أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۳۹۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۰۳ آبان ۱۳۹۳
پیازهای قرمز با عملکردهای بیولوژیک بدن تعامل می‌کنند و مصرف منظم آن‌ها خطر بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش می‌دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دکتر سلام، پیاز قرمز برای قلب مفید است. متخصصان تغذیه تاکید کردند پیاز قرمز که بیشتر در آشپزی هندی و خاورمیانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می‌کند.

 

پیاز، عضو ثابت اکثر غذاها و خورش‌های ایرانی است که علاوه بر طعم‌دهندگی، خواص فراوانی برای قلب و عروق داشته و خاصیت سم‌زدایی هم دارد.

 

دکتر غلامرضا کردافشاری، متخصص طب سنتی  گفت: مصرف پیاز در رژیم غذایی روزانه، اثرات بسیار مثبت و موثری بر رفع گرفتگی عروق دارد.

ضمن این که آسیب‌های عروقی که پیش زمینه بروز آترواسکلروزو گرفتگی عروق در افراد سالم است را ترمیم می‌کند.

 

وی ادامه داد: پیاز خاصیت سم‌زدایی داشته و اختلالاتی که در اثر مسمومیت با کادمیوم که در روکش ظروف تفلون، مواد پلاستیکی و باطری‌ها است و در قسمت‌های مختلف بدن مسمومیت ایجاد می‌کند را از بین برده و علاوه بر این دارای خواص ضدمیکروبی به صورت خام یا پخته است.

 

دکتر کردافشاری ادامه داد: از خواص دیگری که می‌توان برای پیاز برشمرد، سنگ‌شکن بودن، درمان‌کننده ضعف و بی‌خوابی است و ضمن این که ترکیب پیاز پخته با گوشت اشتهاآور و مقوی است.

 

این متخصص طب سنتی اشاره کرد: از آن جایی که در کشاورزی از کودهای شیمیایی استفاده می‌شود، استفاده از انواع ریزتر پیاز، مواد شیمیایی کمتری داشته و عوارض آن کمتر است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها