يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۴۰۰۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۰۳ آبان ۱۳۹۳
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اصفهان درخصوص پرونده اسیدپاشی:
برخی گروه ها و جریانات برای جبران خلأ گفتمانی و ضعف پایگاه اجتماعی خود با به راه انداختن و یا برجسته کردن برخی حوادث، به دنبال دستیابی به منافع و اهداف سیاسی خود هستند و در این مسیر از به خطر انداختن جان و مال و امنیت مردم بی گناه هم ابایی نداشته اند./ این جریانات از این حوادث به عنوان یک پروپاگاندا استفاده می کنند و به نحوی به آن می پردازند که آن را به عنوان یک بحران اجتماعی نشان دهند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بسیج دانشجویی دانشگاه های اصفهان در بیانیه ای نسبت به اتفاقات اخیر اصفهان و حاشیه های به وجود آمده در ماجرای اسیدپاشی ضمن ابراز تاسف از ادعای دورغ برخی از رسانه های داخلی همسو با دشمنان نظام، خواستار رسیدگی فوری قوه قضائیه با عاملان این پرونده و تامین امنیت روانی جامعه شده اند.

متن این نامه که نسخه ای از آن برای پایگاه 598 ارسال گردیده است در ادامه می آید:

بسمه تعالی

وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ(قصص/ 77)

در روزهای گذشته شهر اصفهان شاهد حوادث غیرانسانی و غیراخلاقی بود که قلب هر انسانی را جریحه‌دار می‌کرد و موجب تألم خاطر تمام مردم کشور شد. چند نکته پیرامون این حوادث تلخ شایان ذکر است:

1- این اقدام صرفا یک جنایت غیر انسانی در حق آسیب دیدگان آن نیست؛ بلکه ظلم بزرگی در حق تمام مردم است و باعث غم و اندوه اقشار مختلف جامعه شده است. افرادی که ذره‌ای به مبانی اخلاقی و اسلامی پایبند نیستند و مفاهیمی مانند ناموس و غیرت و امنیت در دایره‌ی فهم آن‌ها جایی ندارد آسایش و امنیت اجتماعی مردم را سلب کرده و به خود اجازه می‌دهند تا به هرجنایتی دست بزنند. ضمن محکوم کردن این اقدام، از مسئولین قضایی و انتظامی تقاضا داریم حداکثر توان خود را برای روشن شدن ابعاد مسئله به کار گیرند و با اعمال اشد مجازات برای این جانیان، درس عبرتی به همه کسانی که به دنبال اخلال در نظم و امنیت کشور هستند، بدهند.

2- در فضایی که احساسات همه‌ی مردم و دلسوزان انقلاب از این واقعه‌ی تلخ جریحه‌دار شده است، لازم است روی نحوه نگاه به این ماجرا و تحلیل آن دقت کافی را لحاظ کنیم.

از اول انقلاب تا به حال به کرّات شاهد این بوده ایم که برخی گروه ها و جریانات برای جبران خلأ گفتمانی و ضعف پایگاه اجتماعی خود با به راه انداختن و یا برجسته کردن برخی حوادث، به دنبال دستیابی به منافع و اهداف سیاسی خود هستند و در این مسیر از به خطر انداختن جان و مال و امنیت مردم بی گناه هم ابایی نداشته اند. این جریانات از این حوادث به عنوان یک پروپاگاندا استفاده می کنند و به نحوی به آن می پردازند که آن را به عنوان یک بحران اجتماعی نشان دهند. آنها با القای احساس ناامنی به طور مستقیم و یا غیرمستقیم جریانی را به عنوان تندرو معرفی کرده و از این طریق با ایجاد شکاف اجتماعی کاذب و مدیریت حب و بغض جامعه به اهداف سیاسی خود دست می یابند.

برای نمونه در دهه 60 بنی‌صدر با ایجاد دوقطبی «طرفداران من و طرفداران بهشتی» سعی داشت تا بدنه‌ی اجتماعی خود را به هر نحو ممکن حفظ نماید. یا در غائله کوی دانشگاه در سال 78 عده‌ای سعی داشتند تا با مقابل هم قرار دادن دانشجویان، به اهداف خود برسند. و به‌عنوان نزدیک‌ترین شاهد ماجرا می‌توان به فتنه 88 اشاره کرد که در آن شکست‌خوردگان سیاسی با مطرح کردن حوادثی مثل قتل ندا آقاسلطان و ترانه موسوی، با مدیریت احساسات عمومی سعی در به خیابان کشاندن مردم و ایجاد درگیری بین گروه‌های مختلف داشتند.

در همه این مقاطع برخی رسانه های داخلی و خارجی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم و با استفاده از تکنیک های رسانه ای به گونه ای اخبار را پوشش می دهند که تصویر مد نظر آنها در ذهن مخاطب شکل بگیرد.

آنچه در این شرایط ضروری است؛ دقت و بصیرت مردم و مسئولین است. همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با هیأت دولت فرمودند: «نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد» مسئولین باید نهایت دقت و حساسیت را در موضع گیری های خود داشته باشند تا جامعه را به سمت دوقطبی شدن سوق ندهند و از بیان سخنان دوپهلو که به این جریانات کمک می کند خودداری کنند.

3- مدتهاست که دشمنان خارجی انقلاب در تلاشند از ادعای نقض حقوق بشر در ایران به عنوان اهرم فشاری در عرصه بین المللی استفاده کنند. حمله اسیدی به زنان آن هم در یکی از شهرهای مذهبی ایران، دستاویز خوبی برای آنان است که از آن برای تایید ادعای خود نزد افکار عمومی جهان بهره ببرند.

در همین راستا رسانه های خارجی با بیان این تحلیل که این حمله با هدف مقابله با بدحجابی و توسط مدعیان امر به معروف انجام شده است و با بیان آمار دروغین از تعداد مصدومین، احساسات مخاطب را جهت دهی کرده و زمینه لازم را برای بهره گیری سیاسی آماده می کنند.

با نگاهی به صفحات اول برخی روزنامه های داخلی به راحتی می توان جریاناتی که همین مسیر را دنبال می کنند تشخیص داد. تلخی ماجرا وقتی دوچندان می شود که این رسانه ها با ادعای بدحجاب بودن قربانیان موجب خدشه دار شدن کرامت و آبروی خانوادگی آنها شده اند.

در پایان ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده و محکومیت مجدد این اقدام، از قوه قضائیه انتظار می رود با مجازات فوری عاملان این پرونده زمینه تامین امنیت روانی جامعه را فراهم نماید. بر مردم هم لازم است ضمن اعتماد به قوای انتظامی و قضائی کشور و پیگیری و مطالبه مجازات عاملین این اقدام، هوشیاری خود را حفظ کنند تا این حوادث به ابزاری برای بدخواهان داخلی و خارجی ملت تبدیل نشود.

و السلام

- بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان
- بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان
- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها