أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۶۴۲۲۶
زمان انتشار: ۲۰:۴۸     ۰۳ آبان ۱۳۹۳

علی کفاشیان مرموزترین رئیس فدراسیون تاریخ به نظر می رسد، مرد خندان همیشه می خندد و تصور می کنی او با خنده هایش چندان جدی نیست و اصالتا راه را به اشتباه آمده چرا که ریاست فدراسیون فوتبال به انداز دو تا وزارتخانه مهم، جدیت می طلبد و حساس است و پر فشار اما درست در همان روزها که چنین تصوری داری در صفحه شطرنجش یک بازی دیگر انجام می دهد و سرباز پیاده اش را تا جایی جلو می برد که با وزیر شدن فقط یک خانه فاصله دارد.

آنچه علی کفاشیان خنده‌روترین مدیر تاریخ فدراسیون فوتبال رقم زد را هیچکس نتوانسته بود انجام دهد، هیچکس نتوانسته بود دوربین های تلویزیونی را با این شرایط به ورزشگاهها راه ندهد(صفایی فراهانی این کار را قبلا برای تیم ملی ایران انجام داده بود). در واقع همه تصور می کردند که صدا و سیما رویین تن است و حتی خودشان آنجا در جام جم می گفتند با یک تلفن ساده دوربین ها را به ورزشگاه می بریم اما واقعا دیدار پرسپولیس با سایپا و البته استقلال و پدیده و سایر دیدارها در سکوت رادیویی انجام شد و دوربین ها را راه ندادند!

این همه درحالی انجام می شد که در پشت ماوقع جریانی خزنده وجود داشت که می خواست کفاشیان را برکنار کند، در واقع تماس‌هایی گرفته شده بود با اعضای مجمع و برای جلب نظر موافق برای تهیه 30 رای مثبت و تشکیل مجمعی برای برکناری کفاشیان اما مرد خنده رو چنان کیشی داد که همه مات و مبهوت ماندند. او بغض فروخورده چند نسل فوتبال را از بین برد انگار انتقام گرفت ،انگار خاکریز اول را شکست،انگار فوتبال بالاخره سیاست را شکست داده باشد.

مهمتر از ثبت اولین شکست صدا و سیمایی که حاضر است حق پخش تلویزیونی بایرن و بارسا و منچستر و اروپا و آمریکا وچین و ماچین را پرداخت کند اما حق پخش فوتبال ایران را پرداخت نکند اما اتحاد عجیبی بود که نمونه اش را هرگز در فوتبال ایران ندیده بودیم!

از مدیران گرفته تا بازیکنان و رسانه ها و مربیان، همه و همه طی این چند روز با کفاشیان بودند، درست کنارش، درست شانه به شانه اش! انگار حق طلبی می کردند و از ورشکستگی در عین ثروتمندی خسته شده باشند و دنبال یک رهبر می گشتند انگار از اینکه صدا و سیما هر روز آنها را متهم به استفاده از بیت المال می کند اما صدها برابر پول بیت المال را از قبل آگهی های تلویزیونی در می آورد خسته شده بودند.

اینها شده بودند دزد بیت المال و مفت خور دولت اما کسی نمی دید که خوب یا بد، با کیفیت یا بی کیفیت از قبل پخش همین فوتبال زهوار دررفته صدا و سیما اموراتش را می گذراند و درآمدی بی نظیر دارد. اتحادی اینچنینی در فوتبالی که اعضایش می خواهند سر یکدیگر را بتراشند بسیار عجیب بود، در فوتبالی که مردانش کارشان به دادگاه کشیده و با یکدیگر حتی در کوچکترین موارد هم کنار نمی‌آیند اینجا اتحاد بی نقصی رقم خورده است.

تاکتیک کفاشیان باهوش عالی بود. او حالا نه تنها صف شکن حق پخش تلویزیونی است، بلکه همه فوتبال از جمله اعضای مجمعی که قراربود رای به برکناری اش بدهند را هم متحد کرد و موافق از این هم بروید بالاتر کفاشیان در این مسیر حتی وزیر و وزارتخانه ای که به صورت رسمی او را نمی خواهد را هم موافق و حمایتگر خودش در این جبهه کرده است و این از عجایب روزگار است!

البته کفاشیان اولین بار نیست که چنین می کند، او در مورد انتخاباتی که وزارت را مخالف خود می‌دید کاری کرد که پس از انتخاب خودش، خبرنگارانی که تا چند روز قبل می‌خواستند او را زیر فشار انتقادات له کنند، پشت درب به خاطر انتخاب مجددش جشن بگیرند! چرا که انگار داشت استقلال فوتبال و خروج از زیر تصمیمات دولتی و بالادستی را برای فوتبال فریاد می زد او فضا را به این سمت برده بود تا ثابت کند افکار عمومی را می شناسد و از رسانه به درستی استفاده می کند رسانه ای که در دنیا بزرگترین اسلحه روزگار مدرن شناخته می شود اما فوتبالی‌ها فقط به نردبان می‌شناسندش و پس از عبور آن را پرتاب می کنند و می روند.

در ماجرای قرارداد کی روش هم همینطور بود کفاشیان وزارت را مخالف کی روش می دید و مربیان وطنی را هم در صف وزارت،شوی نیمه شبانه اش در برنامه نود همه را غافلگیر کرد،او گفت دلم نمی خواهد با کی روش قرارداد ببندم،کفاشیان چنان مظلومانه حرف زد که همه خیال کردند می خواهد قرارداد ببندد اما وزارت ورزش اجازه نمی دهد او بدون آنکه حرفی بزند رای هفتاد و چند درصدی مردم را مقابل وزارت قرار داد و این ارگان را با مردم رودررو کرد تا پس از دو هفته درگیری رسانه ای وزارت عقب بکشد و باز هم کفاشیان برنده این بازی باشد.

در واقع این مرد یک نکته خوب منهای تیز هوشی اش دارد و آن برخورد مناسب بدون دعواست که اجازه نمی دهد انتقادها تبدیل به کینه ها شود و بسیار عالی هم بازی خوانی می کند. اتفاق اخیر را با اینهمه تمجید در کنارانتقادات دو روز پیش بگذارید که انتقادها به دلیل حذف تیم امید و جوانان به اوج خود رسیده بود. کفاشیان شطرنج باز فوق العاده ای است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها