أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۶۴۱۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۰۳ آبان ۱۳۹۳
در نیمه ابتدایی امسال 31 درصد از 146 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی سهم صنعت و معدن بوده است.
ب گزارش پایگاه 598 به نقل از بازار خبر ؛ بررسی روند سه سال تسهیلات‌دهی بانک‌ها به حوزه‌های مختلف اقتصادی در شش ماهه ابتدایی سال نشان می‌دهد که سهم بخش صنعت و معدن از مجموع تسهیلات پرداختی برای امسال از نظر سهم و دریافتی افزایش یافته است.
 
براین اساس از مجموع 146 هزار و 332 میلیارد تومان وام پرداختی بانک‌ها حدود 46 هزار و 601 میلیارد تومان یعنی 31 درصد کل منابع به صنعت و معدن رسیده است. این در حالی است که در نیمه اول سال گذشته از مجموع 104 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی حدود 31 هزار میلیارد تومان معادل 29.7 درصد کل منابع به این بخش اختصاص یافته بود.
 
اما وام‌دهی بانک‌ها به این بخش از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با همین بازه زمانی در سال 1391 درحالی 20 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که از نظر سهم مجموع تا حدودی کاهش دارد.
 
این در حالی است که در نیمه اول سال 1391 حدود 32.7 درصد از مجموع نزدیک به 80 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی بانک‌ها که رقمی حدود 26 هزار میلیارد تومان را در برمی گیرد به صنعت و معدن اختصاص داشته است.
 
در بین بخش های کشاورزی، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و بخش های متفرقه، صنعت و معدن بعد از خدمات بالاترین میزان تسهیلات را در شش ماهه اول امسال از شبکه بانکی دریافت کرده است.
 
منابع بانکی در کدام بخش صنعت هزینه شد؟
 
اما بررسی هزینه‌کرد حدود 46 هزار میلیارد تومانی که از منابع بانکی تا پایان شهریورماه به صعت و معدن بالاخص صنعت تخصیص یافته نشان می دهد که بالاترین میزان یعنی در حدود 79.5 درصد معادل 37 هزار میلیارد تومان در تامین نقدینگی و سرمایه درگردش واحدهای تولیدی این بخش صرف شده است.
 
"ایجاد" دومین بخشی است که بیشترین منابع صنعت و معدن در آن هزینه شده و با 9.5 درصد حدود 4400 میلیارد تومان از منابع 46 هزار میلیاردی را به خود اختصاص داده است.
 
همچنین بنابر آخرین آمار بانک مرکزی، توسعه با 4.7 درصد، تعمیر 0.1 درصد، خرید کالای شخصی 2.9 درصد، خرید مسکن 0.6 درصد و سایر با 2.7 درصد محل‌های دیگر هزینه تسهیلات دریافتی صنعت و معدن در شش ماهه ابتدایی سال 1393 هستند.

منبع:ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها