أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۴۲۳۰
زمان انتشار: ۲۰:۴۹     ۰۳ آبان ۱۳۹۳

تشکر بلندبالای باشگاه استقلال از میهمان‌نوازی مشهدی‌ها بی‌دلیل نیست. وقتی می‌بینید سایت باشگاه استقلال توماری به نشانه سپاسگزاری از میهمان‌نوازی مشهدی‌ها روی سایت خود قرار می‌دهد، این سیاست برخاسته از خرج‌هایی است که برخی مسوولان باشگاه پدیده به دلیل رفاقت با قلعه‌نویی برای استقلال انجام دادند؛ وگرنه، نه 5 روز خوردن و خوابیدن در خانه میزبان اسمش میهمانی است و نه رفتاری که مسوولان باشگاه پدیده با رقیب خود انجام داده‌اند حرفه‌ای‌گری محسوب می‌شود.

سایت باشگاه استقلال میهمان‌نوازی مسوولان باشگاه پدیده مشهد را در ایامی که به قول آنها فوتبال فضای نامطلوبی را سپری می‌کند ستوده است! اساسا میهمان‌نوازی پدیده چه ارتباطی به حاشیه‌های فوتبال دارد؟ آیا این توجیهی است تا سایت باشگاه استقلال تشکرنامه‌ای در مدح و ستایش رقیبش را روی خروجی خود قرار دهد؟ آیا این شائبه برانگیز نیست؟ آیا این رویه نمی‌تواند موجبات اعتراض دیگر تیم‌ها را فراهم کند؟ استقلال از اهواز به مشهد رفته است و طی 5 روز اقامتش در این شهر قرانی خرج نکرده. حالا اگر یکی از هواداران به دلیل عشق و علاقه‌اش خرج استقلال را می‌داد می‌شد توجیه‌اش کرد اما چرا عوامل باشگاه پدیده مشهد باید خرج سفر استقلال به این شهر را بپردازند؟ این رفتار را کدام یک از باشگاه‌های جهان در قبال رقیبش انجام می‌دهد؟

اوج فاجعه آنجا است که از مشهد خبر می‌رسد امیر قلعه‌نویی پیش از بازی در مراسم عروسی فرزند مدیر تشریفات باشگاه پدیده مشهد هم شرکت کرده است. آیا این رفتار نیز موازی با اصول حرفه‌ای است؟ امیر قلعه‌نویی به چه دلیل با مسوولان باشگاه پدیده مشهد که رقیب استقلال محسوب می‌شوند نشست و برخاست می‌کند و مسوولان این باشگاه نیز به چه دلیل با مربی تیم رقیب خود نشست و برخاست می‌کنند؟ مگر بده بستانی این وسط وجود دارد که دو رقیب آن هم در حساس‌ترین روزهای لیگ کنار هم می‌نشینند، عکس یادگاری می‌گیرند، در مراسم خصوصی هم شرکت می‌کنند؟ آیا باشگاه استقلال که حامیان مالی‌اش ابتدای فصل از فراهم آوردن بودجه‌های 40 میلیاردی دم می‌زدند و وعده فتوحات تجاری سودآور و به قول خودشان مارکتینگ می‌دادند در فراهم کردن هزینه یک سفر داخلی اینقدر ناتوانند که دست نیاز به سوی باشگاه پدیده مشهد دراز می‌کنند؟ این رفتارها همگی شبهه‌برانگیز است و ذهن را هر سویی می‌برد و سوالات بسیاری ایجاد می‌کند.

برای منتقدان فوتبال مشهد نیز پاسخ این سوال‌ها روشن نیست. آنها نمی‌دانند که چرا سرمربی تیم رقیب‌شان در مراسم عروسی فرزند یکی از مسوولان باشگاه پدیده شرکت می‌کند یا دلیل حضور رضا عنایتی در تمرین استقلال درحالی که 24 ساعت به بازی مانده چیست؟ آری، حضور عنایتی در تمرین استقلال هم ایراد است ولو اگر این بازیکن از جایگاه و منزلت خاصی میان تماشاگران استقلال برخوردار باشد. البته قلعه‌نویی پیش‌تر نیز در کیش میهمان پدیده بود. همان روزها گفته می‌شد قرار است او بزودی مربی پدیده شود. شاید پاسخ تمام ابهام‌های‌مان همین باشد. امیر قلعه‌نویی ظاهرا برای رسیدن به تیم پدیده برنامه‌هایی دارد یا شاید مسوولان پدیده قلعه‌نویی را مربی آینده خود می‌دانند که اینچنین برایش ریخت و پاش می‌کنند و هزینه 5 روز اقامت تیمش در مشهد را می‌پردازند. امروز همه اهالی فوتبال، بخصوص منتقدان فوتبال مشهد حق دارند از نحوه برخوردی که مسوولان پدیده نسبت به باشگاه استقلال انجام داد انتقاد کنند. رفتارهای نسنجیده و شبهه‌برانگیزی که سخت فوتبال حرفه‌ای را زیر سوال می‌برد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها