کد خبر: ۲۶۴۱۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۰۳ آبان ۱۳۹۳
مهاجران گفت: مطابق هر سال تقاضا برای میوه در ماه‌های محرم و صفر پایین می‌آید به همین دلیل احتمال ثبات یا کاهش قیمت میوه در ماههای یاد شده وجود دارد.وجود دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بازار خبر ؛ حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار در گفت‌وگویی از آخرین وضعیت بازار میوه و تره‌بار تهران خبر داد و گفت: انار،‌ انگور، نارنگی و خربزه از میوه‌های پرمصرف بازار هستند همچنین قیمت نارنگی نسبت به هفته گذشته حدود 10 درصد کاهش داشته و در حال حاضر قیمت پرتقال شمال 3500 تومان، جنوب 2500 تومان و پرتقال کوهستانی که باکیفیت است و با واردات رقابت می‌کند 5000 تا 5500 تومان است.

وی ادامه داد: انگور قرمز ارومیه 8000 تومان، انگور سمرقندی 2500 تا 3000 تومان، انگور بی‌دانه قرمز اراک، ملایر و تاکستان 4500 تا 5000 تومان و نوع سفید آن 3500 تا 4000 تومان و خربزه 2000 تا 2200 تومان در میدان‌ها به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار، قیمت هر کیلوگرم هندوانه در میدان‌ها میوه و تره‌بار را 200 تا 450 تومان بیان و تصریح کرد: خیار بوته‌ای 1500 تا 3000 تومان و سیب در انواع مختلف 1000 تا 4500 تومان فروخته می‌شود.
مهاجران با اشاره به سرمازدگی درختان در شمال کشور افزود: دو میوه سیب و کیوی به‌وفور در بازار وجود دارد که می‌تواند به‌نوعی کمبود پرتقال شب عید را جبران کنند.

وی بابیان اینکه از حالا باید به فکر تنظیم بازار شب عید باشیم، گفت: یکی از راهکارهایی که به مسئولان ارائه دادیم، ذخیره آخرین نارنگی فصل که گران‌ترین و بهترین نوع آن است و در بندرعباس تولید می‌شود، در سردخانه به‌منظور عرضه آن در شب عید است یا می‌توان چند هزار تن نارنگی پاکستان که ارزان‌تر است را در کنار میوه‌ها عرضه کنیم.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار تأکید کرد: به‌منظور جبران این کمبود، راهکارهای دیگری نیز ارائه داده‌ایم که همه این موارد می‌توانند به‌نوعی کمبود پرتقال شب عید را جبران کنند. همچنین در ماه‌های محرم و صفر بازار میوه کساد است چون مجالس کمتر برگزار می‌شود و به دنبال آن تقاضای میوه نیز کاهش می‌یابد، بنابراین قیمت میوه‌ها یا کاهش‌یافته یا ثابت خواهد ماند.

قیمت انواع میوه در سازمان میادین و تره بار استان تهران:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها