم فصل یک مربی درجه یک را به استخدام باشگاه در بیاورند. مربی که بتواند در این مقطع  تیم را از لحاظ فنی و روحی روانی به شرایط مطلوب برساند. ضمنا باید در نیم فصل، چند بازیکن بزرگ و تاثیر گذار به تیم اضافه کنند. بازیکنانی که روند بازی را تغییر دهند. نه بازیکنی که با یکی دو شعار تماشاگران دست و پایش بلرزد.

یعنی شما درخشان را گزینه مناسبی برای خروج از بحران نمی دانید؟

در این مقطع خیر. درخشان رزومه خیلی قوی و روشنی ندارد. شاید دراین زمان کرانچار به کار پرسپولیس بیاید. زیرا هم در گذشته با این باشگاه کار کرده و هم با فضا و فشار وارد بر این باشگاه آشنایی دارد. و البته با سپاهان هم به قهرمانی رسیده است. من درخشان را هم دوای درد این تیم نمی دانم.

وضعیت خودتان پس از دو عمل سختی که انجام دادید چگونه است؟

خدا را شکر بهترم. هم اکنون در مدرسه فوتبال به آموزش نونهالان مشغولم. در زمان مدیریت آقای رویانیان کمک های خوبی به ما کردند. ولی در زمان آقای رحیمی و هم آقای منتقمی، قول هایی داده شده که تا به حال عملی نشده است. امیدوارم به وضعیت پیشکسوتان باشگاه توجه شود. واقعا هزینه های پزشکی و زندگی سرسام آور است.

برنامه ای برای فعالیت در فوتبال باشگاهی دارید؟

باشگاهی که خیر. ولی فدراسیون فوتبال طرحی در دست دارد که من، به اتفاق آقای بیداریان که از مربیان کاردان و موفق سطوح پایه هستند در سطح کشور استعداد های فوتبالی در سنین پایین را شناسایی کنیم و به فوتبال کشور معرفی کنیم. امیدوارم با عملی شدن این طرح بتوانم به فوتبال کشورم کمک ناچیزی بکنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها