أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۴۱۵۲
زمان انتشار: ۰۸:۲۲     ۰۴ آبان ۱۳۹۳
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «حمید استیلی به دنبال فوتبال پاک است و دنبال جادوگر و رمال برای نتیجه گرفتن نیست.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبر ورزشی،حمید درخشان می‌گوید به همه انتقادات احترام می‌گذارد اما واقعاً نمی‌داند باید در قبال انتقادات ضد و نقیض چه موضعی اتخاذ کند. درخشان در آستانه بازی حساس تیمش با راه‌آهن در مصاحبه با خبرورزشی آخرین نظراتش را بر زبان آورد:

 

* مثل بازی لیگ می‌توانید راه‌آهن را شکست دهید؟

- ما در آن مقطع بازیکنان خوبی در اختیار داشتیم اما در شرایط فعلی وضعیت، آرمانی نیست و مصدومانی داریم که هنوز آسیب‌دیدگی‌شان باقی مانده است، مصدومانی که در بازی با راه‌آهن در لیگ بودند اما در این بازی نیستند. این مسئله واقعاً شرایط دشواری را برای ما به وجود آورده و تا می‌آییم تیمی رو به جلو و سرعتی را مهیا کنیم، روند مصدومیت‌ها، شرایط ما را متغیر می‌کند. این موضوع واقعاً مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده، مثلاً وقتی می‌بینی بازیکن شب بازی دچار مصدومیت و یا بیماری می‌شود، مسلماً کار برای یک مربی و تیمش دشوار می‌شود. در واقع تا می‌آید تفکراتش شکل بگیرد، به یک‌باره همه چیز عوض می‌شود! مصدومیت‌های اجباری باعث می‌شود مجبور شویم بازیکن دیگری را بگذاریم و این موضوع واقعاً شرایط کار ما را دشوار کرده است. به همه این مسائل باید برنامه‌ریزی اخیر مسابقات را هم اضافه کنیم. مجبوریم سه روز یک بار بازی کنیم. شرایط تیم ما واقعاً خوب نیست و این مسائل باعث شده هفته به هفته نفرات‌مان را از دست بدهیم و هر هفته چند مصدوم و محروم روی دست ما بماند. تمام این مشکلات باعث می‌شود ما روند روبه جلوی خوبی نداشته باشیم.

 

* اما از شما هم زیاد انتقاد می‌شود، مثلاً اینکه صبح روز بازی با سایپا با رادیو یا رسانه دیگر مصاحبه کرده‌اید و شدیداً از مشکلات گفته‌اید و این امر روحیه تیم‌تان را به شدت پایین آورده.

- من فکر می‌کنم بعضی‌ها واقعاً چشم‌ها و گوش‌هایشان را بسته‌اند! و شرایط ما و مشکلات ما را نمی‌بینند یا آنها را نمی‌شنوند. کسانی که انتقاد می‌کنند، یک ذره خودشان را جای ما بگذارند! من با چه زبانی باید بگویم مصدوم و محروم و مشکلات زیاد دارم؟ عین این می‌ماند که شما از مکانیکی بخواهید ماشین را تعمیر کند اما به او ابزار ندهید. فکر می‌کنم در خانه نشستن و حرف از روحیه زدن راحت است و فکر می‌کنم این‌ها حرف‌های کسانی است که از مشکلات ما دور هستند.

 

* بعد از بازی با سایپا شدیداً از بازیکنان انتقاد کردید اما فردای همان روز از آنها دلجویی کردید.

- مگر ما مقابل سایپا بازی کردیم که باختیم؟ واقعاً مانده‌ایم که باید چه‌کار کنیم. اگر خوب حرف بزنیم که می‌گویند چرا لی‌لی به لالای بازیکنان گذاشتی و اگر تند حرف بزنیم، از ما انتقاد می‌کنند و من واقعاً نمی‌دانم منتقدان چه می‌گویند.

 

* اما قبول دارید که دائماً نالیدن از مشکلات هم دردی را دوا نمی‌کند؟

- من واقع‌بینانه حرف می‌زنم. مگر ما بازیکن به اندازه کافی داریم و مشکلات نداریم؟ هر راهی می‌رویم، یک مشکل جدید برای ما درست می‌شود و تا چند بازیکن‌مان را مهیا می‌کنیم، چند بازیکن دیگرمان مصدوم می‌شوند.

 

* در مورد پخش نشدن مسابقات از تلویزیون چه نظری دارید؟

- این حق طبیعی فدراسیون است که پول بخواهد. دریافت پول از تلویزیون بابت حق پخش در همه جای دنیا عرف است و چیزی نیست که فدراسیون فوتبال از خودش اختراع کرده باشد و فیفا این حق را به فدراسیون‌های فوتبال داده است.

 

* این موضوع باعث می‌شود تماشاگر بیشتری به ورزشگاه آزادی بیاید؟

- هواداران پرسپولیس همه جا حامی اصلی تیم‌شان بودند و من معتقدم روز یک‌شنبه هر قدر به ورزشگاه بیایند، بزرگ‌ترین قوت قلب برای ما خواهند بود.

 

* اما عده‌ای از هواداران پرسپولیس که در ورزشگاه بودند، علیه شما شعار دادند. از این موضوع ناراحت نیستید؟

- عده‌ای از هواداران شعار دادند و عده‌ای دیگر تشویق کردند و من هیچ گلایه‌ای از این موضوع ندارم چون همه جای دنیا این‌طور است.

 

* اما عده‌ای از هواداران پرسپولیس سرمربی قبلی‌شان را صدا زدند و خواهان حضور ایشان شدند.

- من از این موضوع ناراحت نشدم. معتقدم شعار و تشویق حق طبیعی هوادار است.

 

* یعنی این شعارها دلسردتان نمی‌کند؟

- نه، دلسرد نمی‌شوم و کارم را با قدرت انجام می‌دهم.

 

* آقای درخشان، روز یک‌شنبه (فردا) در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی با راه‌آهن بازی دارید. از این مسابقه برایمان بگویید.

- خدا را شکر می‌کنم که با تیمی بازی داریم که سرمربی آن حمید استیلی به دنبال فوتبال پاک است و دنبال جادوگر و رمال برای نتیجه گرفتن نیست. راه‌آهن فوتبال را در زمین بازی می‌کند و مطمئن هستم هر کدام که فوتبال را بهتر بازی کنیم، برنده خواهیم شد.

 

* منظورتان را واضح‌تر می‌گویید؟

- منظور خاصی ندارم!

 

* ولی به هر حال این روزها بارها شنیده‌ایم که برخی تیم‌ها به دنبال استخدام جادوگر هستند و...

- ببینید حرف دل من این است که برای نتیجه گرفتن باید بهتر تمرین کرد، تاکتیک بهتری اتخاذ کرد و حریفان را آنالیز کرد نه آن که دنبال رمال، سحر و جادو رفت. این مسائل فوتبال ما را زشت جلوه می‌دهد.

 

* فکر می‌کنید چه کسانی به دنبال سحر و جادو و این قبیل مسائل می‌روند؟

- به نظرم آدم‌هایی که ایمان‌شان ضعیف و سست است و به جای کارهای فنی و تاکتیکی، سراغ جادوگران را می‌گیرند و اختیار خود را به دست مشتی رمال می‌سپارند. به هر حال ما هم بچه مسلمان هستیم. خود من و خیلی‌های دیگر برای بردهایمان نذر می‌کنیم و دست به دعا می‌بریم اما برای رسیدن به اهداف خود دست به دامان خداوند می‌شویم نه بنده خدا!

 

* مثل اینکه دل پردردی داشتید؟

- نه، بحثی بود که مطرح شد و امیدوارم روزی فرا برسد که حتی این شایعات هم به گوش نرسد. همان‌طور که پیش‌تر گفتم، برای فوتبال‌مان خوب نیست این زمزمه‌ها درباره آن شنیده شود.

 

* سؤال آخر؛ می‌خواستیم بپرسیم در بازی شنبه شب ال‌کلاسیکو، طرفدار کدام تیم هستید؟

- مگر می‌شود غیر از بارسلونا طرفدار تیم دیگری بود؟!

 

* خب نگفتید کدام تیم برنده می‌شود؟

- بنویسید بارسلونا با گل یا گل‌های (!) لیونل مسی برنده ال‌کلاسیکو خواهد شد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها