کد خبر: ۲۶۴۳۱۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۰۴ آبان ۱۳۹۳
وزارت علوم عذرخواهی کند
محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم توضیحاتی را درباره عدم معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس ارائه کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «وطن امروز»، توضیحات سرپرست وزارت علوم که در وبگاه شخصی او منتشر شده بر پیشنهاد چندین باره روحانی به نجفی برای قبول مسؤولیت وزارت علوم و عدم پذیرش آن از سوی وی اشاره کرده است. 

نجفی در این‌باره نوشته است: چون برخی دوستان عدم معرفی مرا به مجلس شورای اسلامی نشانه عقب‌نشینی جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری از مواضع خود در قبال گروه تندرو مجلس دانسته‌اند، لازم می‌دانم به اطلاع برسانم که طی 2 ماه گذشته ایشان بارها پیشنهاد معرفی بنده را مطرح و بر آن اصرار فرمودند اما به دلایلی که ذکر همه آنها در اینجا میسر نیست، این مسؤولیت را نپذیرفتم و با کمال شرمندگی به درخواست ایشان و بسیاری از همکاران دانشگاهی و دوستان عزیزم پاسخ منفی دادم که لازم است از این بابت از همه بزرگواران عذرخواهی کنم. امیدوارم آقای دکتر نیلی که شخصیت ارزنده و ذی‌صلاح دانشگاهی هستند بتوانند با کسب رأی اعتماد مجلس منشأ خدمات موثری به نظام آموزش عالی، علم، تحقیقات و فناوری کشور شوند.

محمدعلی نجفی در شرایطی این موضوع را مطرح کرده است که شواهد حاکی از تمایل خود او برای تصدی مسؤولیت وزارت علوم است. یعنی در واقع محمدعلی نجفی خود نیز تمایل داشته است به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شود.

نجفی نیمه شهریور ماه سال جاری در پاسخ به سوالی گفته بود خود او به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی می‌شود. سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه پنجاه و چهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور  در پاسخ به این سوال که گزینه دولت برای وزارت علوم چه کسی خواهد بود؟ گفته بود: ان‌شاءالله این گزینه خودم خواهم بود. از سوی دیگر تحرک و جلسات فراوان نجفی با اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیز حاکی از برنامه‌های او برای مدیریت وزارت علوم بود. به گونه‌ای که برخی نمایندگان کمیسیون آموزش اعلام کردند نجفی 2 برنامه 3 و7 ساله به آنها ارائه کرده است.

به هر حال مشخص است محمدعلی نجفی خود نیز علاقه‌مند به مدیریت وزارت علوم بود اما مشخص نیست چرا در نهایت او به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی نشد. آیا عدم معرفی نجفی با ماجرای بورسیه‌ها مرتبط است؟ آیا «ما ادراک مالبورسیه» همین گزارشی بود که وزارت علوم روز جمعه منتشر کرد؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها